Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Dobrý deň, už pol roka sledujem vaše forum potichu a bola by som velmi rada, keby ste mi poradili s dilemou / otázkou - vytvárame si novú zahradu po starých rodičoch, v zahrade nie je v podstate nič, bude rozdelená na 2 časti - úžitková a "spoločenská" s posedením, kvetmi a pod. V centre tejto časti by mal byť nejaký menší strom na zatienenie - pohrávam sa s myšleinkou, že nejaká višňa. Študujem mne zatial neznáme súvislosti s podpníkmi, strihaním stromov a pod. Prosím poradíte mi- aký podpník v kombinácii s akou višňou by ste mi doporušili? Aby to bolo aj dostatočne vysoké, aj dosť rýchlo rástlo (mám svoj vek :-)) a malo to aj pekný habitus tak cca 5m - niečo v tvare kotlovitej kuruny s mierne prevísajúcimi konármi - ja viem, že rezom sa tá koruna upravuje, ale čo by bolo tak najbližšie. Ja som mala predstavu, že by to mal byť podpník vtáčnica - a odrodu napr Érdi Botermo (niečo sladko kyslé)  - ked som sa mejlom spýtala u predajcu odporučil mi Meteor korai na mahalebke - že bude vyšší a bude skôr rodiť.

Postrehla som, že tu na tomto fóre sú seriozni a milí "rádcové" - tak budem rada ak mi niečo poradíte. Stále nie som pre višnu rouhodnutá - rok vyberáme tento centrálny strom, otatné sme už posadili - borovice čierne, lipu winter orange, ceder deodara aurea (nižší) a v úžitkovej budú ešte jablone a hrušky s hroznom na drotenke a slivka a marhula štíhle vretená. Rozhodovala som sa medzi višnou / jasenovcom metlinatým (česky svitel latnatý) / javorom burgerovým / javorom ohnivým amurským (acer ginala)  a stále neviem.. Už to musím vyriešiť a zasadiť. A zabudla som - je to na záhorí - piesčitá zem, južná oblasť a záhrada je juho - západne orientovaná - strom bude celý deň na slnku.
Moc ďakujem už vopred.
Johana

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis: