Ozark Premier



TomášV - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (57) - 203.54 (?) 
18.4.2024 16:43, zobrazeno: 248x

Na podzim 2021 jsem vysadil prostokořený stromek Ozark Premier na podnoži mirobalán v n.v. 440m, chladnější a větrnější části zahrady. Z jara příštího roku se na něm objevil první kvítek. Na jaře roku 2023 pak květů o něco přibylo a letost už kvetl celkem bohatě. Pěstuji jej jako kotlovitou korunu. Prozatím ale všechny květy (i letos) vyšly planě, žádné plody. Četl jsem, že plodí až čtvrtým, pátým rokem. Znamená to, že to chce skutečně ještě počkat, nebo když už kvete, měl by i plodit? Je to cizosprašný stromek a může mu v okolí chybět vhodný opylovač.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
MilosK - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (115) - 158.138 (?), 18.4.2024 19:04
Nejsem odborník, ale už vím že když chci jeden stromek, musí být samosprašný. Tam je zakopaný pes.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
KORZÁR - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (233) - 49.56 (?), 18.4.2024 19:29

Potrebuje opelovača súhlas inak slabo rodí.

Ozark Premier
Ozark Premier
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
TomášV - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (57) - 203.54 (?), 19.4.2024 9:46

Díky za reakce, ale můj dotaz nesměřoval k tomu, zda opylovače potřebuje nebo ne. Opylovači klidně někde v okolních zahradách mohou být a měl by to zvládat i volně rostoucí myrobalán. Psal jsem i že je stromek cizospračný a vím co to znamená. Šlo mi o to zda stromek co už kvete by měl také už plodit i v případě, že se u něj uvádí plodnost od 4-5 roku a tak starý prozatím není.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 248.168 (?), 19.4.2024 12:15