Pre Boha, PREČO???
Nevidel som ešte žiadny dvojtaktný malotraktor zodratý používaním. Vždy mu chýba čosi na údržbe a správnom používaní. Treba mu naliať správny olej modernej špecifikácie (API TC), v pomere 1:50, zahriať ho na pracovnú teplotu a robiť a robiť, až sa vypáli výfuk, uvoľnia krúžky a karbón od starších olejov. Prestane dymiť a výkon sa takmer zdvojnásobí. Čistý filter vzduchu a benzín nie starší ako mesiac od natankovania. Výkon nepomerne vačší než 4T, reakcia na povel "pridaj" "uber" svižná, čo je dôležité hlavne v členitom a neznámom teréne, pri kosení, jazde so snežnou frézou, ale aj pri orbe, keď sú kde-tu skaly.
Niekedy je skutočne ľahšie vymeniť motor za iný typ, než ešte slúžiaci správne ošetriť.
Pre 2T motory aj najťažšia údržba zvládnuteľná doma z dostupných súčiastok, pre moderné 4T motory sú dodacie doby súčiastok v sezóne ako na potvoru aj týždeň, špeciálne atypické skrutky sťažujú servis "na kolene" a profi servis si nechá dobre zaplatiť - veď z toho žije a Vy práve potrebujete kosiť, orať...
Motory 2T - vysoko teplotne zaťažiteľné, schopné pracovať na takmer akékoľvek otáčky, blbuvzdorné, málo pohyblivých súčiastok - nižšia šanca na poruchu a menšie opotrebenie, absencia ventilov, rozvodov, olejovej náplne, čerpadla oleja...
Môj stroj má už 23 rokov, je to trochu iná značka, ale tiež 2T, nedymí, neustále prikupujem nové náradia (úplne nová snežná fréza z Nemecka aj s poštovným 100E!), údržba má pôvod skôr v mojej experimentátorskej povahe