U levných kompresorů bych svou pozornot hlavně zaměřil na několik věcí
1) Jestli je olejový - teměř vždy vyšší životnost
2) Jaký má motor - velmi důležitá věc! buď asynchronní s uklíky, nebo s kotvou na krátko bez uhlíků. První zmiňovaný je použití v kompresoru značně mizerné.
3) Převod s řemenem, nebo přímá hřídel - ještě důležitější než bod 2)!! Levné kompresory jsou často udělány v kombinaci komutátorového motoru a řemenového převodu, což je životnostní hrob. Řemen začne klouzat. nejlepší varianta je motor s klecí nakrátko a agregat s přímou hřídelí na motor.. nejdražší varianta ale nejlepší varianta, takový kompresor musí být ještě osazen dekompresním ventilem
4) Ochrannný nástřik vnitřku vzdušníku - poznáte záhy, pokud při odvzdušnění stříká rezatá voda, je vzdušník bez úpravy (často u levných kompresorů)
5) použití odkalovací nádobky (olejového filtru)