Motor jikov



host - 66.33 (?)
22.5.2008 19:01

Já mám motor 1414 již 21 let, funguje perfektně i po těch letech, palivo na zimu nevypouštím, jen vždy vyjedu to co je v karburátoru.Startování je trochu tužší, celá ta léta ale stejné, chce to trochu správný "grif" a je to v pohodě.Jediné investice za ty roky používání byli 2ks svíček a 3ks startovací šňůry.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
   
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585), 10.8.2007 12:17
Oranžová jiskra je špatně, musí být modrá. V tom může být chyba (svíčka, kabel, zapalování). Důležitý je čerstvý benzín (s olejem) v nádrži i v karburátoru (tzn. pokud je v karburátoru staré palivo, tak vypustit plovákovou komoru a vyčistit, např. vyfoukat vzduchem). Ten motor jde obecně těžko (ztuha) startovat. Karburátor má v přední části "sytič" - páčku, která se před startováním studeného motoru otočí nahoru. Pokud je puštěný benzín a vyndaná svíčka, musí, při zatažení za startovací šňůru, z otvoru pro svíčku foukat benzínová směs - mlha.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 11.104 (?), 10.8.2007 12:41
Na kvalitu a stáří pohonné směsy bych u těchto motorů moc nesázel. Určitě řada lidí, co onen motor mají, potvrdí, že motor v pohodě jede i na směs, která byla v nádrži, při dobrém uskladnění motoru, přes zimu. Chci tím říci že tyto motory nejsou tolik choulostivé na stáří směsy a kvalitu oleje do benzínu. Vždyť točí jen kolem 4700 ot/min.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 11.104 (?), 10.8.2007 13:04
Pane ZT, se zkušenostmi s těmito motory je to rozdílné. Je otázka, kterých uživatelů se zde s váma podělí o jejich zkušenosti. Jsou lidé kteří na tento motor nadávají kudy chodí a já věřím že ty potíže mají a jsou lidé, kteří si ho pochvalují. Zvláště pro svoji nenáročnost i finanční pro údžbu atd. Prostě jen zatáhnou za špagátek a je-li tam benzín motor jede. Vzduch. filtr je svépomoci čistitelný, takže jediná investice je do zapalovací svíčky. Já sám mj. tento motor mám a nemohu proti němu říci nic špatného. Kdykoli ho potřebuji jede bez problémů. Občas zlobý bodka na svíčce, ale ani ta není nijak finančně náročná. Dokonce to může být i problém zakladatele tohoto vlákna. Páni, na to jsem úplně zapoměl! Po tom netu se fakt blbě oravuje.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 66.33 (?), 22.5.2008 19:01

Já mám motor 1414 již 21 let, funguje perfektně i po těch letech, palivo na zimu nevypouštím, jen vždy vyjedu to co je v karburátoru.Startování je trochu tužší, celá ta léta ale stejné, chce to trochu správný "grif" a je to v pohodě.Jediné investice za ty roky používání byli 2ks svíček a 3ks startovací šňůry.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 149.167 (?), 9.8.2008 8:24

Mám Jikov 1414 od roku 1988 a bez problémů. Po 20 letech jsem vyměnil gufera na klice, protože asi přisávaly vzduch a teplý motor nechtěl startovat.Jinak měním zapalování za bezkontakt, protože během tří let odešly dvě indukční cívky, každá cca 1 200,-- za kus. Nový bezkontakt cca 2 700,--. Asi jsem už neměl kosit a začít používat sekačku živou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 216.226 (?), 18.4.2014 8:48

Potvrzuji, byl jsem vždy v šoku, když to zjara chytlo na cuknutí, dnes je té babičce něco přes 20 let a chystám se využít všechna moudra zde. |Moc díky páni koumáci!!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 97.236 (?), 5.2.2009 15:36

Dobrý den, poradim vám sundejte si z botky ten hliníkovej plech a máte po problému na pořád!!! uš sem několik motorů dělal a mám s tím své skušenosti.Jinak motor Tera! neměl Chybu a novější Vari taky ujdou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 161.16 (?), 15.4.2009 22:01

Máte pravdu se stíněním botky jsem měl velké problémy, za tepla se to nepravidelně prostřelilo, u druhé prohořel odrušovací odpor(výroba PAL). Od doby co jsem celou botku vyměnil za Japonskou z motocyklu nemám již žádné problémy. YARI

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585), 10.8.2007 13:11
Já používám 2 tyto motory - 1453 a 1447 iskra a mohu potvrdit, že tyto motory na starší směs nestartují a rozhodně na ni nejedou v pohodě, na což jsem byl upozorněn i prodejcem. Proto jsem to zmiňoval. Sice tyto 2taktní motory spálí leccos, ale pokud je starší směs, či špatná kvalita oleje, tak citelně vibrují, což je dost nepříjemné a jistě to zvyšuje opotřebení motoru i množství úsad.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 11.104 (?), 10.8.2007 13:30
Plně respektuji vaše zkušenosti. Já ale tyto problémy prostě nemám.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika