Opatření v sadu proti suchu



host - 56.75 (?)
13.10.2018 15:09

Já sice nejsem zváštní odborník, ale jinou možnost než zavlažování nevidím. Jak již někdo výše uváděl -vrtaná studnay a čerpadlo. (dost drahý špás) Já dost věřím podnoži A2,ale může to byt také roubovaní na plaňku. Ovšem moje zkušenost může být lokalitou. Mám dva sádky.Jeden 250m n m a druhý 560m n m.  Ten 250 je i ve srážkovém stínu.Přesto tam sice málo ale občas minulé roky pršelo.Letos tam od ledna do července pršelo jedenkrát.   pak v srpnu jedenkrát od té doby nic. Ovoce padalo a dost hnilo.Odvažel jsem na kolečkách a zakopal. Prostě extrémní rok. V té výšce 560 ovoce dost a pěkné. Je ovšem pravda že tam sice ne výdatně ale častěji pršelo.

Takže si myslím, že proti přírodě a lokalitě nic nezmůžem - jen studna a umělá závlaha. Přeji vám uspěšné vyřešení vašeho problému.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
Phantasm - (12) - 147.130 (?), 18.9.2018 15:12
Ta tráva si jak houba saje vodu a v létě už je v zatravnělém sadu brutální sucho, pokud vás netrefí bouřka, tak je to pro stromy likvidační. Pod mladými stromky bych nechal bezplevelný kruh a při tání v předjaří pořádně zaléval, pak solidní vrstvu mulče, do kterého můžete naset nějakej tenkej půdopokryv, ale ono to pak odebírá dusík, který stromek potřebuje, co má listy ty vedra spálí. Jinak se mi líbí ta podpovrchová kapková závlaha, do budoucna asi nutnost, ten kompost s aktivovaným biouhlem (bokashi) by taky určitě pomohl, ale to spíše na zeleninu. Průšvih je ta žravost škůdců, chemií nepoužíváme, trávou krmíme totiž králíky. Roman z Vysočiny
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Petr z H - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (690) - 112.187 (?), 18.9.2018 15:43