Olej pro sekačku 4T Honda



Pavel. - (5) - 207.34 (?)
4.5.2010 22:50

Dobrý den, ohledně olejů do sekaček toho bylo na různých diskuzích tohoto webu napsáno již mnoho, když jsem řešil tuto věc, informoval jsem se u odborníka na oleje a tem ni sdělil cca následující:

u 4T motorů vzduchem chlazených nezáleží na tzv. zimní řídě oleje (OW až 25W - pro účel sekání trávy bohatě postačí 15W) ale hlavně na tzv. zimní třídě (20,30,40,50 a 60). Pokud je motor provozován v teplých letních měsících případně ještě během slunečního svitu, je teplota v okolí motoru většinou nad hodnotou uváděnou v návodu k obsluze v tabulce doporučených rozsahů olejů - tedy hodnotou 30 resp. 40. Ventilátor motoru nemá v popsaném extrému příliš šanci mnoho změnit a tak většinou při použití doporučených olejů návodem motor zbytečně dostává co proto... Takto teplotně přetížený olej zřídne, jeho mazací účinek je snížen, olej trvale ztrácí svoje původní vlastnosti, uživatel jej však spokojeně dále používá do další předepsané výměny...

Možným řešením je použití plněsyntetických olejů 4T pro motocyklové motory, rozsahy 15W-50 nebo 10W-60. Je fakt, že se jedná o dražší oleje, ale řekl bych, že je lepší koupit kvalitní olej za např. internetovou cenu cca 300 Kč/litr, než kupovat tzv. speciální oleje do sekaček za sice mírně nižší ceny, když se však může jednat o obyčejné minerální oleje pouze pěkně předražené.

Osobně používám olej MOBIL 1, 4T 15W-50 a jsem spokojen.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
host - 16.87 (?), 4.5.2010 0:32, zobrazeno: 40374x

Dobrý den,

mám sekačku Honda. V návodu je napsáno, že se může použít olej Honda 10W30 nebo jiný kvalitní např. Shell Helix Super 10W30 nebo 15W40.

Do auta používám Shell Helix Ultra 5W30 API: SM ACEA C3 A3/B4 (long life).