Startovani zahrateho motoru



host - 225.45 (?)
8.5.2011 17:16

tuto zavadu jsem mel take ventily se provozem zaklepaji a zmensi se vule pri ohrati se ventily natolik prodlouzi ze uz neni vule zadna a podfukuji motor ztrati kompresi obrousil jsem tycku asi o 0.1 mm jak pise Standa a je klid

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 194.90 (?), 7.5.2011 21:28, zobrazeno: 10159x

Dobry den, mam problem se sekackou Partner osazenou motorem Briggs & Stratton. Pokud je motor studeny tak nastartuje na prvni zatahnuti. V pripade vsak ze je motor zahraty vubec nelze nastartovat. Akorat obcas vyhodi oblacek dymu z vyfuku, ale motor ani nestekne.
 Vymenil jsem svicku i vzduchovy filtr ale zavada zustava. Sekacka je stara asi 4 roky a pravidelne na jare je menen olej v motoru. Zavada se objevovala plizive od bezproblemovych startu s teplym motorem, pres nastartovani az po nekolikerem pokusu az po soucasny stav.
predem dekuji

   
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 96.44 (?), 7.5.2011 23:18
Kolik hodin má motor asi natočeno? Zkoušel jste napumpovat nebo nepumpovat benzín? Jinak olej se mění na podzim. R.
      
host - 194.90 (?), 8.5.2011 8:25

Hodiny se tezko odhaduji. Seka se sni rekneme 4 roky pres sezonu obtyden travni plocha o rozloze 200 m2. Jestli budu pocitat 15 minut na sekani tak jsem na nejakych cca 20 hodinach +- provozu.

Zda se me ze pokud se pokusim nastartovat teply motor s tim ze napred napumpuju benzin tak se objevy oblacek dymu, pokud benzin nenapumpuju tak se zadny oblacek neobjevi

         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6662) - 147.107 (?), 8.5.2011 8:32

Provést základní motorové kontroly. Svíčka, karburátor, filtr vzduchu. Příčin může být nekonečno. Bohatá / chudá směs - bublina v hadičče, zanesený filtr paliva, je -li jaký. Někde se něco uvolnilo, či opotřebovalo. Prostě cokoliv. To, že závada se postupně zhoršovala, svědčí o tom, že jde o nějaký postupující jev. Jestli je tam membránový karburátor, může být přícína tam.

            
host - 194.90 (?), 8.5.2011 8:47

Stara svicka byla cerna, to by ukazovalo na bohatou smes, nic na serizeni jsem vsak na karburatoru nenasel. Membranu v karburatoru jsem mel vyndanou a zda se byt neporusena. Pri stisku pumpicky normalne dodala palivo do karburatoru. Jiskru svicka hazi.

Neni mozne ze motor pri ohrati prijde z nejakeho duvodu o schopnost komprese?

               
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6662) - 147.107 (?), 8.5.2011 10:44

No ještě mne napadá věc, se kterou jsem se "vycuchával" dlouhé roky u dvoutaktu Vari. Chovalo se to stejně. Až mne - opravdu po letech trápení - napadlo vyměnit fajfku = koncovku na svíčce. A bylo rázem po problému, motor chytal na škubnutí v jakékoliv tepotě. Těch jmen, co jsem si tenkrát dal...

                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 243.97 (?), 8.5.2011 11:34
Pokud se fajce nepomohlo jinak, tak u těchto motorů s tím není problém. Samozřejmě můžete ověřit jiskru u teplého motoru i změnu svíčky. Při startu teplého motoru - je odpor na startéru podobný, jako u studeného motoru? Vyčistěte karburátor, s ventily se u SV nic nedělá.
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 249.133 (?), 8.5.2011 15:18

Zdravím, není to běžná závada, ale teoretická možnost. Pro snadnější starty těchto motorů se využívá mechanického zařízení, které do určitých otáček vačkového hřídele udržuje výfukový ventil otevřený při fázi komprese. V praxi to znamená, že v klidu motoru je zařízení aktivováno a eliminuje sílu potřebnou pro start motoru, po naskočení motoru se zařízení deaktivuje a výfukový ventil otvírá pouze hlavní vačka. Možná právě toto zařízení zůstává "viset" po zastavení teplého motoru a odblokuje se jeho vychladnutím. U Brixů jsem se s touto závadou ještě nesetkal, pouze jednou u Tecusehu. U motorů s SV rozvodem se ventily neseřizují, ale po opravě podpálení ventilů, nebo sedel se opět nastaví ventilová vůle zkrácením dříku ventilu (obroušením), mezi zdvihací tyčkou a ventilem. Standa.

                     
host - 225.45 (?), 8.5.2011 17:16

tuto zavadu jsem mel take ventily se provozem zaklepaji a zmensi se vule pri ohrati se ventily natolik prodlouzi ze uz neni vule zadna a podfukuji motor ztrati kompresi obrousil jsem tycku asi o 0.1 mm jak pise Standa a je klid

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Robotická sekačka na chalupu8:43
Robotická sekačka na chalupu3.6.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika