Náhradní díly



host - 199.250 (?)
29.10.2016 11:08

Správná instalace nepomůže když je ložisko podimenzované nebo vystavené vibracím. Hlavně u těch rotujících a chabě vyvážených rotačních strojů jsou vibrace neuvěřitelně škodlivé. Takže vibrace a rezonance je to největší zlo, kterého se konstruktér musí obávat. Mohu doložit, že při zkouškách  "g" naroste vibracemi i 50x v porovnání s klidným chodem. vyvážit dynamicky ve dvou rovinách to je taky fuška. Viděl jsem v Uh. Brodě při výrobě leteckých reduktorů každé ozubené kolečko vyvažovat a odvrtávat. To je pro ložsko pak "šepot květin".

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8   
                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 67.176 (?), 29.10.2016 10:43

napíšem to veľmi jednoducho, aby to pochopil aj konštruktér. máme firmu, ktorá vyrába ložiská podľa určitých noriem, teda vyrobí parametrovo rovnaké. na jedno ložisko sa dá logo výrobcu záhradnej techniky, na druhé sa dá logo výrobcu ložiska. obe sú určené na to isté použitie, v rovnakej záťaži, za rovnakých podmienok, obe spĺňajú normu, ktorú kladú dané podmienky, záťaž... akurát jedno je originálne, lebo má logo výrobcu záhradnej techniky a druhé je neoriginálne, lebo má logo toho, kto to skutočne vyrobil... keď už sa ideme hrať na "mikróny", tak podstatne väčší vplyv na životnosť ložiska má správne inštalácia ako odchýlka vo výrobe, ktorá je v norme...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 199.250 (?), 29.10.2016 11:08

Správná instalace nepomůže když je ložisko podimenzované nebo vystavené vibracím. Hlavně u těch rotujících a chabě vyvážených rotačních strojů jsou vibrace neuvěřitelně škodlivé. Takže vibrace a rezonance je to největší zlo, kterého se konstruktér musí obávat. Mohu doložit, že při zkouškách  "g" naroste vibracemi i 50x v porovnání s klidným chodem. vyvážit dynamicky ve dvou rovinách to je taky fuška. Viděl jsem v Uh. Brodě při výrobě leteckých reduktorů každé ozubené kolečko vyvažovat a odvrtávat. To je pro ložsko pak "šepot květin".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 67.176 (?), 29.10.2016 11:17

v podstate tvrdíte z pozície konštruktéra, že sa do voľného predaja dostávajú ložiská od renomovných spoločností, ktoré nespĺňajú požadované normy, sú poddimenzované resp. nepresne urobené. správne tomu chápem? 

ja tvrdím, že máme dve ložiská, ktoré sú určené napr. na kľukový hriadeľ. teda oba majú rovnaké parametre, je tam predpokladaná rovnaká záťaž, rovnaké určenie. na jedno sa dá logo výrobcu zahrádnej techniky a na druhú logo výrobcu ložiska. keď vás dobre chápem, tak to druhé nebrať, lebo je poddimenzované, sú tam veľké vôle a pod. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 199.250 (?), 29.10.2016 16:03

Pořád se zde omílají normy. Normy jsou závazné a nezávazné. Počet norem které se dotýkají ložisek je bezpočet. Jenom vůle radiální je asi 6 skupin. Toleranční pole vnitřních a venkovních kroužků je také hodně a to proto, že každé zařízení potřebuje jiné uložení. Konstruktér je svrchovaná osobnost která "předepíše" ložisko. Může si například předepsat a nechat si vyvinout i netypické například takové co má vnější kroužek z plastu (DELRIN) a to proto aby bylo tiché (i s takovým jsem se setkal ale to nebylo u spalovacích motorů). Pokud ale se jedná například o ložiská klikovky, tak ty jsou extrémně namáhané rázy a teplotou a dobré nebo to nejlepší a nejvhodnější ložisko je kompromis. Celá technika je kompromis a tak je dobré na to pohlížet. Když klikova neumožní kuličkové (vysoké zátěžové poměry a málo místa), tak se dá válečkové ale to má zase jiné necnosti.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 29.10.2016 11:19
Já viděl na mysu Canaveral ložisko raketoplánu a to má také svoje parametry. Ložiska malých motorků zahradní techniky mění z důvodu, když je stroj rozebraný, dáme nové ložisko, víceméně preventivně, v komunálu se zvětší vůle a mohlo by odcházet gufero. A v motorech bez oleje. Šepot květin v zahradní technice, to jste mě pane konstruktére dostal. I nové ložisko do těchto strojů má vůli a je originál, od Hondy.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.155 (?), 29.10.2016 11:51

Volvo alebo Saab (uz si nepamatam) v 60 rokoch pri vyrobe lozisk 90 % guliciek ci valcov po premerani recyklovali, aby sa dosiahla kvalita lozisk. Asi neboli take technologie na presnost ako dnes a kvalitu dosiahli aj dodrzanim presnych rozmerov. A bolo to aj poznat.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 220.242 (?), 5.9.2017 22:26

To o ložiskách debata zajímavácheeky  používám běžně SKF kvalita C3 Ty jsou určeny do tepla a motorů na klikovky (ne ojnice tam je jehlové a má jiné podmínky a tolerance a navíc těžko někdo bude rozlisovávat kliku a dělat nový čep a vybrušovat ojnici)  podminka aby ložiska vydržely je nerozházená klikovka hazivost v místě uložení ložisek 0,01 mm dále správné vůle a správne nalisování ložisek pak není problém s tím že ložiska odejdou 

Takže pokud ne originál od výrobce tak kvalita c3 a od SKF správná montáž a ložiska vydrží

Tam kde nesouhlasí standartní rozměr normalizovaných řad ložisek použiji originál od výrobce pily ten si je nechává vyrabět většinou u SKF

Třeba ložiska na Java 250 Zde je specifikace výrobce

SKF Explorer ložisko 6300 C3 - nerozebíratelné jednořadé radiální kuličkové ložisko otevřené bez těsnění s ocelovou klecí a s radiální vůlí větší než normální. Klec ložiska 6300 C3 je vedena kuličkami.

Ložiska SKF 6300/C3 třídy Explorer představují novou skupinu výkonných valivých ložisek, nabízí podstatné zvýšení hlavních provozních parametrů, jako jsou hlučnost, vibrace, vývin tepla, provozní spolehlivost, dynamická únosnost a jsou vyráběna s vyšší přesností než normální. Přesnost rozměrů odpovída třídě přesnosti P6.

Toť moje zkušenosti s klikovkami jak závodních motorek Mz 90 kamarád je jezdil a já pomáhal a dělal s ním servis tak s pilami U pil nešlo o život jen o zadřený motor ale zadřený motor na závoďáku to šlo přímo o život jakákoli chyba při montáži  =  prohraný závod nebo držkopád v tom horším případě no kamarádovi je nyní 60 roku takže jsme to s polu dělali dobře nenabil si a zadřený motor měl snad co já vím jen 3x vždy stačil vymáčknout spojku ve všech 3 případech to bylo chybou při montáži někde se něco zanedbalo Jinak ty MZ točíly už tenkrát v 80 letech 12000 ot to co jsme naměřili amatérsky vyrobeným otáčkoměrem od jednoho radioamatéra

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
<  6,  7,  8   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?13.6.2024
Kouří do místnosti10.6.2024
Traverzy IPE5.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?1.6.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika