Podezřele nízké ceny v eshopu?



host - 58.59 (?)
11.5.2010 21:23

Dobrý den.

Jak je to s tím rozbaleníám zboží před zaplacením dopravci?

Mám jen zkontrolovat neporušenost obalu, nebo mohu zkontrolovat před zaplacením i obsah? Osobně se domnívám, že musím zaplatit a pak si mohu s řidičem zkontrolovat zboží (a případně s ním sepsat protokol o tom, co chybí apod.). Ale těžko mohu balík rozdělat (třeba rozříznout obal) a když se mi něco nebude zdát v pořádku, tak to řidiči hodit na hlavu bez zaplacení.

To samé je u balíku, který mi doručí pošta. Přece ho nemohu rozdělat, nezaplatit a pak vrátit doručovatelce. To by ještě bylo možné tehdy, kdy bych ji nejdříve podpisem potvrdil že si balík beru ke kontrole (aby z případného rozdělání balíku nevinili doručovatelku) a po rozdělání bych se rozhodl ho nepřijmout. Jenže pak si doručovatelka může vzít z balíku co bude chtít.

Takže závěrem - rozdělávat balíky před zaplacením je, domnívám se, nesmysl.

Roxteedy, jaké zákony máte na mysli?

Petr Filipi

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
host - 47.112 (?), 10.5.2010 23:41, zobrazeno: 29159x

Dobrý den, dívám se po motorové pile do 10-12 tis. asi budu mět možnost odpočtu DPH, takže těch 12 tis. jen v tom případě a chtěl bych samozřejmě za ty peníze to nejlepší :-) Rozhodoval jsem se mezi Stihl MS250 a HQ 450, po osahání na prodejně jsem se přiklonil k Stihlce, ale teď po přečtení diskuzí tady jsem začal hodně uvažovat o Dolmar PS500 a hledat internetový obchod s kamenou základnou. Našel jsem velice zajímavé ceny pil Dolmar v obchodě Nářadí Elektro, ale nemá kamený obchod jen odběrné místo a podle DIČ jsem zjistil že registrovaný je teprv od začátku roku. Nevím co si o tom mám myslet, protože jestli by mi vyšlo to DPH vešel bych se finančně v tomto shopu i do pily Dolmar PS5000. Má někdo s tímto shopem zkušenost? Uvítám jakékoliv rady jak postupovat a jestli má hrozí nějaké riziko a jak mu předcházet. Děkuji. Dominik

(pilu jsem nikdy nevlastnil, ale několikrát jsem řezal z nějakým OM kolem 10tis. a Stihl MS390, pilu jsem chtěl výkonostně nějak mezi a kvalitu samozřejmě co nejlepší v dané cenové kategorii)

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 90.168 (?), 11.5.2010 0:02

Ceny dobré, ale podezřele nízké určitě ne - většina zboží se dá sehnat za podobnou cenu i jinde. Tipnul bych nový obchod = zaváděcí ceny.

Omezit riziko = osobní odběr, nebo platba dobírkou až při převzetí zboží. Riziko problémů s reklamací je u každého obchodu, nějak zvlášť bych se toho nebál. Nový obchod spíš bude mít snahu vycházet vstříc (pokud tedy po půl roce nekrachne)...   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (143) - 242.192 (?), 11.5.2010 9:54

asi tak... spíš si myslím, že ten začínající obchodník přemýšlí tak, že 100Kč rozdíl mezi prodejem a nákupem je výdělek. Bu´d procitne, nebo skončí. Ale to je jeho věc.

Já jen dodám, že osobní odběr je špatně! Můžeš ztratit možnost vrácení do 14 dnů, která při běžném obchodním styku není.

Doporučuju poslat si to na dobírku, před zaplacením rozbalit a skontrolovat kompletnost. Když ti to řidič dopravky neumožní, ať si to nechá a pošlou řidiče, který zná zákony.

Během 14 dnů oskenuj záručák a typový štítek pily a pošli jí do nějakého servisu Dolmar_Makita s dotazem, jestli je vše v cajku a platí ti záruka v servisu. Pak se může s prodejcem stát co chce a o záruku nepřijdeš.

Každopádně ale já spíš doporučuju dobrého kamenného prodejce s kvalitním vlastním servisem. Ve výsledku to vyjde dlouhodobě na stejný peníze a já mám dobrej pocit, když si mně někde váží a mají snahu abych byl spokojený 

P.S.: Dolmar PS5000 mám a doporučuju 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 64.233 (?), 11.5.2010 13:44
jen doplním že osobním odběrem nestratíte možnost vrácení zboží do 14 dnů. Když je to objednané přes E-shop tak máte právo do 14-ti dnů vrácení bez udání důvodu bez ohledu na to jestli jste si to vyzvedl osobně nebo si to nechal poslat na dobírku.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (143) - 242.192 (?), 11.5.2010 14:09

To máš pravdu, zákon hovoří takto. Realita je však jiná. Už v několika eshopech jsem na výdejním místě viděl upozornění, že si to máš osobně prohlédnout, bo osobním odběrem pozbýváš možnost vrácení.

