Motor Vari houpá při startu



host - 72.218 (?)
2.11.2015 20:29

Uvědomte si jedno, motor je bez zátěže - regulátor vyrovnává otáčky, aby nepřeletěly přes nastavenou mez, navíc u studeného motoru se benzín sráží na stěně válce, takže motor se chová po vypnutí sytiče tak, že houpe, dělají to dnes všechny motory, i moje briggsy s ready startem.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
host - 90.82 (?), 3.11.2015 13:07

Dobry den pan xx.231.122, - 3.11.2015 10:00,

Kedze som bol vyzvany, tak skusim odpovedat - som 15.225, aj ked to tak nevyzera  (-dynamicky pridelovana IP  ;).

Pane 231.122,  stav ovladania karburatora podla vašeho popisu vyzera liecitelne, lebo asi je iba malo "napnuty" dratovod od ovladacej páčky na riaditkach. Postupoval by som nasledovne:

1. vytocil by som o cca 3 až 10 mm dutu skrutku s poistnou maticou na páčke, ak ju páčka vôbec má (vecsinou ju zialbohu nema),  ale niektore tu sdutu nastavovaciu skrutku maju. Ak ju nemate pokracujte bodom c.2.

2. ak by bod c.1 nepomohol, tak by som uvolnil o cca jednu otacku skrutku (zvycajne ma hlavu s krizovou drazkou na srobovak Philips). nemozno si ju pomylit s inou, lebo na lavom boku motora Honda GSV190 je iba jedna ktora je NA KONCI BOWDENU. Bowden potiahneme o cca 3 až 10 mm smerom "dozadu" ku riadidlam alebo ak chcete smerom ku plniacej zatke nadrze benzinu. (podla moznosti a potreby mozeme na viackrat pridavat po milimetriku)  

3. Nastavime ovladacu páčku(na riadidlach uplne dopredu do polohy  START a sledujeme ci pri tejto polohe packy je pritlacena na lavom boku motora pakovie v polohe uplneho privretia "syticovej" klapky,  avsak ale ze ju nepretlaca nasilu za jej doraz.

4. Opakujeme kroky č.1 až č.3 pokial nie je v polohe packy na riaditkach v prednej polohe START (znacene tiez niekde ako zajac a niekde este inak) plne zatvorena "syticova" klapka, t.j. "sytic" je aktivovaný naplno

Toto by malo zaroven upravit vcassie otvaranie hlavnej skrtiacej klapky karburatora, t.j. "pridavanie plynu" bude mat skorsi nabeh a nie az kdesi v polovici drahy. Nie je to zlozite, ale treba robit uvazlivo a s citom.

Poznamka:  v tomto poste je PREDOK motora chapany tam, kde je viecko ventilov s napisom OHC, a ZADOK motora tam, kde je plniace hrdlo benzinovej nadrze a aj napr. vstup osky regulatora do motora. Takto exaktne definujem predok a zadok motora preto, lebo si uvedomujem, ze na niektorych strojoch moze byt motor pootočený aj o 180°.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 96.89 (?), 31.10.2015 19:58
Dik, ale vsechny pruzinky jsou na míste.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 9.6 (?), 1.11.2015 22:53

Houpání studeného motoru je normální a není to závadou - takhle houpe každý moderní čtyřtakt na sekačce nebo malotraktoru, pokud mu po startu dáte zátěž, uklidní se a běží normálně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 15.225 (?), 1.11.2015 23:41

Pane xxx.9.6  - 1.11.2015 22:53 prominte, ale myslim ze ste napsal blbost. 

Proč by moderní čtyřtakt-motory meli mít takovy nedostatek, ze studeny houpaji otacky?

PROČ???

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 72.218 (?), 2.11.2015 20:29

Uvědomte si jedno, motor je bez zátěže - regulátor vyrovnává otáčky, aby nepřeletěly přes nastavenou mez, navíc u studeného motoru se benzín sráží na stěně válce, takže motor se chová po vypnutí sytiče tak, že houpe, dělají to dnes všechny motory, i moje briggsy s ready startem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
centsm - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (82) - 167.111 (?), 1.11.2015 23:53

Motor Honda mě před lety dělal to samé. Nedovírala klapka sytiče. Ještě jsem přidal na bohatosti směsi. Citlivý motor může mít problémy již s měsíc starým benzínem, díky biosložce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 90.82 (?), 2.11.2015 11:30

 To co napisal pan centsm podpisujem aj ja. Je to tak. Doplnujem, ze slovo "citlivy" v jeho poste by sa dalo nahradit súslovím :

" velmi usporný a preto majuci male otvory v tryskach karburatoru a tiez malinkate priemery kanalikov karburatoru "

Proste: 

1. EU predpisuje velmi nizke exhalacie, co o.i. vyvolava male dieročky v karburatoroch

 A ZAROVEN

2. EU predpisuje povinne primiesavanie biozloziek do komercnych benzinov, co sposobuje zalepovanie aj vacsich dierok v palivovom systeme, nielen dieročiek...

angry

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 228.43 (?), 2.11.2015 14:23

Zaujalo mě to o tom, že bowdeny instaluje prodejce a třeba to udělá blbě. Rozumím tomu tak, že na krajní polohu páčky plynu klapka sytiče na karburátoru není úplně dovřená. Čili je třeba to seřídit, aby dovřená byla. Dám plyn zpět a potom co? Co znamená "ověřit volnoběžnou polohu ovládacích táhel na motoru", jak píše host xxx.xxx.15.225, 1.11.2015 13:43?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6490) - 9.135 (?), 2.11.2015 15:52

Já bych z těch malých dieroček v tryskách nevinil až tak EU. To je otázka výkonu motoru. Kolik paliva přiteče a spálí se, takový výkon motor dá. Samozřejmě s kvalitou paliva to souvislost má, jestli se z benzínu v krátké době stane rosol, dieročkou to neproleze. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 15.225 (?), 3.11.2015 1:12

Omyl, pane PP, lebo:

1. Podla vas, ked do daneho motoru namontujem dvojnasobne velke trysky, tak dvojnasobne zvysim vykon motoru?? No zrejme nie, ale skodlive exhalacie vzrastu urcite.

2. Skodlive exhalacie su o.i.  aj vecou prechodovych kanalikov karburatoru, a tie vychadzaju mensie, ked musime znizit exhalacie...

3. U motorov Honda na strojoch Vari je spotreba cca 0.7 l/hod. pri danom vykone, u ineho stroja to moze byt aj dvojnasobna spotreba pri podobnom vykone, ale pri vyssich stratach a tym aj exhalaciach

4. BioRosol vzniknuvsi z Bio-primesi zalepi dierocku, to tu uz bolo napisane, 

ALE MENSIU DIEROCKU ZALEPI SKOR  

5. Navyse by sme nemali zabudnut na agresivne korozivne ucinky bio-primesi starsich paliv priamo na kovy v karburatore, vcitane hlinikovych zliatin. Tam uz nepomoze ani ultrazvukova cisticka...

6. Snazil som sa iba zdoraznit naprostu protichodnost niektorych nariadeni EU a ich negativne dopady na nase penazenky a nervy a čas.

Zdroj informacii, napr.:

Briggs and Stratton firemne informacie, sekcia uprava a stabilizacia benzinov, 

Honda firemne informacie, tema zniziovanie NOx u modernych malych motorov, 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika