Zdravím, Api je kvalitativní norma a SAE viskozních vlastností, řečeno jednoduše.Ano, druhé písmeno čím vyšší tím lepší, ale nepoužíval bych automobilové oleje, ale oleje pro motocykly, čtyřtaktní.Opravdu kvalitní olej dostačující pro výkkoný motocykl stojí od Elf již 200Kč za litr, v třídě SAE 10W-40,API netuším ale je určen pro motocykly s otáčkami 14000ot/min. Jinak třída 15 W bývá minerální báze, 10 polosyntetika 5 syntetika a 0 čistá syntetika, ale dnes je to vcelku zavádějící a ne určující. Motocykly jž v 8Otých letech měly(můj ano) SAE 10W-40...olej je nutné měnit min. 1x za rok, ty dvě stovky určitě za lahev nikoho nepoloží.V krámech se sekačkami se většinou prodává olej méně kvalitní za více peněz. Přitom tolik nemaže. Výměna oleje je hooodně znát, známý to podcenil u Husqvarny a když jsem mu ho vyměnil, zcela ožila a ztichla. Všechna kluzná ložiska po dosažení určitých otáček přestanou jít kov na kov a vznikne mezivrsta oleje... pokud je ovšemznečištěný či moc hustý, nedostane se mezi šálu a kliku a je vymalováno.Měnit olej!!! a za kvalitní.