Tera - výměna motoru za 4-takt



jancase - (2) - 76.106 (?)
22.12.2009 23:06

Ta řídítka tam ale sedí.

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4   
daveho - (5) - 224.246 (?), 22.12.2009 20:17, zobrazeno: 68653x

Zdravím chci se zeptat co je potřeba k tomu abych na starou 2taktní teru napasoval 4taktní motor Honda?Zde v diskuzích jsem se dočetl že jsou jiné připojovací kolíčky na převodovce ok.Sníží se maximální rychlost nižšíma otáčkama ok.Motor čtyřtakt od Hondy není problém sehnat-zastoupení velmi dobré, prodejci ochotní, ceny zajímavé.A ten zbytek tj.příruby, spojka dělá pouze VARI Liblice??Nikdo jiný?Jde mi o to využít co nejvíce ze starého motoru např.řídítka atd.Prodejce VARI mi nepotvrdil ani nevyvrátil možnost použít stará řídítka z dvoutakta a celkově ten dojem byl buďto si koupíte motor komplet s přírubama nebo vám prodáme příruby a ostat.věci za takové ceny že vás to vyjde na 2krát tolik-což pak potvrdil následným pomalým výčtem věcí z katalogu na pc-to mu dalo asi 20minut práce-skutečně produktivní.Nemyslím si že jsem jediný kdo se na to ptá, ale to sem nepatří.Teru používal již můj otec, a kromě čmoudícího dvoutakta bude sloužit jistě i mě.Má někdo s tímto zkušenosti z poslední doby a mohl by(jistě nejenom mě)poradit co je potřeba a na kolik ho to vyšlo peněz??Díky D.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 76.106 (?), 22.12.2009 21:42

Zdravím, já jsem tuhle výměnu prováděl před rokem. Ty kolíčky co jsou na převodovce na Teře se vyklepnou a nahradí se jinýma které mají zhruba tvar T, oba vyjdou zhruba na 160Kč pokud je budete kupovat. Motor GSV 190 jsem koupil v Brně za 10500Kč, přírubu,spojku a mezikus jsem zakoupil v Uherském Hradišti za zhruba 5000kč.

Řídítka tam pasují ty z Terry bez jakýchkoliv úprav ale pozor, ty příruby jsou dvě alespoň v té prodejně je měly takže na jednu sedí ty Terácké na druhou ne, ty jsou již na Variky.

Celkově mne to vyšlo na necelých 16000Kč včetně seřízení motoru, ten točil jen 3000 otáček a spojka sice sepla ale v zátěži nedržela. Po seřízení na 3600 ot bylo již vše v pořádku.

Skládal jsem si to sám kromě 100Kč za seřízení toho motoru.

Cenu od prodejce Vari znáte, tu mou taky takže úsudek si již asi uděláte sám co je výhodnější..

Přeji hodně štěstí

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 11.107 (?), 22.12.2009 21:51

Ten prodejce vás informoval v celku správně. Pokud budete schánět motor na Vari zjistěte si o jaký typový model jde, protože použít motor určený do sekačky není moc vhodné. Chci tím říci, že např. motor GCV160 jako pohonná jednotka Vari je jiný motor jako GCV 160 určený pro rotační sekačku trávy. Rozdíl např. setrvačník, pásová brzda ap.
Já bych na starou teru koupil zase dvoutakt i s deko. ventilem pro usnadnění startu, kouřivost tohoto motoru po zahřátí a použití vhodného oleje je skoro minimální a řidítka budou pasovat na 100%. S největší pravděpodobností vám nový motor "rozštípe" starou převodovku tím spíš, je- li to stará T20.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 76.106 (?), 22.12.2009 22:24

Jak píše tady kolega přede mnou je pravda že ty motory jsou rozdílné a to v délkách hřídelí a jejich tvarech, ty na sekačku je mají delší.

Pokud je to na Vari tak to musí být typ GSV 190A N2G7 SD.

Je možné že ta 190-ka může být na starou T-20ku moc. Já tam mám již DSK 317 neboli převodovku z Variny ovšem toužíteli po čtyřtaktu tak 160-ka by zase neměla být tak drastická, ten jeden kůň ji snad nerozklíží..

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
jancase - (2) - 76.106 (?), 22.12.2009 23:06

Ta řídítka tam ale sedí.

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 58.185 (?), 23.12.2009 14:01

Například na DSK 316 je potřeba předělat vnitřní převody, aby výsledný pracovní výkon byl dobrý. U DSK 317 provedení pro dvoutakt to nevadí, ba naopak. Menšími otáčkami se zase získá větší zátah. Na T20 bych raději také opravdu volil Jikov 1447 DV, je to dobrý motor.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 208.173 (?), 27.12.2009 11:00

Pre Boha, PREČO???

Nevidel som ešte žiadny dvojtaktný malotraktor zodratý používaním. Vždy mu chýba čosi na údržbe a správnom používaní. Treba mu naliať správny olej modernej špecifikácie (API TC), v pomere 1:50, zahriať ho na pracovnú teplotu a robiť a robiť, až sa vypáli výfuk, uvoľnia krúžky a karbón od starších olejov. Prestane dymiť a výkon sa takmer zdvojnásobí. Čistý filter vzduchu a benzín nie starší ako mesiac od natankovania. Výkon nepomerne vačší než 4T, reakcia na povel "pridaj" "uber" svižná, čo je dôležité hlavne v členitom a neznámom teréne, pri kosení, jazde so snežnou frézou, ale aj pri orbe, keď sú kde-tu skaly.

Niekedy je skutočne ľahšie vymeniť motor za iný typ, než ešte slúžiaci správne ošetriť.

Pre 2T motory aj najťažšia údržba zvládnuteľná doma z dostupných súčiastok, pre moderné 4T motory sú dodacie doby súčiastok v sezóne ako na potvoru aj týždeň, špeciálne atypické skrutky sťažujú servis "na kolene" a profi servis si nechá dobre zaplatiť - veď z toho žije a Vy práve potrebujete kosiť, orať... 

Motory 2T - vysoko teplotne zaťažiteľné, schopné pracovať na takmer akékoľvek otáčky, blbuvzdorné, málo pohyblivých súčiastok - nižšia šanca na poruchu a menšie opotrebenie, absencia ventilov, rozvodov, olejovej náplne, čerpadla oleja...

Môj stroj má už 23 rokov, je to trochu iná značka, ale tiež 2T, nedymí, neustále prikupujem nové náradia (úplne nová snežná fréza z Nemecka aj s poštovným 100E!), údržba má pôvod skôr v mojej experimentátorskej povahe

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
daveho - (5) - 224.246 (?), 28.12.2009 15:33

Souhlasím s vámi že 2takt Jikov je velmi dobře a robustně postaven, používám dobré dvoutaktní oleje, bohužel stačí abych popojel s vozíčkem 100m po zahradě a je čas abych se šel převlíknout do čistého trička-prostě smrdím tím kouřem.U toho sečení to ani tak nevadí-většinou sekám delší dobu a pak stejně skočím do sudu s vodou.Možná si řeknete-že by můj problém šel vyřešit vedením výfukových spalin jinak než do boku-to jsem taky zkusil, ale žádná sláva.Jde mi tedy spíš o pohon valníčku-tady se mě rýsuje lákavá možnost mít přípojné zařízení za zahradní sekačkou (traktůrkem) a tahat to s ním.Ale to je jiné téma.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 132.145 (?), 28.12.2009 16:04

Domnívám se, že 2takt Jikov byl v době svého vzniku na solidní ůrovni, ovšem dnes vlivem konstrukčního zastarávání a změn které ho vzdálily původnímu francouzkému vzoru, je překonán.Sám vlastním 2takt a kouř z výfuku je dost nepříjemný.Měl jsem možnost se svézt na Varině osazené motorem Honda a je to prostě lepší.Aspoň já jsem měl z něho lepší dojem.  Michal

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 4.243 (?), 28.12.2009 16:28

Mě prostě dvoutakt po zahřátí nekouří a fouká-li vám vítr do ksichtu smrdí oba motory a vy také.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika