Phalaenopsis - zalévání



host - 67.203 (?) 
8.4.2009 21:04, zobrazeno: 27271x
Koupila jsem si phalaenopsis a jsem úplný začátečník, zajímalo by mne, jak rostlinu zalévat? Paní v obchodě mi totiž řekla, že pokjud rostlina kvete měla by stát ve vodě, pokud nekvete stačí zalévat. Ale na lístku, který u rostlinky byl je nakresleno, že naopak ve vodě stát nesmí. Navíéc jsem se tu dočetla, že je vhodnější vyšší květináč, který zabraňuje tomu aby rostli na stála ve vodě. Rostlinku jsem koupila i s keramickým obalem, který byl v ceně, ovšem je stejně vysoký jako průhledný obal a tedy rostli na sedí úplně na dně... je tedy vhodnější koupit vyšší květináč - obal, aby voda zůstala dole a mohla se odpařovat nebo nekompromisně vylévat?? a v tom případě by bylo možné ponechat původní obal?? Děkuji Martina
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
sengge - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (281) - 114.115 (?), 8.4.2009 21:35

Žádná orchidej NESMÍ stát ve vodě, to ji zahubí - orchidejím svědčí spíš sucho než mokro. Paní prodavačka buď neví co mluví, nebo má zájem na vaší brzké nové návštěvě za účelem koupení nové kytky po staré uhynulé...

Jinak když si zadáte do vyhledávacího okénka tady v levém sloupci slovo "orchidej" nebo "phalaenopsis", tak se vám objeví  několik obsáhlých diskusí ohledně péče o orchideje, zalévání, přesazování, umístění, kvetení, množení...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 113.27 (?), 25.3.2010 21:11
To že orchidejím vyhovuje spíše sucho nežli mokro je naprostý nesmysl.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Věrka2 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (133) - 216.52 (?), 8.4.2009 22:53

Martino, doporučuji Vám pročíst si důkladně dvě diskuse na této stránce. První je Jaká orchidej bude vhodná a druhá je Pěstování orchidejí. Che to dostatek času, protože obě diskuse mají značný počet příspěvků, ale určitě neprohloupíte.