Třešen - skvrny na listech

kpz3 - (23) - 104.24 (?) 
19.9.2010 19:23, zobrazeno: 25571x

Na zahradě mám starou třešni, která odrodila a byla v pořádku.
Před týdnem jsem zjistil, že listí začalo opadávat a na listech se objevily skvrny. Protože jsem v tomto oboru začátečník, žádám o pomoc.

Co to je za chorobu a co proti tomu dělat. Děkuji

listy
listy

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

HONZAD - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (497) - 109.191 (?), 19.9.2010 22:03

Zřejmě to bude skvrnitost listů třešně a višně. Více se dozvíte na https://www.zahradavkapse.cz/poradna/rostliny/ovoce/tresen/skvrnitost-listu-tresne-a-visne.html
Já to mám na višních také. Může za to letošní vlhké počasí.

PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6671) - 70.100 (?), 20.9.2010 6:31

Ta choroba se jmenuje podzim a šíří se každoročně pravidelně, po skončení léta. Ještě tip: Běžné listnaté stromy v našich zeměpisných šířkách na podzim shazují listy, všiml jste si?

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 20.9.2010 12:00

Bohužel se pane PP mýlíte, nejedná se o chorobu s ironickým názvem "podzim", nýbrž opravdu o houbovou chorobu s prozaickým názvem "skvrnitost listů třešní", jak píše HONZA. Tahle choroba, když zaútočí začátkem, či v průběhu léta, dokáže za příznivých podmínek v relativně krátké době připravit třešňový strom o téměř všechny listy. A to je problém! Existují však na to běžně dostupné fungicidní přípravky, (např. Dithane, Delan, Syllit, Baycor, Rubigan,...). Letos při vlhkém a dosti chladném létě byly podmínky pro tuto chorobu přímo ideální. Nicméně teď už máme téměř řádný podzim a blíží se konec vegetace, takže nyní asi už nemá cenu s tím něco dělat. Brzy přijdou noční mrazíky a s listy bude stejně amen. Stříkněte raději až příští rok v době rašení (způsobem, jako u broskvoní při ochraně před kadeřavostí, tedy důkladným omytím dřeva). Napadené spadané listy zlikvidujte.