Olejový filtr
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 216.69 (?), 30.4.2011 18:27, zobrazeno: 14315x
Dobrý den, mám motor B&S Intek Pro OHV 6,5 HP. Tento typ motoru je vybaven olejovým filtrem, který je trošku menší než filtr na škodě favorit (závit a těsnění mají stejné rozměry). Je možné při výměně použít filtr z favoritu (80kč) nebo musí být originál B&S (400kč). Rozdíl v ceně je dosti zásadní, proto se ptám, jestli nemůžu filtrem z favoritu něco pokazit..
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 209.65 (?), 1.5.2011 3:40
V zásadě by neměl být problém, pokud budete striktně dodržovat předepsané výměnné lhůty oleje a filtru. Každý plnoprůtokový filtr má v sobě filtrační papír nebo tkaninu s určitou filtrační schopností a pro mezní situace navíc obtokový ventil (pro případ ucpání pórů ve filtračním materiálu). Většina filtrů obsahuje i zpětnou klapku. Právě dle filtrační schopnosti a otevíracího tlaku obtokového ventilu se jednotlivé filtry dle závislosti na jejich primární použití liší.
Obecně je dáno, že rozměrově větší baňka obsahuje větší množství filtračního materiálu, který může mít i větší hustotu a tím i větší filtrační schopnost (zachytí menší částečky nečistot v oleji). Závit (ve vašem případě 3/4"-16UNF) určuje určitou skupinu filtrů, která je obvykle používána v daných aplikacích přibližně stejných vlastností.
Pro exaktní zjištění podrobností týkajícich se nastavení hodnoty otevíracího tlaku obtokového ventilu, přítomnosti zpětné klapky a použitého filtračního média daných filtrů je třeba jejich porovnání třeba v katalogu MAN-FILTR, kde jsou uvedeny podrobnosti jednotlivých filtrů. Katalog lze najít na netu nebo u prodejců filtrů (prodejny autosoučástek atd.).
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 239.112 (?), 1.5.2011 6:50
Prodejce stroje s tímto motorem (značkový servis) mi loni nabídl náhradu orginálu - Oregon za cca 200 Kč. Na Favoritu jsem kdysi roky používal olejový filtr ze Š 1203, byl delší - nic se nedělo, jen do motoru vešlo více oleje.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 76.20 (?), 3.5.2011 8:37
Nevím nevím, klidně si ho tam dejte, ALE už sem viděl roskočený V-twin Vanguard s automobilním filtrem UFI. Podle dovozce B-S běžný automobilní olejový filtr má jemnější póry a pracuje s větším tlakem oleje než B-S. Motor se jednoduše neumazal, přidžela se dolní ojnice, která je v mazacím pořadí druhá, uletěla a natropila pěkné neplechy. Jsou to Vaše peníze, Váš stroj, Vaše rozhodnutí, ale opatrně... Oregon je dělaný pro B-S tak by měl jejich požadavky splňovat a neměl by s ním být problém. Dáte za mašinu majlant a pak vymýšlíte jak s tím vy... Opatrně s tím
Z.F.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 3.5.2011 9:19
Jen doufám, že si zde nikdo nemyslí, že motor B&S Intek PRO 6.5HP vybaven tlakovým mazáním?
|
|
 |
|
 |
 |
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6655) - 70.100 (?), 3.5.2011 10:01
To mě zajímá. V původním příspěvku autor uvádí: mám motor B&S Intek Pro OHV 6,5 HP. Tento typ motoru je vybaven olejovým filtrem...
A pokud tam není tlakové mazání a je tam filtr, jaká síla procedí ten olej filtrem? Samospád? Ruční pumpička? Kapilární elevace? Nic mně nenapadá.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 3.5.2011 10:11
Olej filtrem protláčí čerpadlo. To ale stále neznamená, že motor má tlakové mazání. Já osobně bych nechtěl motor s tlakový mazáním nad kterým nemám žádnou kontrolu, to raděj motor mazaný rozstřikem.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 231.162 (?), 3.5.2011 10:19
některá automobilové filtry olej středem tlačí, jiné středem sajou a nekteré maj ventilky aby to obráceně nešlo, tak se stane, že se filtr roztrhne anebo se olej nefiltruje a motor se přidře, ale šetříme at to stojí co to stojí jiří
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 64.82 (?), 3.5.2011 11:47
Intek Pro 65, jeho n ásledující označení 825 Pro a nyní používaný 850 Series I/C mají pouze mazání nucené. Čerpadlo tlačí olej k PTO ložisku na klice přes filtr, ostatní je mazáno rozstřikem.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|