Jabloň Topaz umřela?



Stránky: 1,  2   
host - 109.108 (?) 
6.5.2015 16:48, zobrazeno: 15965x

Mám jabloň Topaz-9let.Byla krásně napučená, rozkvetly květy, žádné lístky a květy hnědnou a vadnou.Asi se mám loučit a chystat pilu?Je mi to moc líto, strom je krásně rostlý a není na něm vidět žádné poškození.I jabloň může mít mrtvici?Jsem laik s pár stromky tak se mi, prosím,nesmějte za neodbornost.Markéta.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 68.74 (?), 6.5.2015 21:02

U odrůdy Topaz se to občas stane.  Mně se to však za posledních asi 16 let stalo třikrát. Vždy za vegetace, poprve po 3 letech, další vysazený odešel také za 3 roky, poslední 8 letý odešel uprostřed léta. Byly na různých typech podnoží.
Údajně by mělo jít o nějakou bakteriální chorobu dřeva, která se šíří od kořenového krčku.
Tak jsem v Sempře koupil roub, ze zdravého matečního stromu a přerouboval jsem s ním mladou Primadelu. Roste, zatím, velice dobře a letos už bohatě kvete.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 157.239 (?), 6.5.2015 21:06

...anebo květopas?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Jiřina7 - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (883) - 142.1 (?), 6.5.2015 21:15

Také mi takto odešel jeden Topas. Šlo o strom asi 15 let starý. Vznikl přeroubováním Idaredu na kosterní větve. Nemohlo jít o hnilobu kořenového krčku. Odcházení bylo pomalé, trvalo asi dva roky. První rok byly malé přírůsttky a neduživá jablka, druhý rok ještě zakvetl a potom uschl. Nepamatuji se, že by takto uschla někdy jiná jabloň. O rakovinu nešlo, tu poznám.  Jiřina

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 68.74 (?), 6.5.2015 21:16