Stabilizátor paliva



host - 115.106 (?)
14.10.2014 22:30

Na zvodnatělý benzín pomůže jen a pouze líh, ten váže vodu. Takže pokud do benzínu dáte náprstek lihu, bude po problému a ušetříte 180Kč za stabilizátor ve kterém musí být a také je líh, jen obarvený na efekt na modro samozřejmě za jinou cenu.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
         
host - 13.189 (?), 17.10.2014 11:34

Uvědomujete si pane, že metylalkohol, př. etylalkohol mají oktanové čísla 108-110? Že svou přítomností zvyšují celkové oktanové číslo benzinu? Je to pak jen otázka marketingu výrobce a norem pro použití biosložky. Vysoké oktanové číslu u pumpy neznamená automaticky nepřítomnost Met/Eth.

Pro "vychrchlané" motory nižších řad typu BaS může být použití B100 komplikace, takové motory se slabší kompresí můžou mít posléze problémy se studenými starty.

Už jsem zažil 2T motor z Jikovu, který odmítal papat N95 a nešel nastartovat ani na čerstvý natural od pumpy, po výměně za tehdy ještě tuším 91ku šlapal jak hodiny na brnk. Ale to jen tak mimo.

Floki

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
stanky - (23) - 135.252 (?), 14.10.2014 13:24

Já používám stabilizátor od B&S. Mám dvě sekačky s motory B&S, ten starší (serie Classic 35) mi pravidelně nešel nastartovat, když v něm zůstal benzín déle jak 2-3 měsíce. Neseču s ní moc často. Se stabilizátorem bylo po problému.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 90.14 (?), 14.10.2014 20:03

Zdravím, příčina špatných startů u Vašeho Classica rozhodně nebyla ve starším palivu. Kdo zná konstrukci uvedeného karburátoru dobře ví, že se tam může ucpat jen sítko v přepadové komoře a nebo je na jejím dně nepatrné množství vody. Je to tak jednoduchá konstrukce, že se krom membrány nemá co pokazit. Jednoduchá rada pro rychlé vyčištění přepadové komory je otočit sekačku na pravý bok  (o 90st.) a hned zase vrátit na kola. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 11.116 (?), 14.10.2014 20:17
Stabilizátor by měl pomoct se zvodnatělym benzinem nezasviní se svíce a motor chytne.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 115.106 (?), 14.10.2014 22:30

Na zvodnatělý benzín pomůže jen a pouze líh, ten váže vodu. Takže pokud do benzínu dáte náprstek lihu, bude po problému a ušetříte 180Kč za stabilizátor ve kterém musí být a také je líh, jen obarvený na efekt na modro samozřejmě za jinou cenu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 176.91 (?), 15.10.2014 6:44

Nejsem tak naivní, abych chtěl ušetřít 180kč a místo stabilizátoru tam lil líh.Myslel jsem, že se nebavíme o vodě, ale o biosložkách v benzinu, ktré ucpou palivovou soustavu.No je to jak Velká pardubická, tam jeden kůň bez jezdce odbočí a dálší koně běží za ním.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 15.10.2014 7:59

Není biosložkou v benzínu náhodou etanol? Myslíte, že ten vám ucpe palivovou soustavu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 115.37 (?), 15.10.2014 8:40

Máte samozřejmě pravdu. Jen trubka bude "vylepšovat" benzín přidáním dalšího lihu, když už ho tam nejméně 5% je. Jen tím zvyšuje jeho citlivost na lapání vzdušné vlhkosti. To co nejvíce škodí je spíše pančování benzínu jinými "přísadami". Já osobně benzín z ničeho nevypouštím a zatím jsem nikdy neměl problém i s půlroční odstávkou. Nádrže dolévám doplna. Pokud má někdo problémy, měl by se spíše zamyslet nad tím, kde benzín tankuje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 171.81 (?), 15.10.2014 10:00

Tady někdo, kdo asi nikdy nečichl ke stabilizátoru B&S, vnucuje představu, že se jedná o líh.  Což jistě není pravda. Tento stabilizátor není nic, jako byl kdysi Velfobin. Ten jsem úspěšně v Žigulu nahrazoval v zimě lihem. Rovněž nejsem přesvědčen o tom, že problémem s naturalem způsobuje obsažený etanol. Pokud ano, tak ne tím, že váže vodu, ale jeho možným vlivem na stabilitu záhladních složek paliva (je to jen dohad)

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 140.103 (?), 15.10.2014 11:04

Řešení snadných startů motorů

Bezproblémové startovaní malých strojů poháněných nejen motory Honda se začíná v posledních dvou letech stávat noční můrou a to zejména u novějších strojů. Že tyto potíže u starých dobrých motoru nepamatujete? Ano máte pravdu, bohužel se leccos změnilo a dnešní moderní motory a hlavně postupující legislativa a ekologie dělá vrásky výrobcům a klade vyšší nároky na údržbu na majitele a provozovatelé těchto motorů. Svůj podíl má také zvyšující se podíl bioložky v palivu, který časem začne činit značné problémy při používání malých motorů. Dalším podstatným faktorem je také neustálé snižování emisních norem a spotřeby paliva, což nutí výrobce k mnohem jemnějšímu nastavení karburátoru a přesnějšímu dávkování paliva než v minulosti. Tyto dvě veličiny jdou trochu proti sobě, biosložka je částečně lepivá a jemnější nastavení karburátoru nejde příliš dohromady. Vzpomeňte na láteření řidičů na bionaftu při jejím zavedení. (zanášení palivových filtrů, trysek, vstřikování atd.) Proto již nyní na uživatele těchto maloobjemových motorů je kladen vyšší nárok na ošetření paliva, údržbu a přípravu stroje včetně palivového systému. Právě díky bioložce je palivo náchylnější na zvětrávání a proto nesprávné uskladnění, či nechání paliva přes zimu nebo delší dobu jak jeden měsíc v karburátoru a v palivové nádrži muže nadělat značnou neplechu. Velmi často spolu s nízkou kvalitou paliva u nás, dojde totiž zalepení karburátoru, vytvoření takového lepivého „šlemu“, který znemožní karburátoru spolehlivě pracovat ve všech režimech otáček. Často ani čištění v ultrazvuku nepomůže, a je třeba vyměnit karburátor celý, což je u většiny značek velmi drahá položka.

Jak se tedy těchto problému vyvarovat?

Doporučujeme ve všech motorech Honda, používat vždy čerstvé palivo, nedělat si zbytečné zásoby, případně používat stabilizátory paliva a při dlouhodobém uskladnění více jak 1 měsíc nechat nádrž i karburátor úplně prázdnou bez paliva, prostě vyjet do sucha. V případě použití stabilizátoru zase naopak naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i v karburátoru. Tato doporučení se týkají většiny malých motorů, ale od roku výroby 2006 je toto doporučení více než důrazné. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.

V následujícím textu se pokusíme stručně popsat problémy a jejich příčiny.

1) Houpání motoru na volnoběh i za pracovních otáček:

Stabilizátor běhu motoru

Příčinou tohoto problému je použití nekvalitního nebo příliš starého paliva, u kterého dochází k oddělování některých jeho složek, například díky oxidaci biosložky, kterou palivo povinně obsahuje. Tyto komponenty pak vytváří složky (například pryskyřice), které se postupně nalepují na povrch karburátoru, zanáší trysky a kanálky karburátoru. Řešením tohoto problému je používání vždy čerstvého paliva (s maximální dobou skladování v certifikované nádobě 30 dnů od načerpání), případně čerstvého paliva ošetřeného stabilizátorem paliva Honda (obj.č. 08CXZ-FSC-250). V případě dlouhodobého odstavení stroje, pak je potřeba buďto vyprázdnit celou palivovou soustavu motoru nebo ji naplnit palivem ošetřeným stabilizátorem paliva v ředění určeném pro dlouhodobé uskladnění. V okamžiku, kdy je identifikovaný tento problém, je potřeba demontovat karburátor ze stroje, kompletně jej rozebrat, pomocí čistících jehel jej předčistit a následně vyčistit v ultrazvukové lázni, případně je možné použít čistič karburátoru ve spreji (obj.č.08CAD-CCL-400). Je velice vhodné kombinovat všechny uvedené způsoby čištění. Přesný postup čištění zná každé naše autorizované servisní středisko Honda Power Equipment.

2) Zablokované sací ventily ve vodítku:

Přičinou tohoto problému je opět sediment z paliva, který vytváří povlak na sacím traktu válce motoru a na dříku a vodítku sacího ventilu.

Tento povlak po určité době vymezí výrobní toleranci mezi dříkem ventilu a vodítkem ventilu, a ve finále dojde k zablokování sacího ventilu ve vodítku. Toto může nastat v různých polohách ventilu (plně otevřený, plně uzavřený, atd.), vždy však nejde motor nastartovat. Oprava tohoto problému znamená kompletní demontáž motoru, očištění dříku ventilu a vodítka (například zalapováním pomocí brusné pasty) a opětovným složením motoru.

Vzhledem k tomu, že uvedené problémy se váží na kvalitu a stáří paliva včetně obsahu biosložky, zkoušeli jsme zjistit, zda na českém trhu neexistuje palivo, které by biosložku neobsahovalo, případně ji obsahuje v zanedbatelném množství, které by nemuselo způsobovat tyto problémy.

Dle prezentací, které společnost Benzina s.r.o. publikovala ve veřejných zdrojích takové palivo existuje. Jedná se o vysokooktanové palivo Verva 100, které dle dodaných podkladů obsahuje kolem 0,3 % biosložky v objemu paliva. Tento benzín je do ČR dodáván z rafinerie OMV v Rakousku a tudíž lze předpokládat, že i vysokooktanový benzín OMV Carrera je složením identický či podobný s palivem Verva 100.

Nicméně vždy platí shodné podmínky pro uskladnění paliva a pro zacházení s ním, tak jako by se jednalo o palivo obsahující biosložku.

Nevýhodou těchto paliv, vyjma jejich vyšší ceny, je jejich dostupnost, neboť do konce roku bude v nabídce pouze 102 čerpacích stanic Benzina Plus (z celkového počtu 336 čerpacích stanic). Další levnější alternativou mohou být lépe aditivovaná paliva typu Natural 95 – jako jsou Verva 95 (Benzina), Carrera 95 (OMV), Optimal 95E (Čepro/EuroOil), V-Power (Shell), případně palivo prodávané společností Unipetrol RPA – Ultra 95 (čerpací stanice Globus atd.). Aditiva v nich obsažené výrazněji omezují nepříznivé účinky biosložky ve srovnání se standardním bezolovnatým benzínem Natural 95.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Úprava vody magnetickým polem12:13
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?10:37
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika