K tomuto je třeba vysvětlit, že v současné době jsou trysky karburátoru osazovány tzv. omezovači. Omezovač je vlastně oboustranný doraz, který zabraňuje tomu, aby motor byl provozován s příliš bohatou směsí. Takže má význam z pohledu emisí a nelze bez jejich sundání nastavit šrouby L a H tak, aby to bylo mimo nastavenou výseč. Z výroby je nastavení obou trysek L a H těsně před max. otevřením, tedy skoro na max. možnou bohatost směsi. Čím je bohatost směsi větší (větší podíl benzínu a menší podíl vzduchu), tím jsou otáčky nižší a také samozřejmě dochází k vyšší kouřivosti motoru a nižšímu výkonu. Z toho plyne, že tovární nastavení není na max. otáčky a také ne na ideální složení směsi. Ten rozdíl pozná zkušenější obsluha a také ten, kdo má otáčkoměr. V některých návodech Dolmar je uvedeno, že pokud se má dosáhnout vyšších otáček, je možné ještě o 1/4 otáčky zavřít H - ochudit směs. Ovšem s upozorněním na nebezpečí překročení max. otáček a nutnost použití otáčkoměru. Omezovače umožňují jen malé korekce, které ale stačí, aby se výrobní nastavení upravilo dle technických dat - např. těsně pod hranici max. povolených otáček H a přesně se nastavila bohatost směsi L pro akceleraci, dobré starty. O záběhu se nic nepíše, ale každý, kdo má pilu a práci s ní zažitou si nastavení po krátké době provozu upraví. V jiných návodech - jiných značek se o záběhu píše a platí asi to, že po spotřebování 10-15 nádržek je vhodná doba pro přesné seřízení. Výrobní nastavení umožňuje provoz a není na závadu, když se seřízení neudělá. Ale i v posledních návodech D je uvedeno nastavení z výrobního závodu(téměř na max. bohatost dle omezovačů) a potom je popis správného nastavení. Jinak to ponechání výrobního nastavení platí hlavně pro současné pily, kdy je vše úspornější, motory pracují s chudší směsí a rozdíly jsou nepatrné. O to je důležitější používat kvalitní oleje a směs pro pohon motoru, neboť tolerance kvality směsi jsou podstatně menší než tomu bylo dříve.