Plánování postřiků rajčat



Stránky: 1,  2   
host - 128.28 (?) 
9.6.2014 10:28, zobrazeno: 10025x

Dobrý den,

současné suché a horké počasí má ve středu skončit bouřkami, zatím jsem letos rajčata neošetřila. Obvykle používám postupně během sezony Acrobat, Ridomil a Ortivu v nejnutnějším počtu postřiků.

Může někdo poradit, jak se zachovat, zda počkat až naprší anebo preventivně před očekávaným deštěm? Děkuji.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 226.78 (?), 9.6.2014 11:46

Dobrý den, jsem naprostý začátečník a mám stejný dotaz. Nejprve jsem ani stříkat nechtěla, nebo něčím bio, ale obávám se, že to budu muset ošetřit alespoň jednou. Na listech od cukety již pozoruji bílé moučnaté flíčky a obávám se, aby to neodnesla také rajčata. Poraďte prosím postřik,,co nejmenší zlo". Něco jsem četla také o hypermangánu. Nějaké zkušenosti? Děkuji a všem pěstitelům velkou úrodu :)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 9.6.2014 12:13

Na hypermangan zapomeňte. v malých dávkách je to nedostatečné placebo, ve středních dávkách je to neskutečně drahé a v dávkách, které by byly účinné by jste si musela hlídat poměr příjmu železa ve vztahu k zbytkovému manganu.

V době prvního kvetení se používá systémový fungicid s dlouhou OL. Během sklizně se používají fungicidy s krátkou OL jako je Ortiva. Vždy dopoledne otrháte to co zkonzumujete po odbu OL a odpoledne postříkáte. Za tři dny můžete sklízet, ale pokud máte ještě z minula, sklízejte tak do týdne. Následný postřik po 3 sběru = za 14-21 dní provádím prostředkem s jinou účinnou látkou (ACROBAT MZ WG). Někdo to dělá podle měsíce = při úplňku Ortiva nebo něco na bázi azoxystrobin - 250 g × při novoluní něco na bázi mancozebu.