Malotraktor Kubota nebo TZ4-K



host - 196.190 (?)
25.9.2011 21:26

Ano seděl. Proto jsem dal svůj příspěvek na tuto diskusi.

TK má obě kola stejné -6x16. Poloměr zatočení Tk je bezkonkurenční, až nebezpečné při naložené vlečce a v kopci nedoporučuji zkoušet. Tk má teměř všechnu váhu na přední nápravě - lehký zadek.  Tk je těžší než kubota, ta má ale lepší rozložení váhy na všechny kola.

Zkoušel jste s TK na pevném při zapnuté uzávěrce zatočit? To je dřina. Musíte popojíždět, ale pokud jste v stísněmém prostoru a ještě s naloženou vlečkou a ve svahu tak máte pořádný problém. S rotavátorem, který je v zemi pokud stojíte, nezatočíte. 

S KUBOTOU co se týče zatočení na místě - není problém a to i s vlečkou i rotavátorem. Celkově s kubotou je menší dřina. Jezdím s oběmi.

TK není moje - jen sním rotavátoruji vinohrad a odvážím hrozny. Dřív jsem i oral - rýpal. Teď OŘU a jezdím s kubotou7000b.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 2.248 (?), 25.9.2011 10:39, zobrazeno: 21829x

Dobrý den, zajímal by mě názor zemědělců a uživatelů, který z těchto strojů by doporučili-mám na mysli kubotu podobných výkonů a váhy jako TK. Šlo by o takové domácí použití s výkonovou rezervou.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 196.190 (?), 25.9.2011 20:25

Radím KUBOTA!!

TK je zastaralé vhodné tak akorát jako tahač 2 kolové vlečky.Orat - problém, rotavátor - táhne jen přední náprava - do kopce se uhrabe a navíc při plném stočení traktoru a zdvihnutém rotavátoru se TK převrací na bok,4 kolová vlečka - výrobce nedoporučuje ji připojovat, stačí? 

KUBOTA např. 7000b : nezávislý pohon všech kol s jakýmkoliv připojeným zařízením - rotavátor, mulčovač apod.,3 možnosti otáček vývodové hřídele, 2 válec - větší výkon, natáčení předních kol - ne lomení v půlce jako TK, atd.

Cena: pokud je KUBOTA bez repace je cca stejná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 60.44 (?), 25.9.2011 22:12

Zdravím všechny návštěvníky a dovoluji si napsat příspěvek i přesto, že s malotraktory Kubota nemám žádné zkušenosti. O to víc jich ale mám se strojem TZ4K14, který vlastníme již 17 let a za tu dobu udělal spoustu těžké práce. Dokonce i s rotavátorem, který jsme pořídili kvůli těžké půdě a neustálé přítomnosti hrud s tvrdostí blízkou kamení. Přestože máme pozemek částečně ve svahu (je otázka jaký je rozdíl ve zmíněném kopci a našem svahu...), tak se nikdy nestalo, že by měl při úpravě půdy rotavátorem trakční problémy (samozřejmě, že použití rotavátoru má smysl při přiměřené /tedy nevelké/ vlhkosti půdy, kdy nehrozí prokluz kol v bahně). Navíc máme obdělávanou část pozemku rozdělenu na poloviny a hned po výjezdu z jedné je třeba traktor zlomit do skoro mezní polohy, aby nedošlo ke kolizi s plotem a bylo možno zajet do druhé poloviny políčka - ani v této situaci nikdy nedošlo byť k náznaku možnosti převrácení traktoru (je třeba podotknout, že toto otočení se děje na rovině, ve svahu je naprosto bezpečná opravdu pouze jízda přímo). Za celou dobu jeho používání jsme na traktůrku dělali jen běžnou údržbu. Samozřejmě, že jeho výbava odpovídá době jeho vzniku (tedy někdy v sedmdesátých letech, pokud pominu jeho předchůdce T4K10 a 12, jež jsou ještě starší) s tím, že dnes se vyrábí tento stroj v podstatně vylepšené podobě, kde servo a dva nezávislé hřídele pro pohon zadních kol a příslušenství jsou již standardem - ovšem také za tomu odpovídající cenu. Proto bych asi já sám při rozhodování, který z nich zvolit, posuzoval hlavně účel, kterému má sloužit, četnost jeho využití a určitě i finanční možnosti a případně i návratnost investice (pokud bude vydělávat peníze). Závěrem musím konstatovat, že pro to naše malohospodaření bych určitě neměnil. Miloš.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 19.98 (?), 25.9.2011 20:26
Seděl jste někdy na obou těchto strojích? Máte nějakou představu o technických parametrech, rozměrech,způsobu zatáčení, velikosti předních a zadních kol... obou zmíněných strojů? Zkuste nastínit svůj pohled na věc, ať víme co o nich víte a od čeho se odpíchnout.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 196.190 (?), 25.9.2011 21:26

Ano seděl. Proto jsem dal svůj příspěvek na tuto diskusi.

