Poměr oleje do benzínu
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 240.8 (?), 2.9.2009 16:10, zobrazeno: 69541x
Dobrý den, zajímalo by mě v jakém poměru bych měl míchat olej s benzínem doskoro 20 let staré motorové pily Sachs Dolmar 109. Na víčku je nápis 1:25. Při používání kvalitního oleje, kde výrobce doporučuje 1:50 mi to připadá přehnané. (Jen pro doplnění - Tato konkrétní pila je snad ještě v záběhu - má ještě původní řetěz, který je skoro nový. Měl ji můj strejda, který ji za celou dobu skoro nepoužil)
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 74.223 (?), 2.9.2009 19:15
Taky i myslím, že 1:40, tedy 2,5 % kvalitního oleje by nemělo v tomto případě být na škodu. Pila je jednak skoro nová, ty výrobní tolerance přd 20 lety nebyly asi o moc jiné než dnes, já dávám 2,5 % většinou taky do nových strojů. Je to sichr a není to extrém. Pila z roku 1990 není žádný veterán, potřebující hustý olej 1:33 nebo dokonce 25.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 120.31 (?), 2.9.2009 19:39
Dolmara 109 měl kámoš z práce a používal olej dolmar 1:100, ale jestli ta pila delší dobu stála tak, bych se asi poradil s nějakým servismanem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 45.244 (?), 3.9.2009 9:01
Zdravím, tak to vypadá že se zde rozvíjí opět nekonečná debata o poměru oleje, pilu máte starší i když nepoužívanou a bez toho abych si Vám něco dovolil doporučovat se přikláním k názoru že by jste neměl jít na nižší poměr oleje než 1:40 ještě lépe něco mezí 33 a 40 (dlouholetá zkušenost) a ještě nikdy jsem se zde nedočetl že by někdo poškodil pilu mastnější směsí, asi se to mnohým nebude líbit ale je to Vaše pila a Vaše jistota snížení možného rizika poškození motoru KP
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 134.7 (?), 8.5.2013 11:26
Nesouslasím s tím že se přemazáním nedá poškodit motor. Dělám servismana zahradních dtojů, a již jsem viděl u pečlivců co přemazávají zapečené kroužky, zarostlé potrubí karbonem a dokonce zadřené válce od uvolněné karbonu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 219.236 (?), 8.5.2013 15:00
Souhlas, přemazáním sde dá docílit i toho, že stroj nelze nastartovat a pokud se nastartuje nepracuje správně. Zkušenost z poslední servisu - poměr oleje a benzínu asi 1:5
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 26.58 (?), 3.9.2009 9:24
Mazání motoru není jen o kvalitě oleje, ale ve Vašem případě také o konstrukci motoru, protože se jedná o starý motor, který asi nebyl konstruován na použití malého množství oleje, byť kvalitního, k mazání. Na konstrukci pístové skupiny a ložisek záleží, jaké množství je potřeba k mazání a uchlazení. Při poměru 1:25 soudím, že se jedná o motor starší než 15 let nebo velmi jednoduchý motor. Proto nejvýše poměr 1:40, při silném nasazení raději 1:33.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 90.168 (?), 3.9.2009 9:58
Taky jsem pro poměr mezi 1:30 - 1:40. Asi nelepší by bylo zjistit si konstrukci motoru + doporučený poměr s moderním olejem - nejlíp přímo u výrobce... Gl.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 240.8 (?), 4.9.2009 9:27
Děkuji všem za reakce. Sice v tom mám i tak docela hokej, ale budu dávat asi 1:40 a snad bude vše v pořádku.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|