Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Dobrý den, 

prosím o radu někoho zkušenějšího. Jsem ovocnář amatér - jako asi 90% majitelů zahrad u nás, při koupi pozemku a výstavbě domu jsme pořídili mladé stromky a zasadili je. Na jaře stříkám proti škůdcům, prostříhám, ale tím moje "know-how" končí.

Známý mě nedávno upozornil, že není dobře, pokud strom "pouští" mízu. Naše mladá třešeň (9 let) klejotok už několik let vykazuje. V porovnání se stejně starými ovocnými stromy na naší zahradě je silně vitální, o poznání vyšší, silný kmen (u země průměr už cca 20 cm). Kmen statný rovný, do výšky cca 120 cm od země bez větví, větvení začíná zhruba v této výšce do kulaté koruny. Klejotok se objevuje na kmeni zhruba ve výšce 100 cm, tzn. 20 cm pod prvním větvením.

Teoreticky by tedy výron kleje mohl být bujným růstem, navíc je zasazená ve svahu, kde jsou podzemní proudy vody a je možné, že je na některý tento podzemní pramen napojená.

Co se ale chci zeptat - o možných příčinách klejotoku jsem si už něco přečetl. Můj dotaz ale je - lze podle dalších doprovodných jevů nějak poznat přesnou příčinu tohoto problému? Aby člověk věděl, zda bojovat proti bakterii, škůdcům nebo nevhodným půdním podmínkám?

Jak postupovat? Začít tzv. od píky, tedy prokypřit půdu, dodat vápník a fosfor a pak průběžně sledovat? Jaké další kroky podniknout?

Vzhledem k tomu, že strom jinak vypadá krásně a vitálně, nechce se mi zatím podstupovat nějaké radikální kroky (seříznutí části kmenu s klejem), abych mu místo pomoci neublížil.

Předem moc děkuji za všechny případné rady.

David

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 14 a číslo 14.
Výsledek vložte do následujícího políčka: