Ako začať s výsadbou rajčín

KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4695) - 38.136 (?)
11.1.2012 17:25

Já vysévám vždy 20. 3. podobně jako Mr. Big. Jako výsevní substrát používám substrát pro pokojové rostliny. Přímo "Substrát pro výsevy a množení" se mi moc neosvědčil - rostliny nerostly, hynuly. Po výsevu do hloubky asi půl cm zaleju Merpanem proti plísni. Položím navrch fólii a dám nad radiátor a hlídám, jak začnou klíčit dám je pod střešní okno. No a čekám až zesílí a pak je přesázím do pařeniště /půl dubna/, kde vydrží až do zmrzlých.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
porterrisko - (1) - 181.132 (?), 11.1.2012 13:32, zobrazeno: 5397x

Zaobstral som si semená rajčín napr. Red Pear. Chcel by som sa opýtať kedy, ako ich mám dať naklíčiť, pri akej teplote ich držať, presádzať... Som amatér, ktorý si doteraz kupoval len už vypestované planty rajčín a také sadil. Ďakujem 

PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6684) - 70.100 (?), 11.1.2012 13:52

Nezakládejte nové vlákno o tématu, o kterém tu jsou ságy. Zkuste zapojit vlastní úsilí a inteligenci.

host - 5.149 (?), 11.1.2012 16:57

Nerad bych narazil, ale odpovím Vám jak to dělám já.Nasypu do kelímku substrát(asi 1,5 cm od vrchu), proleji vodou, na povrch nasypu semena. kelímky zakryji nějakou průhlednou folií. Dám v bytě na místo s teplotou cca 24 °C. Sleduji, jakmile vidím že většina semen již klíčí zasypu tenkou vrstvou jemně prosátého substrátu. Dám na světlo na okno (které je celodenně bez přímého slunce)teplota 18°C, jakmile se objeví první děložní lístky, oddělám folii. první přesazení jakmile jsou děložní lístky ve vodorovné poloze, atd... Tak to vyhovuje mně a mým podmínkám, ale je plno jiných způsobů, které vedou ke stejným nebo i lepším výsledkům.Jako začátečníkovi Vám doporučuji vysévat až v březnu a do té doby můžete prolistovat diskuze o rajčatech ev. zajít si do knihovny.

Mr Big