Jasný, zákon je zákon, ale pak se s nima budeš soudit?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 47.112 (?), 11.5.2010 11:20

Oběma děkuji za zajimavé postřehy k tématu. Udělám to jak mi radí Roxteedy. Pokud bych měl nakupovat v kameném obchodě vrátil bych se k Stihl MS250, určitě je to dobrá pila, ale Dolmar PS500/5000 mi přijdou zajímavější, bohužel ale za cenu nákupu v eshopu. Jelikož mám osobně s eshopy dobrou zkušenost, z eshopu mám akučku Narex a hobby svářečku CO2, tak to risknu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (143) - 242.192 (?), 11.5.2010 14:10

Držím palce, ať si spokojený 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 58.59 (?), 11.5.2010 21:23

Dobrý den.

Jak je to s tím rozbaleníám zboží před zaplacením dopravci?

Mám jen zkontrolovat neporušenost obalu, nebo mohu zkontrolovat před zaplacením i obsah? Osobně se domnívám, že musím zaplatit a pak si mohu s řidičem zkontrolovat zboží (a případně s ním sepsat protokol o tom, co chybí apod.). Ale těžko mohu balík rozdělat (třeba rozříznout obal) a když se mi něco nebude zdát v pořádku, tak to řidiči hodit na hlavu bez zaplacení.

To samé je u balíku, který mi doručí pošta. Přece ho nemohu rozdělat, nezaplatit a pak vrátit doručovatelce. To by ještě bylo možné tehdy, kdy bych ji nejdříve podpisem potvrdil že si balík beru ke kontrole (aby z případného rozdělání balíku nevinili doručovatelku) a po rozdělání bych se rozhodl ho nepřijmout. Jenže pak si doručovatelka může vzít z balíku co bude chtít.

Takže závěrem - rozdělávat balíky před zaplacením je, domnívám se, nesmysl.

Roxteedy, jaké zákony máte na mysli?

Petr Filipi

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (143) - 242.192 (?), 11.5.2010 23:13

Petře, nevím přesně který zákon to je, to je jedno. Každopádně máš právo si zboží prohlédnout a pak až zaplatit. Byť se to dost přepravcům nelíbí.

Třeba jeden nejmenovaný velký eshop přímo vyzývá na potvrzení objednávky:

Než zaplatíte spotřebič dopravci, odstraňte obal a překontrolujte, zda-li výrobek není mechanicky poškozen a zda-li odpovídá Vámi objednanému modelu! Podpisem přepravci Kupující stvrzuje, že zásilka byla převzata v pořádku a nepoškozená. Pokud zjistíte závadu, zboží nepřebírejte a do přepravního listu ani na výzvu řidiče nic nepište! Na pozdější reklamace ve smyslu mechanického poškození nebude brán zřetel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 238.170 (?), 12.5.2010 14:34

Ale o tom zákoně (a o ochotě dopravce) to všechno je.

Mimochodem - našel jsem zmiňovaný eshop a prase aby se v jejich podmínkách vyznalo:

"Povinností kupujícího, který není spotřebitelem, je, se při přebírání objednaného zboží přesvědčit, zda není mechanicky poškozeno (výrobek, obal) a zda odpovídá vámi objednanému modelu. Podpisem přepravci kupující nikoli spotřebitel stvrzuje, že zásilka byla převzata v pořádku a nepoškozená. Pokud kupující nikoli spotřebitel zjistí závadu, doporučujeme, aby zboží nepřebíral a na místě s řidičem sepsal reklamační protokol, na pozdější reklamace ve smyslu mechanického poškození nebude brán zřetel. Tuto skutečnost prosím ihned sdělte na tel. 389 600 123-4, popř. formou REKLAMAČNÍ TABULKY příslušnému oddělení.

· Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese vůči kupujícímu nikoli spotřebiteli dopravce, přičemž veškeré zboží je pojištěno. Následně, může takový kupující požadovat vrácení peněz na prodávajícím, popř. nový výrobek. Vůči kupujícímu spotřebiteli odpovídá za poškození v průběhu přepravy prodávající."

Takže se domnívám, že tyto věty jsou pro firmy, které zboží přeprodávají. Je to totiž asi jediný eshop který radí, aby kupující (nebo spotřebitel nebo někdo kdo to přebírá) poškodil obal, který v tu chvíli ještě není jeho, neboť ho nezaplatil.

Myslím si, že pokud obal není očividně poškozen, že není problém zboží zaplatit a za přítomnosti dopravce ho rozdělat a zkontrolovat nepoškozenost a kompletnost. V případě neshody je nutné to poznamenat do přepravního listu (ten si přepravce musí založit aby měl důkaz o převzetí zboží kupujícím) nebo zboží nepřebírat, ale pak asi dopravce bude chtít.  Stejně někde na ulici při přebírání zboží nezjistíte, zdali místo motoru není v lednici cihla. Zboží má nadále 24měsíční záruku. Jen je samozřejmě složitější později reklamovat mechanické vady.

Petr Filipi

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika