Jak správně zalévat orchideje



Janička - (6) - 204.254 (?) 
2.5.2010 16:09, zobrazeno: 27180x

Dobrý den, potřebuju poradit. Dostala jsem 3 orchideje. Ale jsem začátečník, tak moc zkušeností stím nemám. Všechny mi krásně kvetou a dělají se mi i další nové pupeny. Bylo mi poraděno, že je mám zalévat tak, že naleju do misky odstátou vodu a položím tam květináč asi tak na 1h, pak to vyjmu a dám do obalu. To sem dělala doteď a vše mi kvete a dokonce se mi začína tvořit nový výhonek.

Ale švagrová mi říkala, že to dělám špatně, že mi uhnijou kořeny. Ona to dělá tak, že celý květináč ponoří do kyble s vodou, pak to vyjme a nechá odkapat.  Každý to děla jínak to vím, ale co je teda správně? Dělám to taky dobře nebo hrozí že mi opravdu ty kořeny uhnijou?? Prosím poraďte a předem děkuji za odpověď

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1577) - 48.243 (?), 2.5.2010 19:04

Základem zalévání orchidejí je střídání mokra a sucha. Předpokládám, že máte nejběžnější prodávané orchideje rodu Phalaenopsis. U nich je nejjednodušší po částečném vyschnutí substrátu - květináč je na potěžkání lehký - prolít subsrát přímo z vodovodu vlažnou vodou asi minutu. Substrát se nasákne vodou a vyplaví se staré soli. Pak dáme orchidej na místo a čekáme, až substrát zase vyschne. Častost zalévání závisí na teplotě a vlhkosti vzduchu v místnosti. Jednou za měsíc vemte sprchou i listy, ať se na nich neusazuje prach. To namáčení v kýblu je vhodné jen tehdy, pokud chcete kytku pohnojit, pak do vody dejte komplexní hnojivo - já používám Substral - ve čtvrtinové koncetraci doporučené pro pokojové rostliny. Hnojit stačí několikrát do roka, nejjednodušeji tehdy, když začíná růst nový list nebo květní výhon. Tak to by byl asi základ.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
lea. - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (459) - 120.236 (?), 2.5.2010 20:41