Výměna oleje Vari



host - 11.107 (?)
25.5.2015 22:02

Má tam být 0.5L. Vyteče jen tolik, že pro doplnění se vejde 0.3L. Kolik chybí do poměru 1:1? Moc to nebude i když teda to přeně 1:1 není. Nechápu způsob vypouštění, nechápu proč měnit olej na konci sezony, když nový olej přes zimu natáhne vodu. Kdo by si nechal v autě z pětilitrové náplně dva litry starého oleje a s klidným srdcem jen "doléval" tři litry. Asi namět k usporám, ne? Že v motorech "něco" zůstává je snad jasné každému, ale určitě nejde o litry nebo o třetiny celkové náplně.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
host - 178.9 (?), 25.5.2015 21:47
A jak jste přišel na 1:1? Mě vychází, že nevyteče 1 deci. Bez točení s motorem malotraktoru. V rozpůleném motoru je deci oleje zachycené pěkně vidět. Za sezónu se vypustí olej, který stejně není znehodnocením na výměnu a tj všecko o výměně oleje a zbytečnostech kolem toho.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 25.5.2015 22:02

Má tam být 0.5L. Vyteče jen tolik, že pro doplnění se vejde 0.3L. Kolik chybí do poměru 1:1? Moc to nebude i když teda to přeně 1:1 není. Nechápu způsob vypouštění, nechápu proč měnit olej na konci sezony, když nový olej přes zimu natáhne vodu. Kdo by si nechal v autě z pětilitrové náplně dva litry starého oleje a s klidným srdcem jen "doléval" tři litry. Asi namět k usporám, ne? Že v motorech "něco" zůstává je snad jasné každému, ale určitě nejde o litry nebo o třetiny celkové náplně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.12 (?), 25.5.2015 22:13

a kudyma ji natáhne, když ta Honda má skříň těsnou?

Ono je lepší omylem vylévat na jaře nepoužitý olej než jet na jednu náplň omylem 2 sezóny. Ale máte pravdu, někteří (například i já) nechávají výměnu na poslední chvíli před zahájením sezóny. A proto si výměny oleje píši bílým lakovým fixem na kapotu mezi startér a hrdlo olejové nádrže.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 25.5.2015 22:21
V manuálu je vyměnit olej před uložením motoru. Protože z oleje se usadí kal na spodu skříně a potom se rozpustí v novém oleji. Teplý olej vyteče z mírně nakloněného motoru k vypouštěcímu šroubu. Postup podle manuálu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 26.5.2015 8:05

11.107: Olej žádnou vodu nenatáhne, není to pumpa. Sice toho oleje podle popisu měl vylít víc, ale čerta víme, co s tím vlastně provedl. A jestli to dobře změřil, jestli to jen neodhadl. Když měním olej u sekačky, vysávám ho násoskou a je jasný, že tam trocha zůstane. Když ho mění servisy v autech, jak myslíte, že to dělají. A kolik oleje zůstane v kanálech motoru? Nemalujte čerty na stěnu. Vůbec nic se nestane, i proto, že oleje mají značnou rezervu výkonu. Jak byste to chtěl dělat? Rozebrat motor? Neměl byste tak moc opisovat internetová moudra.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 26.5.2015 15:09

PP Je hezké, že spekulujete za tazatele ale je na něm co napsal a já to beru za bernou minci a vycházím z toho. Děkuju za poučení, že olej není žádná pumpa, tudíž nemůže natáhnout vodu. Tomuto slovnímu obratu jsem se měl vyvarovat, protože jsem zapoměl na Vaše technické znalosti a napsat to tak, aby jste to pochopil i Vy. Na straně jedné popisujete rezervy olejů, označujete je jako značné a na okamžik by se mohlo zdát, že o trigologii něco víte. Jenže pak se ve Vašem textu objeví Váš postup výměny oleje, který provádíte "násoskou". Na to se už nedá snad nic říct, jen že své k svému.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 26.5.2015 16:34

A když napíšu, že olej odsávám speciálnáím zařízením k odsávání oleje (pumpička, hadička, nádobka), už budu dobrej triGolok?  Vy tu uvádíte nějaké neověřitelné skutečnosti, snad i nepravdy. To ovšem kritizuju. A troufám si tvrdit, že při slušně provedené výměně motorového oleje se není čeho obávat. Tou slušností mám na mysli vypouštět starý olej po zahřátí a dostatečné době chodu motoru, zachovat základní pravidla čistoty. Nic víc není potřeba a ani se nedá dělat. Jestli ho uživatel vypustí, odsaje nebo vyleje je ouplně jedno. A tak není potřeba strašit uživatele, že mu postupně u jednoválce všech šest ojnic podá ruku kapotou. Motory se neproplachujou už 40 roků.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 26.5.2015 16:56
4T jsem zpočátku krmil super mogulem, časem klesla cena plné syntetiky, tak jim dopřeju lepší mazání. Proplachovací olej se nepoužívá, protože oleje jsou lepší, motory jsou lepší, kalů výrazně ubylo. Motory jsem po mogulu propláchl plnou syntetikou a tak po 10 hodinách olej vyměnil. V tak malém motoru proplachovací olej zhorší kvalitu nového oleje, protože se nepodaří všechen vypustit. Doplnění nové syntetiky do zbytku syntetiky v motoru se kvalita oleje nezhorší, neboť jsou smíchány stejné oleje. Zbytek proplachovacího oleje v malém motoru kvalitu motorového oleje ovlivní. Proto je názor PP správný, vlhkost může poškodit díly motoru, olej ne. Po uskladnění 4T zatáhnu za starter do největšího odporu, ventily se uzavřou, motor je uzavřený proti vniknutí vlhkosti na ventily aj.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.12 (?), 26.5.2015 17:10

Pane 105.167, naprosto souhlas. yes

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.12 (?), 26.5.2015 16:39

Pane 11.107 co máte proti slovu "násoska"? Odsátí oleje pomocí vhodného čerpadla (jedním z nich je ta násoska) je naprosto rovnoceným způsobem k vylití nakloněním nebo vyšroubování vypouštěcí zátky.

Výrobci motorů doporučují výměnu před skladováním, to je důležité zejména u motorů bez filtru, kdy dojde k sedimentaci nečistot ale zejména může dojít k polymeraci mezi úsadou a přítomnými rozštěpenými estery. Zpolymerovaný kal pak není tolik rozpustný při prvním běhu a znehodnotí Vám nově nalitý olej více než případná vlhkost. A to ať už ta vzniklá kondenzací tak i ta vzniklá oxidací vodíku. U motoru s filtrem je nejvíce nečistot zachyceno ve filtru, takže tam je lepší dát na radu olejářů, a výměnu provádět na začátku sezóny a nikoliv na jejím konci. No, znám borce co na prvotní náplň najel 500 mth ale neznám nikoho, kdo by dokázal jet 10 mth bez náplně. Tedy je nutné mít v motoru jakýkoliv olej než tam nemít žádný. Samozřejmě, čím lepší olej a pravidelnější výměna, tím déle Vám bez poruch a úsporně motor poběží.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů10:55
Nářadí pro průklest vysokých stromů9:50
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika