Dobrý večer,
včera jsem začal oživovat po zimě sekačku s výše uvedeným motorem (r. výroby 1998).
Poprvé po 10 letech selhaly osvědčené postupy, postupně jsem zkontroloval svíčku, vzduchový filtr, do válce prokazatelně jde palivo (čerstvé - koupeno před týdnem). Mimo válec jsem vyzkoušel celkem 2 svíčky, ani jedna nedávala jiskru. Doma večer mně pak ještě napadlo, že by zapalovací napětí mohl srážet šlus na kontaktech bezpečnostní brzdy.
Dneska jsem se tedy vyzbrojil měřákem a pokračoval. Na první ťuk zásah do černého - měřák pořád ukazoval 0 ohmu ať byly kontakty sepnuté či rozepnuté. Stále jsem si ještě myslel, že to bude banální mechanická závada, takže jsem sundal kryt setrvačníku a magneta, abych do toho líp viděl. Žádný mechanický problém jsem nenašel, spínač je v pořádku.
Měřák začne ukazovat správné hodnoty (tedy nekonečno v rozepnutém stavu) teprve ve chvíli, když ze spínače odpojím ten drátek od magneta. Vše bohužel nasvědčuje tomu, že zkrat je v magnetu - zatím jsem ho nesundaval, ten kostřicí drátek nevypadá, že by někde probíjel.
Rád bych se zeptal zkušených:
Má v tuto chvíli cenu ještě něco proměrovat, nebo mám rovnou objednat nové magneto (v distribuční síti Husquarny není skladem- dodání do týdne- a přijde na víc nežli 900,-)?
Nevyšlo by to levněj přes jiné značky (motory BS tady montuje do sekaček spousta jiných firem)?
za odpovědi předem děkuji
P.S. V Americe je tohle magneto k mání i kolem 20 dolarů, jenom ta svinská doprava je drahá...