Přestože pan Petr Špatenka má vysokoškolský titul, dovolím si malou rekapitulaci.
Potřebuje pojezdovou rychlost 5 km/h což je 1,39 m/s.
K dosažení této rychlosti s koly 5,00-12" o obvodu 1,78 m potřebuje tedy 0,8 otáčky za sekundu respektive 46 otáček za minutu.
Víme, že DSK317 s převody pro 2T má při maximálních otáčkách 4800 za minutu výstupní otáčky 2RS 103,53 za minutu. Přenásobíme-li je poměrem 2800/4800 (odpovídajícímu poměru min/max pracovních otáček 2T), dostaneme 60, což je o 14 otáček za minutu více než náš nezbedný bakalář potřebuje. Je tedy otázkou, jestli rychlost 6,4 km/h je akceptovatelná. Pak je jedno, jaký si k nyní vyráběnému modelu DSK317 v provedení pro dvoutakt koupí motor. Pokud ale nevyhovuje rychlost 6,4, km/h bude muset koupit nový 2T s tím, že mu někdo pošteluje dvoučelisťovou spojku na spínání při 1800 ot/min a bude tak moci DSK317 v provedení pro dvoutakt provozovat při 2100 ot/min a plně sepnuté spojce. V obou případech bude Petr potřebovat nějaké počítadlo otáček motoru (powermeter a nebo z GESu).
Pokud by jste chtěl nejnovější typ 317ky tj Global, pak asi budete muset chtít aby vám provedli úpravu/přestavbu primárního převodu pro 2T.
S tou, T20 to mám odměřený, že na minimální rychlost se spolehlivě sepnutou spojkou projedu stoupání 4% v délce 250 m za 3 minuty (včera odpoledne jsem si to ověřoval na svém pozemku a s jednou ze svých sestav). Při takto pomalé jízdě měl stabilnější otáčky XP200, kterého nějaká ta krtina otáčkově nerozhoupala. Ten samý úsek se standardní sestavou XP200+DSK317/S se nedal projet pomaleji než za 2 minuty a přitom neničit spojku (tj rychlost byla nad 7,5 km/h). Bohužel, převodovku DSK317 pro 2T nevlastním, takže zbývá odvození výpočtem.
Ohledně spotřeby a prostupnosti terénem jsem optimista. Provozujete soupravu v oblasti maximálního kroutícího momentu, kdy motor vydá největší práci za jednotu spotřebovaného paliva, takže souprava pojede úsporně a s vysokou prostupností terénem. Jediné mínus je, že automatická odstředivá spojka není stavěna na prokluz a tím pádem se ničí. U nových spojek se obložení nerepasuje (Ferodo), ale musí se koupit hlava spojky celá (po 3 hlavách pak možná i záběrová miska).