Vypinani ctyrtaktniho motoru syticem
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 212.137 (?), 16.5.2009 21:03
Ja bych se toho nebal. Delam to bezne, hlavne u dvoutaktu (krovinaku) aby se motor trochu "nakonzervoval" olejem. Karbonizaci vnitrku motoru to rozhodne nijak nezvysi...
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 16.5.2009 21:25
Občas je to možné vidět, jak někdo z důvodu vadného vypínače vypíná motor sytičem. Osobně bych to řešil vypínačem, neboť motor nasaje bohatší směs a stejně potom musíte znovu startovat na sytič, což je z pohledu většího zápachu u takového motoru škoda.Ty karbony jsou v oleji a to není pro něj to správné. Další důvod je ten, že motor má pořád zapnuté zapalování, tím se může stát, že může ohrozit bezpečnost, ale záleží, na čem ten motor máte, co pohání.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 73.78 (?), 16.5.2009 21:19
U 4T motoru to problem byt muze. Nespalene nebo spatne spalene palivo se dostava do oleje a s nim i "saze". Olej se rychleji "opotrebovava" (DD aditiva). Mozne jsou i usady ve spalovacim prostoru a svody na svicce.
V extremnim pripade muze byt olej palivem natolik nareden, ze neudrzi mazaci film na trecich plochach. To je ale extrem.
Pravda, odpojenim zapalovani se nespalena smes take do oleje dostava, ale v mensi mire a s mensim mnozstvim "necistot". Smes totiz neni tolik "obohacena" a zastaveni motoru je rychlejsi. Palivo sice neni spalovano, ale je "ciste" a bez nasledku se odpari.
PKod
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 73.78 (?), 17.5.2009 21:05
Motor se se syticem "dusi" a palivo se spaluje spatne nebo nepravidelne. Proto ty "saze". Jednoduse moc bohata smes a nedokonale spalene palivo. Navic motor na prilis bohatou smes vydrzi bezet relativne dlouho.
Pri vypnuti zapalovani se palivo nespaluje vubec - tedy zadne "saze", zadny "karbon"...
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 96.31 (?), 16.5.2009 21:46
Motor mam k motokolu. Jelikoz preci jen hrozi nebezpeci snizeni zivotnosti motoru diky degradaci jiz tak maleho mnozstvi oleje (0,08l), tak tam radeji ten vypinac dam. Jeste jsem se chtel zeptat: V navodu je pouziti oleje 5w-30 pouze pri teplotach od +30 stupnu celsia dolu, coz se mi zda jako chyba, kdyz olej 10w-30 nebo SAE 30 prekracuji podminky provozu motoru pres 40 stupnu C. Dik R.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 96.31 (?), 16.5.2009 21:52
Omlouvam se za chybu. "prekracuji" nahrazuji slovem "umoznuji". S mobilem to mam trochu slozitejsi nez vy s pocitadlama :o). R.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 96.31 (?), 16.5.2009 22:03
Pane J.S., prave ze me to zarazilo. Jelikoz je 5w-30 plna syntetika tak by mela mit nemennou viskozitu v nejvyssim rozsahu teplot, ale v navodu proste pri +30 stupni celsia konci. Pokud mate moznost, prosim nahlednete do navodu. Dik R.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|