Jak zastříhnout slivoň
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 255.66 (?), 18.4.2011 15:05, zobrazeno: 26231x
Dobrý den,
před rokem jsem sázel tuto švestku. Pochyboval jsem, zda se vůbec ujme. Nakonec se ukázalo, že to asi půjde. Na radu jednoho diskutujícího jsem zkrátil terminál až na místo kde ještě obrážel. Nyní se ptám, jak stromek dále stříhat. Poradíte mi?
Děkuji.
Mirek
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 255.66 (?), 20.4.2011 6:44
Dobrý den, jak vyslepit? Jsem naprostý laik. Můžete to rozvést?
Děkuji.
Krákýt
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Wimpi - Diamantový Zahrádkář (2112) - 44.75 (?), 20.4.2011 10:21
Dovolím si připojit se s radou k panu Ronymu. Píšete, že tomu moc nerozumíte. Takže, abyste mohl ostřihat stromek, musíte mít přestavu o tom, jak by měl stromek v budoucnu vypadat. Bez této, alespoň základní představy nemá cenu vůbec začít něco střihat a tvarovat. Když tuto teorii silně zjednodušíme i s přihlédnutím, že se jedná o slivoň (které se obvykle nijak výrazně netvarují), spokojíme se s tím že si sám představíte a určíte, jakých by měl strom v budoucnu nabýt rozměrů, podle toho si stanovíte optimální výšku kmínku a pak založíte korunku, kterou následně necháte růst volně. K provedení úvodního střihu budete (společně s námi) potřebovat znát konkrétní odpověď na otázku : jak vysoko od země je současná spodní větev a jak vysoký byste chtěl kmínek u budoucího stromku? Obvykle kmínky slivoní bývají vysoké něco mezi 0,8 až 1,5 metru. Podle Vaší informace můžeme dál radit, co se stromkem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 151.38 (?), 20.4.2011 20:01
Současná spodní větev je vzdálená 44 cm od země. Moje představa o výšce budoucího kmínku je asi 1 metr.
Děkuji za radu.
Krátký
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 220.130 (?), 20.4.2011 23:04
Jestli se mohu také připojit, předpokládám, že mluvíte o červeně označené větvi. Neřezala bych ji na pět pupenů, ale seřízla bych ji ve výšce 1m + 5-6pupenů (případně ponechala růst, pokud je nižší. Nahoře se začíná pěkně větvit, a pokud by se ostatní větve odstranily, mohla by rychle zesílit. Lída
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|