Vysoký živý plot
|
|
 |
 |
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 220.138 (?) 22.6.2014 23:11
ptal jsem se na odkaz či obrázek.
Stejně nějak nechápu, jak bude mazán ojniční čep u pístu a stěny válce tak, aby se olej dostával zpět do olejové nádrže a k čerpadlu... Spousta motorů má válec vodorovně, ale nevím o motoru, který by měl patentováno, že může pracovat hlavou dolů.
Jinak k Hondě a 4-taktům nemám záporný vztah, jen mi trochu připadá přitažené za vlasy to, co tady tvrdíte. Versatool to má vyřešeno jednoduše - úchopové body jsou nad těžištěm a pohodlně se tak dá pracovat jen, když je motor ve správné poloze.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 192.242 (?), 22.6.2014 11:13
nepoznáte konštrukciu tíchto motorov. Klasická olejová vana tam nie je! Klukový mechanizmus je odelený prepážkou a pod nou je olejová nádrž. Olejová vana je suchá, to znamená, že netvorí sučasne i olejovu nádrž. Mnoho 4T motorov má oddelenu olejovu nádrž a o tom ani neviete.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 72.218 (?), 22.6.2014 11:51
Díky za Vaši reakci - v tom máte naprostou pravdu. Robin i Honda to mají oddělené, Robin používá ventil, který se otevírá díky podtlaku nebo přetlaku, který vytváří spodní strana pístu. Díky tomu je motor mazán i bez čerpadla a může být v jakékoliv poloze. Při přetlaku je olej vytlačován do hlavy válce, při podtlaku pak vtahován do klikové skříně.
Honda má dvojlopatkovou turbínku, která si nabírá olej z nádržky, mazání hodně pomáhá i rozvodový řemínek. Stjně tak pro ní platí, že snese jakýkoliv náklon.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 220.138 (?), 22.6.2014 23:11
ptal jsem se na odkaz či obrázek.
Stejně nějak nechápu, jak bude mazán ojniční čep u pístu a stěny válce tak, aby se olej dostával zpět do olejové nádrže a k čerpadlu... Spousta motorů má válec vodorovně, ale nevím o motoru, který by měl patentováno, že může pracovat hlavou dolů.
Jinak k Hondě a 4-taktům nemám záporný vztah, jen mi trochu připadá přitažené za vlasy to, co tady tvrdíte. Versatool to má vyřešeno jednoduše - úchopové body jsou nad těžištěm a pohodlně se tak dá pracovat jen, když je motor ve správné poloze.
|
|
 |
|
 |
 |
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6652) - 14.199 (?), 23.6.2014 6:50
ale nevím o motoru, který by měl patentováno, že může pracovat hlavou dolů.
Já jo. Třebas letecké motory. Hvězdicové motory. Motory akrobatických letadel. Motory stíhaček. Jak to dělají detailně nevím, ale prokazatelně létají na zádech i jiných polohách.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 23.6.2014 9:52
Milý PP, a víte určitě, že hvezdicový motor byl 4-takt? Ano, diskuse trochu zklouzla mimo téma. Jenže hostovi se nedá položit dotaz do SZ. Takže pokud někdo ví o 4-taktu s tlakovým mazáním, který může pracovat trvale hlavou dolů a má relevantní odkaz, ať mi jej dá do SZ (soukromých zpráv).
4-mix a jiné se ztrátovým mazáním (olej jde ve finále do spalin) je jiná kategorie než patent Hondy.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 65.144 (?), 23.6.2014 10:22
Letecky motor Rolls-Royce Merlin (letouny Spitfire) - čtyřdobý, mazání motoru tlakové, oběžné, se suchou klikovou skříní. J.R.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 65.144 (?), 23.6.2014 12:07
Pane Stando, Vase predstava o leteckych motorech nesvedci prilis pozitivne o Vasi vseobecne vzdelanosti. J.R.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|