TK má obě kola stejné -6x16. Poloměr zatočení Tk je bezkonkurenční, až nebezpečné při naložené vlečce a v kopci nedoporučuji zkoušet. Tk má teměř všechnu váhu na přední nápravě - lehký zadek.  Tk je těžší než kubota, ta má ale lepší rozložení váhy na všechny kola.

Zkoušel jste s TK na pevném při zapnuté uzávěrce zatočit? To je dřina. Musíte popojíždět, ale pokud jste v stísněmém prostoru a ještě s naloženou vlečkou a ve svahu tak máte pořádný problém. S rotavátorem, který je v zemi pokud stojíte, nezatočíte. 

S KUBOTOU co se týče zatočení na místě - není problém a to i s vlečkou i rotavátorem. Celkově s kubotou je menší dřina. Jezdím s oběmi.

TK není moje - jen sním rotavátoruji vinohrad a odvážím hrozny. Dřív jsem i oral - rýpal. Teď OŘU a jezdím s kubotou7000b.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 19.98 (?), 25.9.2011 21:37
Ha! My si nerozumíme. Oba jsme napsali odpověď na dotaz téměř ve stejnou chvíli a Váš se zařadil první. Moje reakce není na Vaši odpověď ale na původní dotaz. Jinak jsem také zastáncem Japonce(nemusí to být zrovna jen Kubota). Jen chci vytáhnout z tazatele jak se na věc dívá on, protože na tohle téma se tu dá diskutovat neskutečně zbytečně dlouho s lidmi, kteří na obou strojích nikdy neseděli, ale mají hned jasno.Pak se do toho dá dokonale zamotat a případný naprostý laik časem znechuceně odpadne.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 157.38 (?), 26.9.2011 17:03

Já myslel z hlediska ND, oprav, pořád je vžité, že na české věci je víc dílů, jak byl člověk zvyklý z osobáků na ty informace o neopravitelnosti Japonců, ceně ND, tak člověku tak nějak přišlo, že TK se bude umět opravit jako zetor v každém JZD(dnes ZD), že bude robustnější(jako předimenzované zetory), atd., že bude Japonec náhlejší. Tak asi tímto směrem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 19.98 (?), 5.10.2011 22:57
Nevím, na jaké informace jste byl zvyklý z osobáků ale uvědomte si, že poslouchat plky "servismanů" u piva o neopravitelnosti... apod.čehokoliv jsou pouhou ztrátou času.Pravdou může být, že některé konstrukční celky jsou u řady výrobců nerozebiratelné nebo velmi drahé a v případě fatální závady je nutno měnit celý celek kus za kus, což ovšem v současné době platí pro většinů výrobců nejen aut ať jsou odkudkoliv. Moderní stroje jsou s ohledem na ekologický fanatismus prostě a jednoduše přetechnizované. Co se týče provozní spolehlivosti a výdrže starších japonských aut, nemá cenu tu rozebírat životnost některých konstrukčně jednoduchých modelů (Toyota Corolla, Mitsubishi Colt či Lancer..) která bývala často např. 500.000 - 700.000 ujetých kilometrů bez výrazných servisních zásahů.Ty časy jsou bohužel pryč. Pokud si nevyberete model traktoru s přehnaně elektronickým podílem ovládání a nebo naopak prehistorickou vykopávku z 60.let (pozor, obchodníci s těmito traktory v tomto směru stroje výrazně omlazují),nemáte se čeho obávat. Tak jak je u "japonců" zvykem, dostane se Vám do rukou neobyčejně spolehlivý stroj bez jakýchkoliv úniků provozních kapalin s velmi příjemným chodem a ovládáním. ND se na tyto stroje sehnat dají, drahé nejsou.To ale nic nemění na faktu, že na to "TKčko" seženete díly a opraváře téměř na každém kroku. Doporučuji několik obchodníků s "japonci" objet a na některé modely sednout a vyzkoušet je.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika