Poměr oleje do benzínu



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
            
jikok - (48) - 169.89 (?) 
4.9.2009 20:34

zkusim zopakovat a zjednodusit jiz napsane: u dvojdobeho motoru se tvori film oleje v tom okamziku, kdy kapicky smesi vytvorene v karburatoru padnou na teply povrch karteru a soucastek v nem se pohybujicich. Benzin se odpari, olej zustane. Z motocykloveho sportu lze odvodit:  beh pri vysokem zatizeni vyzaduje mene oleje, nez beh pri zatizeni stridavem ci nepravidelnem. Male motory vyzaduji vice oleje nez velke. Kde je napr. pistni cep ulozen na jehlach, staci mene oleje ve smesi, nez kdyz je potreba mazat bronzove futro. K tomu jeste nutno pripsat jedno: kdyz se u benzinove pumpy prodaval benzin "MIX" treba v pomeru 1:33 jednalo se o olej jiz lehce naredeny, aby se vubec dal ve stojanu misit s benzinem. Kdo si lil olej do nadrze sam, nahradil MIX 1:33 smesi oleje M2T 1:40 a bylo to stejne. Princip plati do dneska, jen ten olej se zmenil, do dnesnich vysokootackovych motoru je treba uzivat olej mnohem kvalitnejsi, protoze pouziti M2T a nebo dokonce M6A v benzinu vede k brzkemu umrti motoru, at je valec litinovy, tvrde chromovany a nebo s nikasilem...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
               
host - 7.56 (?), 5.9.2009 10:39

Pár poznámek.

Ničemu nepomůžete když zasmradíte celý les. Nebude to více mazat jen se vám bude víc usazovat karbon.

Běžné mazání je 1:50. Pozor! Nepřímá úměra. Čím větší poměr, tím méně oleje, ne naopak. Nutno pořád opakovat protože se setkávám s tím že mají taky problémy akademicky vzdělaní lidé netechnického směru ale o tom jsem už kdysi psal.

Pokud má motor vyšší otáčky než 6500/min, nepatří tam M2T a již vůbec M6A! Takže veškeré motorové pily snad až na opravdové historické exponáty mazat speciálním olejem. Osobně používám modrý Husqarna nebo červený Stihl. Přesně 1:50 množství odměřováno injekční stříkačkou na mililitry ale takové přesnosti snad není třeba, kapka sem, kapka tam.

Údajně existují oleje s míchacím poměrem 1:70 anebo jak tu někdo napsal 1:100. Jsou to oleje speciální. Já bych se jich nebál když to napsal výrobce ale je to zbytečně drahá záležitost pro fajnšmekry.

Benzínová směs s olejem není jednoduchá záležitost ale zas ne tak složitá abychom dělali z toho vědu. Najezdil jsem se již něco na dvoutaktech, prakticky od dětství. Jawa 250, Jawa 20, Jawa Mustang, Trabant 601, Wartburg, Barkas, pila Homelite, Pila Husqarna257, Křovinořez Husqarna 325, všechno možné a nikdy jsem nic nezadřel ale taky zbytečně nesmrděl.

K zadření 2T motoru dojde nejčastěji protože film oleje se roztrhne a pístní kroužky ve válci šoupají nasucho vlivem nedostatečně kvalitního maziva při vysokých otáčkách. Kvalitní mazivo by si mělo poradit taky při trochu vyší teplotě při zvýšeném namáhání.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6504) - 128.44 (?), 5.9.2009 19:21

Pár poznámek k pár poznámkám. Je s podivem, že sám nepoužíváte oleje s ředěním 1:100, abyste nezasmrděl les, když to tak vadí.

Pily mazat speciálním olejem je poněkud vágní pojem, proč nedoporučíte nějakou výkonovou specifikaci, třeba API, nebo JASO?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 240.8 (?), 5.9.2009 19:32

PP->Nejsem si jist, ale mám pocit, že jste zcela nepochopil, co 7.56 chtěl sdělit. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6504) - 128.44 (?), 5.9.2009 19:35

Jste jeho tiskový mluvčí? Tak mi to objasněte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 120.31 (?), 5.9.2009 20:10

Já fakt nechápu co tady furt řešíte a snažíte se hledat problém tam kde není, vykašlete se už na nějaký specifikace API JASO a já nevím co ještě a kupte si olej který vám určuje výrobce tzn. když mám pilu husqvarna koupím olej husqvarna, když mám pilu stihl koupím olej stihl atd. Já bych to chápal kdyby ty oleje byly nějak extra drahý nebo jinak nedostupný, ale když je dnes obchod se zahradní technikou ať už hq nebo stihl či dolmar na každém rohu a ještě jsou zde eshopy tak proč hledat náhrašky.?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 165.57 (?), 5.9.2009 19:57

Prostě do toho najilte směs 1:25 a hotovo. Modernějším olejem tomu motoru neuškodíte, pokusničením podle shora uvedených vágních dohadů celkem jistě ano.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 126.42 (?), 5.9.2009 20:07
Take bych pouzival smes 1:25. Vyrobce pouzil posledni moznost jak upozornit uzivatele jakou smes pouzivat - tedy napisem na vicku nadrze. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 44.138 (?), 5.9.2009 22:05
Pan 7.56 (?), 5.9.2009 10:39, les zasmradíte tak jak tak, jedná se pouze o to zda to obsluze vadí a to hlavně z toho důvodu že menší poměr = menší možnost zadření motoru = větší mazací schopnost směsi. Pokud použijeme olej s dobrými spalovacími schopnostmi s dobrým benzínem, ani s karbonem nemusíte mít pravdu. Také znám nemálo majitelů pil (křovinořezů) které úspěšně pracují už 15 let s olejem M6A a poměrem 1:20 a zatím nikdo nedošel se zadřeným motorem. Kdybyste donesl olej s nápisem míchejte v poměru třeba 1: 200, vždy bych doporučil používat z několika důvodů olej a míchací poměr doporučený výrobcem motoru. K zadření 2T motoru může také dojí vlivem nedostatečného množství oleje v benzínu. Jinak původnímu tazateli bych doporučil pokud je motor ještě bez karbonu (ještě nejel, nebo téměř nejel) použít originál olej v poměru max. 1:30, ale menším poměrem motoru určitě neublíží, při použití neoriginálního oleje 1:25. To platí pokud je pila správně naštelovaná, dobrý benzin a čerstvá směs. Když bude vadit případný kouř, použít olej s dobrou spalovací schopností.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 240.8 (?), 7.9.2009 21:16

Tak jsem napsal e-mail přímo do dolmar.de s dotazem ohledně mé pily. Bylo mi sděleno, že nemají přehled o olejích na našem trhu a napsali mi kontakt na českou firmu, se kterou se němci bratří a že se mám s dotazem obrátit na ně. To jsem taky udělal a obratem mi přišla stručná odpověď : použijte olej Dolmar.Stihl nebo Husqvarna v poměru 1:50.    Současně jsem ještě poslal stený dotaz na dolmar. cz, odkud mi přišla odpověď tato:  Pro motorovou pilu Dolmar 109 používejte olej Dolmar 1:50 a benzin natural za předpokladu, že motor je téměř nepoužitý.Pokud si nejste jistý je nutné vnitřní prostor motoru zkontrolovat a případně ho zbavit od karbonu.Téměř všechny oleje 1:50 jsou antikorozivní a mají vlastnost starý karbon a usazeniny rozpouštět a tím by se motor mohl poškodit.Používání olejů M6a nebo M2t 1:25 není vhodné a v současnosti zakázané.
NEZAPOMEŇTE: Směs benzínu a oleje nemá být starší jak jeden měsíc.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika