Stiga estate 3084 HST - motor BS žere olej



host - 142.9 (?)
27.5.2014 14:55

Jak píše pán přede mnou - prostě smůla. Těch motorů běhá po světě mraky pod hodně značkama výrobců zahr. techniky. Já taky jeden "trápím" v kopcovitém terénu a pohoda...

Co se mi však moc nelíbí je zapnutí sytiče až po dání plného plynu (vše v jedné páce).  Proč, protože studený motor jde hned na plné otáčky!!! Když hned po naskočení uberu, tak vyřadím sytič a motor chcípne.  V zimě je to velké rasování motoru!

Vyřešil jsem to tak, že nastavím cca 1/3 plynu a sytič zapnu ručně přímo na karburátoru. Chvilinku podržím, pak pustím a je to.

Chtělo by to sehnat samostatnou páčku s táhlem na sytič. Nemáte někdo tip kde to sehnat? Díky.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 39.149 (?), 13.5.2014 18:43, zobrazeno: 24567x

Tak jsem podlehl masívní reklamní kampani kolem silnic a dálnic a pořídil si zahradní traktor Stiga. Po první akci na zahradě se stal tento jinak velmi obratný pomocník nepojídným. Zavolal jsem prodejce, přijel, vyměnil zakarbonovanou svíčku a odjel. Z motoru se začal postupně ztrácet olej což se projevilo na silné kouřivosti při zapnutí sekacího ústrojí a mastná svíčka se opět obalila silně karbonem, až se motor BS zastavil. Stroj je v reklamaci a prodejce to údajně řeší s dovozcem a BS. Máte někdo zkušenost u nového motoru BS s touto závadou? Mimo to se sám otvíral poloprázdný sběrací koš na malé nerovnosti při pojezdu a pro změnu při otvírání plného koše se zlomila!!! tyč k ovírání určená ale toto jsem vyřešil sám.

   
host - 35.143 (?), 20.5.2014 18:16

Dnes jsem navšívil prodejce, který rozmontoval motor a mění píst s kroužky, jsem z kvality zahradního traktoru velmi zklamaný.

      
host - 29.86 (?), 27.5.2014 8:30

Dobry den, o jakeho prodejce se jedna? Nebo alespon mesto? Dekuji.

   
chladin - (9) - 209.98 (?), 27.5.2014 13:17

Dobrý den, tento traktor mám doma 3 měsíce, zatím s ním mám jen dobré zkušenosti. Po výměně oleje jsem se ještě nedíval jestli nějaký ubyl, ale radši se podívám. Páka nejeví známky nějakého opotřebení, koš se pootvírá o cca 5 cm, špatně vyřešená záklapka, ale z koše nic nevypadává a šikovný majitel si to jiště opraví (prodloužením záklapky). Motor už má naběháno nějakých 25mth a jen si přede :) Asi jste měl zrovna smůlu na špatný kus. Ať Vám záruka dobře dopadne a jste spokojen.

      
host - 142.9 (?), 27.5.2014 14:55

Jak píše pán přede mnou - prostě smůla. Těch motorů běhá po světě mraky pod hodně značkama výrobců zahr. techniky. Já taky jeden "trápím" v kopcovitém terénu a pohoda...

Co se mi však moc nelíbí je zapnutí sytiče až po dání plného plynu (vše v jedné páce).  Proč, protože studený motor jde hned na plné otáčky!!! Když hned po naskočení uberu, tak vyřadím sytič a motor chcípne.  V zimě je to velké rasování motoru!

Vyřešil jsem to tak, že nastavím cca 1/3 plynu a sytič zapnu ručně přímo na karburátoru. Chvilinku podržím, pak pustím a je to.

Chtělo by to sehnat samostatnou páčku s táhlem na sytič. Nemáte někdo tip kde to sehnat? Díky.

      
chladin - (9) - 209.98 (?), 28.5.2014 8:47

Tak jsem kontroloval stav oleje a je bez nejmenšího úbytku. S tím sytičem s Vámi kolego plně souhlasím, už jsem nad tím také přemýšlel, zkuste vyhledat " Táhlo sytiče Stage6 50cm - univerzální " je to sice na čtyřkolku, ale zase by to mělo být nezničitelné :)

   
host - 168.179 (?), 27.5.2014 19:57

Ahoj, sice nemám stejný traktor, ale menší Stiga Combi 1066, a měli jsme také problém s motorem B&S... při výměně záběhového oleje po 5-ti hodinách provozu jsem zjistil, že v motoru se nachází 0,2l namísto 0,6l oleje (motor série 950E), přičemž na měrce byla max. hladina...

Traktor jsem zavezl k reklamaci prodejci, kde se zjistilo, že v motoru byla delší měrka z jiného typu motoru. Prodejce se mě snažil přesvědčit, že tyhle motory toho zvládnou hodně, a že stačí dolít olej a bude to OK - na to jsem ale nepřistoupil. Na internetu jsem zjistil, že pokud se u nového výrobku objeví závada ve lhůtě 6-ti měsícu od koupě, považuje se, že existovala při převzetí zboží a kupující má právo na výběr způsobu vyřízení reklamace zda chce věc opravit nebo výměnit, proto jsem sepsal dokument o uplatnění rozporu s kupní smlouvou s požadavkem ny výměnu, předal prodejci a do týdne mi volali ať si přijedu vyzvednout nový traktůrek...

takže za sebe radím, uplatni rozpor s kupní smlouvou, a žádej výměnu, traktoru, protože opravované věci nebudou nikdy jako nové, a za poměrně vysokou cenu traktoru si člověk zaslouží dostat bezvadný výrobek!

následky za výrobní vady by měl zodpovídat výrobce a ne kupující...

      
host - 59.175 (?), 30.5.2014 10:26

smůla je možná, ale přístup Stigy je zoufalý, prý bude nový motor, BS není schopný servisu dodat píst!!! v dnešní době!!! za ty 3 týdny mohl tu louži přeplavat sám. Zaplať a víc nás nezajímáš.

         
host - 9.6 (?), 30.5.2014 10:43

To není o přístupu GGP, ale o přístupu zástupce výrobce motorů. To, že motor žere olej je opravdu o vadě motoru, nelze svalovat vinu na dodavatele stroje - za kvalitu motoru ručí jeho výrobce, nikoliv zastavitel, tedy výrobce finál produktu.

            
host - 59.175 (?), 30.5.2014 14:30

Dobře jste asi prodejce, taky sem píšou. Zákazníkovi je jedno kdo a co komu za díl dodává, zaplatil prodejci a chce funkční zboží bez vady. Mám se snad dohadovat i s výrobcem svíčky, pneumatiky ap.? Víc bych do toho žlutého gepla už nešel, zmařená investice...

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Rozetové kování montáž10.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika