MF 70



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
mnkk - (23) - 30.28 (?) 
5.8.2011 16:29
My máme mf-ku od roku 1991 (20 rokov) používal ju starý otec, teraz posledné dva roky ja. Pamätám si, že posledných cca 5 rokov odchádzali sviečky čoraz častejšie a vždy boli čierne, tak to asi nebude v sérií sviečok. Mne by stačilo, keby sviečka vydržala aspoň 4 nádrže bez problému. Starý otec kosil tisíce m2 ročne a vôbec neviem či niekedy čistil vzduchový filter (teraz je dosť špinavý- preto som písal do tohto vlákna kolko oleja tam ide). Bol by som rád keby sa vyčistil filter priklepla sviečka na 0,5mm a fungovalo by to. Teraz už kosíme iba zahradu 1600m2 raz ročne a nechem investovať vela peňazí do opravy, alebo do nového stroja. Uvidíme, keď budem mať čas, tak vyčistím filter a buď to pomôže, alebo nie. Každá dobrá rada je dobrá :-)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 18.54 (?), 6.8.2011 9:13

Osvědčilo se mi úplně vyhodit fajfku ze svíčky a svíčku připojit přes závit matičkou, na konci kabelu pochopitelně elektrikářské očko.

Od té doby jsem ještě svíčku neměnil, starty v pohodě i v zimě, kdy radlicí prohrnuji dvůr.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
mnkk - (23) - 30.28 (?), 6.8.2011 11:35
Môžete tu pridať foto??
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 145.194 (?), 6.8.2011 14:43

Můžete ještě napsat, jaký typ zapal. svíčky máte? Je pravda, že ty "fajfky" dokáží taky někdy pěkně zlobit. Je zvláštní, že např. u moji malé motorky Mustang, kterou používám mnoho let i několikrát denně (mimo zimu) při věnčení psa abych nemusel se psem klusat, tak nevím co je problém svíčka, pořád bezvadná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
mnkk - (23) - 30.28 (?), 6.8.2011 16:28
Brisk N17C - je to presne tá tepelná kategória aká má byť. Nikdy ma nenapadlo vyhodiť fajku a dať to napevno. Tým, že stále mením sviečky, musím meniť aj fajky, lebo časom už nehádžu iskru- zoderie sa kontakt.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 236.166 (?), 17.8.2011 10:01
ja som na vari zistil že problém je vždy inde ako na sviečke a neustálim menením si akurát strhnete závit
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.235 (?), 6.10.2011 17:07

tiež som mal pred rokom problém zvyšovanie otáčok na voľnobeh - mal som netesnost tesnenia medzi kartrami pri hlave ;guferá, paradox mal som obyčajné čierne skoro 20rokov čo som mfku prekúpil

niektorí dávajú viton hnedé

 najlepšie vraj USA zelené, ja mám teraz kovové, vymenil som i ložiská a tesnenie karter, pod valec aj pri ložisku krúžok. otáčky sú ok,

ale tiež mám teraz problém zo zanesením sviečky po hodine kosenia n17y 0,5mm. Výfuk čistý, filter som prepláchol benzínom, ešte ho vyfúkam. Tipujem už len karburátor opotrebovaný jikov aká má byt hladina, ihla, bohatost zmesy 1/2 až 3/4 otáčky povoliť. či nie je vybehaný, pod pol otáčky sa bojím íst aby som ho nezadrel.Karburátor vyčistený, nové filtre na palivo

ihla je na najvyšom záreze čo mi radili, i keď sa mi marí, že bola v strede.

predstih a odtrh nepredpokladám. nekope

ešte skúsim čo som čítal olej M2T. ten som predtým dával, a teraz po odkarbonovaní stihl červený a 95natural

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 165.45 (?), 30.12.2011 20:21

MF 70 je skutečně velice specifický stroj a to především na seřízení karburátoru a zapalovací svíčky. Ke svíčkám: Začínal jsem na svíčkách Brisk N15C - cca 2 až 3 hodiny provozu a to i v létě, svíčka pokrytá černým povlakem, špatné startování, při startu střílení do výfuku. Logicky jsem přešel na teplejší N19C, nastalo markantní zlepšení, na cca 8 hodin provozu. Nicméně problém byl stále podobný. Svíčka přestala fungovat následkem zanešení černým povlakem na elektrodách i izolátorech. Hledal jsem proto výrobce, který dělá teplejší svíčku než eqvivalent N19C. Nakonec jsem skončil u NGK s tepelnou hodnotou "4" Vyhovuje i v zimním provozu se sněhovou radlicí. Já osobně vidím "problém" MF 70 v tom, že má extrémně výkoný chladicí ventilátor, který měl umožnit bezproblémový provoz stroje pro který byl prvotně určen a to sečení při malých rychlostech, vysokých letních teplotách a vyšším zatížením motoru (a případně vyšším zanešení koše chlazení). Při běžném provozním zatížení jako je např. tahání vozíku vozíku v jarních a podzimních obdobích a použití současných výkonných mazacích 2T olejů dochází k výše uvedeným problémúm. K problému nekontrolovanému zvyšování otáček. Po výměně gufer (2x za 1 rok, české gufero a Fr. Corteco-Meilor) jsem začal hledat problém v seřízení karburátoru. MFka potřebuje vyšší hladinu v plovákové komoře a i bohatší nastavení směsí.  Na závěr?: Několikrát do roka mám chuť vzít do ruky palici rozmlátit ji na sr... a koupit si třeba Agzat s motorem Briggs &... Nakonec vžicky vychladu... je to kus hystorie. Pevné nervy a vše nej do nového roku 2012.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 129.187 (?), 19.2.2012 21:24

Vaše úvaha je naprosto správná. Chlazení motoru je předimenzováno a hlava motoru se při provozu neohřeje na dostatečnou teplotu. To má vliv ne jen na životnost svíčky, ale i na spotřebu. Dá se to odstranit docela jednoduchou úpravou. Mezi žebra hlavy se utemuje alobal na místě vstupu chladícího vzduchu. Tím se zvýší teplota hlavy a naopak se sníží teplota válce, který se někdy přehřívá tak, že přenesené teplo do karburátoru způsobuje vření benzínu v plovákové komoře. Zapalovací svíčka BRIS s tepelnou hodnotou 19 je asi jediná která je vhodná. Další bohužel negativní vliv na svíčku mají dnešní benzíny a oleje. To ale již bohužel nejde nijak ovlivnit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 62.91 (?), 1.6.2012 16:38

Takovou skvělou mašinu a rozmlátit jí? Strašná představa sad. Ono pokud nemáte v okolí někoho schopného, kdo rozumí dvoutaktům a dal by vám to dohromaty, tak s tím opravdu může být tochu potíž. Alfou a omegou je ale čistota palivové soustavy a hlavně karburátor. Takže pokud je rezatá nádrž, tak ji alespoň něčím zkusit vyčistit. Pokud je poškozené nebo chybějící sítko na kohoutu u nádrže, tak opravit. Pak je klíčové udržovat v přiměřené čistotě vzduchový filtr, jinak to natáhne moc bohatou směs a svíčka bude černá jak prase. Nakonec ten karbec. Za leta používání se v jeho kanálcích usadí sajrajt, ten musí pro dobré startování mašiny nezbytně pryč. Takže karbic vymontovat (teda jen pokud se na to cítíte), kompletně rozebrat, vzít velkou injekční stříkačku se silnou jehlou a kanálky skrz naskrz pečlivě vystříkat čistým benzínem. Jo, řed tím si raději ozkoušejte a zapište nastavení stavěcích šroubů (šoupě a vzduch na volnoběh). Trysku na volnoběh (jiná tam není) zkontrolujte a pročištěte např. tenkým drátkem z kartáče. Pak to zas dejte dohromady a odměnou vám celkem pravděpodobně bude bezchybně startující mašina, Může to být potřeba jen trochu doštelovat. Ten vzduchový šroubek povolováním ochuzuje směs při nízkých otáčkách. S ochuzování automaticky rostou otáčky (na volnoběh). Pokud se to u MF ale ochudí moc, mašina vám může zůstávat ve vysokých otáčkách (bez zátěže). Pak to musíte o kousek přitáhnout a obohatit. V principu se tam ale snažte nastavit směs co nejchudší. Druhým šroubkem se nastavuje doraz šoupátka na volnoběh, samozřejmě čim je níž, tak tim nižší otáčky. Karbic na MF-ce je trochu jednodušší a neumožňuje úplně dokonalé vyladění směsi ve včech pásmech, rozumně to ale nastavit jde. Jehlu bych v šoupátku zkusil dát co nejníž (ochudí se tím směs ve vyšším výkonu). Svíčka má být cihlově hnědá, černá svíčka je moc bohatá směs, šedá svíčka a střílení do karbicu zas moc chudá. Tak jo, v žádným případě stroji neubližovat cheekywink, pokud se dá do kopy tak je to supr mašina. Milan

PS: a ještě jedna důležitá věc k provozu. Pokud to chcete po práci odstavit, tak zavřít kohoutek s benzínem, trochu přidat plyn a benzín v karburátoru vyjet do sucha. Jinak se benzín z něj během dlouhého stání odpaří a zůstane tam olej. Tím olejem se to pak postupně zalepuje, takže rozborku karburátoru si pak budete muset zopakovat. Normálně k tomu ke studenýmu přijdu, cupákem pustím benzín dokud se neobjeví v dirce na karburátoru a běžně to už na první zatáhnutí nahodím. Pokud je to teplé, tak necupuji vůbec. Plyn se při startování NEPŘIDÁVÁ (pokud je tada karbec vyčištěný a nemá zadělanou trysku na volnoběh). Přidání plynu by rozhodilo tlaky v karbicu a startování by bylo ztížené.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika