Klejotok mladé třešně



host - 33.3 (?)
17.4.2018 21:39

Neco podobneho jsem  mel taky   tresen nebo  broskev zacala  klejovatet   ze stareho casopisu  ktery je stary 40 roku   jsem vycetl    kleotok odstranit  pri vlhkem pocasi ocelovym kartacem  az na zive drevo ocistit cistym hadrem a natrit v pomeru  3 ku 1         3 dily vody    1 dil octa   na druhy den zatrit ranu  stromkovym   balzamem   casem zacne znovu kleotovat ale v meci mire znovu ocistit  ocelovym kartacem   a natrit 3ku 1 a zatrit stromkovym balzamem       funguje to u mne na 90 procentr        vasek5

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 149.9 (?), 16.4.2018 11:24, zobrazeno: 6364x

Dobrý den, 

prosím o radu někoho zkušenějšího. Jsem ovocnář amatér - jako asi 90% majitelů zahrad u nás, při koupi pozemku a výstavbě domu jsme pořídili mladé stromky a zasadili je. Na jaře stříkám proti škůdcům, prostříhám, ale tím moje "know-how" končí.

Známý mě nedávno upozornil, že není dobře, pokud strom "pouští" mízu. Naše mladá třešeň (9 let) klejotok už několik let vykazuje. V porovnání se stejně starými ovocnými stromy na naší zahradě je silně vitální, o poznání vyšší, silný kmen (u země průměr už cca 20 cm). Kmen statný rovný, do výšky cca 120 cm od země bez větví, větvení začíná zhruba v této výšce do kulaté koruny. Klejotok se objevuje na kmeni zhruba ve výšce 100 cm, tzn. 20 cm pod prvním větvením.

Teoreticky by tedy výron kleje mohl být bujným růstem, navíc je zasazená ve svahu, kde jsou podzemní proudy vody a je možné, že je na některý tento podzemní pramen napojená.

Co se ale chci zeptat - o možných příčinách klejotoku jsem si už něco přečetl. Můj dotaz ale je - lze podle dalších doprovodných jevů nějak poznat přesnou příčinu tohoto problému? Aby člověk věděl, zda bojovat proti bakterii, škůdcům nebo nevhodným půdním podmínkám?