Jak ostříhat meruňku



Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2261) - 64.58 (?)
17.9.2013 20:17

Nejde jen o sklizeň. Ti, co to nezažili, nebudou souhlasit. Ale když je horní polovina stromu obalená mšicemi a všechny plody jsou napadeny obalečem, je hlubší řez jednou z možností řešení. Jinak většina plodů shnije dřív než dozraje a ze stromu není žádný užitek. Pokud se k hlubšímu řezu rozhodnete, sundejte každoročně v srpnu jen polovinu jedné nejvyšší větve a řez zamažte. Hlubší řez vyprovokuje silný růst mladých výhonů, které budou mít další rok plody a poslouží k vhodnému formování koruny.

Vysoká meruňka po hlubším řezu
Vysoká meruňka po hlubším řezu
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Kuba kubikula - (6) - 223.34 (?), 6.9.2013 12:02, zobrazeno: 12232x

Dobrý den, jsem zahrádkář amatér. Jak a kdy mám ostříhat meruňku, kterou mám na zahradě? Foto přikládám., prosím třeba o naznačení řezů. Děkuji


Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 6.9.2013 12:10

A pročpak ji chcete ostříhat?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Kuba kubikula - (6) - 223.34 (?), 6.9.2013 12:22

Je vysoká a trhání nahoře obtížné

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 6.9.2013 13:03

Každý strom má geneticky naprogramováno, jak bude v dospělosti v dané lokalitě veliký. Věřit, že jej řezem udržíte ve velikosti, aby se dal očesat ze země,  je naivní. Řešením není zmenšení bujného stromu, nýbrž žebřík.
   To samé platí i pro Vaši třešeň v jiném vlákně

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 6.9.2013 13:09