Vari vs Dakr



host - 11.107 (?)
12.3.2016 20:03
V podstatě jste to vše napsal sám. "Každá z těch značek má něco"... a asi jen těžko bude kdokoli věděl líp nežli Vy sám, co se bude hodit více. Mám takové tušení, že až pomine stavba, budou upřednostňovány jiné výhody toho kterého stroje. Vyhnul bych se srovnávání Vari s Dakrem, přece jenom je to odlišná konstrukce, servis s dodávkama ND neváznou ani u Dakru. Ale jako téma k pohádání se kdo má svoji pravdu je to dobrá volba.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 103.194 (?), 12.3.2016 16:56, zobrazeno: 11087x

Zdravím,

mohu poprosit o radu.

Mám v plánu koupit zahradní traktůrek na údržbu cca 2500m2 zahrady, na které mám cca 700m2 záhony a teď mě čeká stavba dílny. Potřebuji maximálně univerzální stroj.

Původně jsem měl v plánu investovat do Vari. Zahrada je rovina, takže nepotřebuji extra výkon jako má Dakr s motory B&S. Jenže Dakr má příslušenství, které se mi velmi hodí na stavbu... přední vozík s výklopnou korbou... na vození betonu jak dělané.

Další věci co bych využil jsou sekačka, mulčovač, provzdušňovač a ideálně přívěsný vyklápěcí vozík na zem a písek.

Co by jste mi doporučili?

Každá z těch značek má něco a Vari tu má obecně lepší pověst, tak je těžké rozhodování.

Děkuji moc.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 11.107 (?), 12.3.2016 20:03
V podstatě jste to vše napsal sám. "Každá z těch značek má něco"... a asi jen těžko bude kdokoli věděl líp nežli Vy sám, co se bude hodit více. Mám takové tušení, že až pomine stavba, budou upřednostňovány jiné výhody toho kterého stroje. Vyhnul bych se srovnávání Vari s Dakrem, přece jenom je to odlišná konstrukce, servis s dodávkama ND neváznou ani u Dakru. Ale jako téma k pohádání se kdo má svoji pravdu je to dobrá volba.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 9.6 (?), 13.3.2016 13:11

No VARI je takové celkově bytelnější, ale i o trochu dražší. Osobně bych šel do něj, má i lépe udělané příslušenství, nemusíte nic montovat nářadím nebo seřizovt řemeny. Ale i Panter má svoje zákazníky, ale když se na něj podíváte trochu více, zjistíte, že se při vývoji v některých detailech hodně šetřilo (plastové řemenice, přehazování rychlosti řemeny pokud to není hydroverze, lacině provedené disky s odkrytými šrouby...). Celkově spíš výběr nechávám na Vás, protože je to na člověku jak se rozhodne a nerad bych, aby mě zase někdo nařkl, že tady dělám reklamu jednomu výrobci.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 103.194 (?), 13.3.2016 15:56

Dobrý den,

mě jde pouze o verzi s hydrostatickou spojkou. Nemám rád pokud stroj jede pouze na maximum nebo nic. Ten hydrostat bych maximálně využil při betonážích, kdy se musí pomalu najet k bednění.

U VARI je problém právě v té absenci předního vozíku, který by mi nahradil minidumper, který jsem používal při poslední stavbě a značně ušetří práci a peníze. Ani jejich nová verze, která má být až v Srpnu s něčím takovým nepočítá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 113.230 (?), 13.3.2016 15:03

Zdravim

ja mam Dakr FD2 s bubnovou kosackou, drticom konarov, vozikom a teraz som dokupil rotavator. Pozemok cca 500 m vinohradu, ktory rotavatorujem, cca 7000 m sadu, este podla situacie uvidim, ci nieco prikupim. Rotavator som dokupil aj kvoli moznosti rotavarovania okolo mladych stromkov. Vozik vyuzivam na prevoz dreva z pilenia stromkov, rozvoz hnojiva a hlavne vody v case sucha. Je uzky dostane sa vsade. Kosim cca 2-3 do roka, zaber je 70 cm zatial to na plochu sadu staci. Tych vasich 2500 m2 Dakr obsluzi lavou zadnou. Co sa tyka Vari, maju pre Vas novinku nosic Vari Raptor, kopiruju vlastne system Dakr FD2-H a FD3, zatial ale nemaju tak siroke prislusenstvo.

Pozn: Keby som prikupil cca 2-3 tisic metrov, asi uz by som isiel do Kuboty 4 kolovy traktor, v SR sa predavaju velmi, maju cca 50 % podiel na trhu, alebo traktor Salek z CR, ale neviem ci predavaju aj v SR a ako by to bolo zo servisom.

Este som zabudol nahradny diel na Dakr prisiel do 2 dni od importera v SR.

PG

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 9.6 (?), 13.3.2016 16:45

Raptor rozhodně není žádná kopie. Sami šli úplně jiným směrem - podvozek je z lisovaných profilů, například nosník řidítek posloužil jako super místo pro ukrytí více než čtyřlitrové nádrže, tím se odstranil hlavní a největší nedostatek použitého motoru,,riderového typu" 950E. A určitě se zmíním o tom, jak v rámci vývoje použili hydropojezd s úplně novým typem uzávěry kol (Hilliard), je to verze, s jinými pružinami pro ruční ovládání. Pro tahání vozíku mají dvě kolová závaží, která zvýší adhezi pro jízdu do kopce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 103.194 (?), 13.3.2016 17:25

Ještě je otázka, jaká bude cena.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 72.218 (?), 13.3.2016 19:40

Cenu zatím nesdělili oficiálně, ale myslím, že budeme poměrně příjemně překvapení :-)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 235.74 (?), 20.3.2016 19:28

Vážení diskutující, rád bych vstoupil do tématu a upřesnil některé body, které zde zazněly. Především VARI Raptor není žádná kopie Dakru Panter FD2H. Kopie je definována jako identický výrobek stejného vzhledu a technického řešení s řadou zaměnitelných dílů. Tyto oba stroje jsou v každém detailu a šroubku jiné s naprosto odlišným konstrukčním a technickým přístupem. Raptor je postavený na moderních modulárních lisovaných dílech, zcela odlišné je ovládání, připojení a pohon příslušenství, odlišná je i hydrostatická převodovka, konstrukce antivibračního systému i řídítek. Raptor má integrovanou palivovou nádrž propojenou s nádrží motoru, integrovanou brzdospojku Noram pro pohon příslušenství. I v základních dvou adaptérech se oba stroje výrazně odlišují. Raptor má 5 nožový lisovaný dvojitý buben, odlévané řemenice a lisované chassis adaptéru. Stejně tak mulčovač který má konstrukční prvky které má VARI technicky chráněné. Do budoucna samozřejmě počítáme s rozšířením adaptérů tak aby byl maximálně využitý potenciál nosiče. A drobná perlička na závěr, vývoj Raptoru započal dříve než Panteru FD2H, jen nám déle trvalo, než přišel na trh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika