Motor jikov



host - 4.146 (?)
14.9.2007 13:26
Zdravím všechny co něco ví o motorech Jikov. Nedávno jsem získal motorovou jednotku MJ-5 zřejmě jde o starší typ Terry. Potřeboval bych vědět o jaký typ motoru jde a jeho technické data. Má 56 mm průměr a 50 zdvih. Jedná se mě hlavně o otáčky, výkon, krout. moment. Dík všem co odpoví, Flydali,
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                  
host - 4.146 (?), 14.9.2007 13:26
Zdravím všechny co něco ví o motorech Jikov. Nedávno jsem získal motorovou jednotku MJ-5 zřejmě jde o starší typ Terry. Potřeboval bych vědět o jaký typ motoru jde a jeho technické data. Má 56 mm průměr a 50 zdvih. Jedná se mě hlavně o otáčky, výkon, krout. moment. Dík všem co odpoví, Flydali,
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.104 (?), 14.9.2007 20:46
Takže tato motor. jednotka má obsah 123ccm. Trvalý výkon při 4 000 ot/min je 4 HP. Max. výkon je 4,2 HP při 5400 ot/min. Spotřeba při 4 000 ot. je 390g. Zapalování je kontaktní. Nádrž by měla být plechová, tak bacha na to. Je to letitý stroj a částečná koroze může ucpat přívod palivové směsy. Netředpokládám, že by tam byla plastová nátrž ještě z licenčních kusů. Pokut by vás zajímala totalitní cena zhruba osmdesátá léta tak byla 2 560 Kčs. Co s tím budete všechno chtít dělat?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 50.21 (?), 16.9.2007 14:09
Úplně přesné nastavení otáček není až tak podstatné, pro představu jak by to mělo vypadat, tak na první stupeň a první rychlostní stupeň převodovky DSK317 by se to mělo plazit cca 3,5 km/h tj. střední chůzí, jde o rychlost užitou např. v orbě nebo v jízdě s nákladem do kopce atp. Smysl je v omezení přetáčení motoru zejména při bubnovém sečení na 3. stupeň. V těžkém terénu si pomáhám tak že pro první řez vyjedu motor ještě více než na třetí stupeň (jedu uprostřed trávy) a na další pak točky omezím na trojku..

Mám dva motory r.v.1991 a 97 jedou skvěle. jediné poruchy byly botky svíčky (prohořely a rozpojily se odrušovací odpory), koupil jsem japonské na motorku- bezproblémové. Další byla nemožnost nastavit volnoběh. Vyřešeno výměnou kolíku 2x12 na karburátoru a přihnutí plechové páčky dorazu (směrem ke kolíku) aby došlo k úplnému zavření škrtící klapky. Používám Natural 95 (stejné i pro auto) Olej Texaco 2T 1:50. Směs z nádrže ani přes zimu nevylévám jenom poctivě po každém použití zastavuji benzín. Ani u jednoho motoru totiž mě nefunguje stoprocentně jehlový ventil s plovákem a tak se v karburátoru hromadí po odpaření benzínu olej a motor tak nejde nastartovat. Pod cca 10 stupňů startuju na sytič-po prvním zatáhnutí jej vypínám, musí chytit nejpozději na třetí pokus. Trysky v karburátoru jsou velmi tenké a tudíž velmi citlivé na obsah vody v benzínu (ta je spolehlivě zalepí) proto po startu ještě asi 2x  vyjedu při středních točkách cca na 1 sec. sytič, dojde k dočasnému přehlcení motoru a ten běží poté daleko pravidelněji.

Jinak motory jsou to skvělé a jejich použití zejména do kopcovitého terénu Vám doporučuji. Sám je nijak nešetřím. :-)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.104 (?), 16.9.2007 18:48
Na otáčkách záleží víc než si asi mylíte. Ony totiž mají přímý vliv na opotřebení spojky, která je taky na určité otáčky nastavena. A další věc - převodovka DSK 317 se vámi deklarovanou rychlostí  nepohybuje ani při 4800 ot/min na motoru. Zjistěte si výstupní otáčky převodovky, změřte si kolo, do toho trocha matematiky a zjistíte jak to je. Takže nemaťte lidi a váš první odstavec je celý lež. Proč jste raděj nepřidal něco k dotazu nademnou?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 50.21 (?), 16.9.2007 20:46
Jste mě donutil podívat se do manuálu:  DSK 317 rychlost 1. stupeň 2,6km/h, 2.stupeň 8,5km/h, 3.stupeň 11,2 km/h (bohužel není uvedeno při jakých otáčkách. Motor JIKOV 1454- VAPE  volnoběžné otáčky 1700 (+100) max otáčky 4800 (+100) spínací otáčky spojky 2000 (-300), otáčky motoru regulátor 1 ...3700, 2....4200, 3....4800 (zřejmě plyn naplno).

Tak jó, nechci se hádat, rychlost je nižší než jsem napsal, nejsem závodník. Trvám však na tézi, že omezovač otáček je k omezení otáček :-)

Doporučuji Vám přečíst si v návodu k motoru stať o přidávání plynu ve vztahu k opotřebení spojky, přidávat rychle (spojka má plynulý záběr). Maximální otáčky na první stupeň jsou téměř 2x vyšší než při záběru spojky (pokud není vadná). Z toho při nastavování můžete vycházet a konkrétní nastavení si provést pružinou omezovače do zoubků páky omezovače. Přesnější je to samozřejmě s otáčkoměrem, ale ten asi nemáte ani Vy.

P.S: myslel jsem si, že smyslem této diskuze je si pomáhat, takže se nezlobte....
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 127.10 (?), 25.9.2007 20:31
Po několika letech provozu mi motor také začal obtížně startovat, až jej nebylo možné nastartovat vůbec. Po několikeré revizi nastavení atd., kdy bylo vše v pořádku jak po stránce karburátoru, tak i zapalování i tlaku ve válci jsem na  radu zkušeného prověřil simerink na klikové skříni - opravdu byl prasklý a motor si nasával "falešný vzduch", tím špatně nasával směs ze sacího potrubí a proto nestartoval. Po výměně simerinku bylo po problémech. Možná to bude také váš problém.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 25.9.2007 21:33
Podívejte se na můj příspěvek z 10.8. 2007 - když jsem psal o problémech gufer, tak  to někdo nedokázal pochopit, a to jsem věděl o více případech, ale to už je pryč.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 33.146 (?), 26.9.2007 14:11
U těch gufer jsem nedokázal pochopit, že odešly v záruce (po roce?). Gufero se unaví - ztvrdne po mnoha letech provozu a ne po takovéto krátké době. Proto jsem napsal, že to musela být vada výroby - montáž nějakých šmejdů, které nebyly složením směsi určené pro daný účel použití. P.G.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 26.9.2007 16:23
Chápu p. P.G., to máte jistě pravdu, toto nemohu vyloučit. Uvedení takové zkušenosti neznamená, že se toto stane všem, nebo že je to špatný motor. Mám na tohoto pána kontakt a uvedl jsem to s cílem informovat, ne pomlouvat. Bylo to  v souvislosti mého porovnání 4 taktu a 2 taktu, další podrobnosti, které by hovořily více pro 4 takt jsem neuváděl, je to něco podobného a vyznělo by to možná právě tak, jak bych nechtěl. Nechtěl jsem Vám zůstat dlužit odpověd.:)))
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 14.151 (?), 26.9.2007 17:34

Je velmi dobré, že si zde počtu o zkušenostech, které mnohokrát pomohou při řešení vlastních problémů. Nyní např. řeším můj 11 r. starý moror Sachs o objemu 130, který na sekačce z Motoru Jikov sloužil mnoho stovek hodin. Je to dvoutakt. Při startu se na půl vteřiny rozeběhne a hotovo, víc neblafne. Svíčka zůstane mokrá, takže se musí vysušit, jinak nenaskočí ani na tu půlvteřinu. I když mám za sebou opravy pionýrů, babet a motorek Jawa, zde již mé zkušenosti nestačí. Možností je mnoho - vadné zapalování, špatně fungující regulátor otáček, nečistý karburátor, netěsnost při sání, vadný aut. dekompresor. Motor je to poloprofi, klikovka uložena v jehličkových ložiscích, komprese dobrá. Opravny v mém okolí s tímto motorem zkušenosti nemají. Takže si vyhrnu rukávy a první ohledání provedu sám. Pokud máte někdo bližší informaci o co se může jednat, budu rád.  P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika