Dobry den kolegové, kteří jste radili. Závadu jsem v podstatě již odhalil a víceméně bude odstraněna. Naposledy jsem sekačku složil, všecko řádně zapojil, nalil benzín a nastartoval. Zprvu se zdálo, že opět chce chcípat ale udržel jsem ji v chodu pomocí zmáčknuté gumičky obohacovače. Madlo s pákou plynu jsem měl zajištěné a tak jsem držel sekačku v běhu. Sekačka dále běžela a motor se dále prohříval, a to zdůrazňuji, neboť v tom problému hraje roli.
Kdysi jsem četl o problému jakou důležitost hraje v činnosti regulátoru otáček olej, který je v karteru motoru. Byl jsem si vědom toho, že v sekačce dlouho olej měněn nebyl a tedy zestárl a hlavně zhoustl. Toto je důležitý poznatek a proto když se motor celkem obstojně ohřál, dalo se se sekačkou normálně sekat. Můj poznatek je takový, že regulátor otáček má zásadní vliv na chod motoru. Když je motorový olej starý a zhoustne, mechanika regulace v karteru motoru nepracuje dobře. A to byla ta vada, že se neudržel v chodu.
Tak jsem nechal vyjet v sekačce zbytek benzínu a ze sekačky jsem vylil všechen starý olej. Je tam sice vypouštěcí šroub, který šel velice špatně povolit, ale vůbec nejde vyjmout. Olej tímto šroubem ne vypustíte. Toto soudruzi v Číně podcenili, ale nakonec olej jde vylít nalévacím otvorem za pomoci různého naklánění a obracení. Sekačku jsem proto prázdnou uklidil a na jaře ji naplním benzínem a hlavně novým řídkým motorovým olejem a mělo by všechno fungovat. Možná bude dobré nalít nový olej nějak ohřátý, ať mám jistotu.