|
Kultivátor MS 06.1 - Mountfield
|
|
|
|
host - 192.49 (?) 17.8.2017 15:38
Jsem vlastníkem MS06. Výše uvedené je pravda, Vari je jiná liga. K vašemu dotazu:
orba - mám pluh "obracák" u nás je těžká jílovitá půda, každý rok poorám s menšími či většími problémy, ale myslím že Vari by lépe nepooralo jen komfort práce je úplně někde jinde.
Pokud je u Vás těžká půda na menší typ (s malými koly) rovnou zapomeňte.
Co se týče přehazování rychlostí při jízdě po cestě, není to problém, jen je potřeba více předvídat a včas přeřadit. Kryt řemene si vymysleli bezpečáci, pokud nejste úplný nemotora, můžete ho uskladnit a nikdy více nepoužít (na vlastní nebezpečí). V naší vesnicí je těchto strojů asi sedm, ani jeden jsem s krytem nikdy jet neviděl.
Problém jsou šrouby a matice obecně, skutečně se povolují, ztrácí a otravují.
Pomoc je ale docela snadná - nahradit tam, kde to jde samojistícími maticemi, koupíte je u kdejakého "Šroubkaře" za pár peněz.
Pro začátečníka doporučuji výše uvedenou příručku "Jak pracovat s kultivýtorem " z Mountfieldu. Měli by to ke stroji dávat automaticky a ne to prodávat extra. Návod typu jak se dnes píšou, že se sním nemá jezdit po obýváku a podobné nesmysly je k ničemu. Většina návodů dnes je o tom, že spousta stran je o tom co se strojem nedělat, ale návod co se strojem dělat schází.
Na stroji jsem měnil předlohu (uvnitř je válečkový řetěz) - stála tuším 5000.
Pokud chcete se strojem jezdit s vlečkou, vlečka by neměla být větší než ta co prodávají je to vždy na úkor životnosti.
Je také otázka, zda máte zahradu přímo u domu nebo tam musíte dojet s vlečkou a na poli dělat v polních podmínkách přestavbu na konkrétní práci a po skončení zase na zpět. V tom je Vari opravdu lepší.
Mnoho majitelů jezdí stále se závažími v kolech (zbytečně) jsou potřeba jen na orbu nebo těžký terén. Většina pojížděk se dá udělat bez nich, je to daleko elegantnější jízda bez rázů a také se šetří stroj. Nikde v návodu ale nic takového nenajdete.
Jediná neoddiskutovalně dobrá věc na stroji je motor B a S. Je nenáročný na provoz a údržbu. Stačí měnit olej a filtry vzduchu. Občas svíčku a případně nechat odborně seřídit ventily. Vychvalované motory Honda u Vari jsou dobré, ale náš nekvalitní a ošizený benzín je pro ně problém. Stejně ostatně dopadla s naší naftou vstřikování Common rail u aut. U nás se vyskytují často problémy o kterých v Německu a Francii ani neví.
Ale na závěr: nemáte-li peníze, kupte raději Vari postupně a MS se vyhněte po 15 letech s MS svého rozhodnutí lituji, měl jsem přišetřit a koupit Vari. Vari si drží svou cenu i jako použité při následném prodeji.
Radek
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2
|
|
|
|
host - 192.49 (?), 17.8.2017 15:38
Jsem vlastníkem MS06. Výše uvedené je pravda, Vari je jiná liga. K vašemu dotazu:
orba - mám pluh "obracák" u nás je těžká jílovitá půda, každý rok poorám s menšími či většími problémy, ale myslím že Vari by lépe nepooralo jen komfort práce je úplně někde jinde.
Pokud je u Vás těžká půda na menší typ (s malými koly) rovnou zapomeňte.
Co se týče přehazování rychlostí při jízdě po cestě, není to problém, jen je potřeba více předvídat a včas přeřadit. Kryt řemene si vymysleli bezpečáci, pokud nejste úplný nemotora, můžete ho uskladnit a nikdy více nepoužít (na vlastní nebezpečí). V naší vesnicí je těchto strojů asi sedm, ani jeden jsem s krytem nikdy jet neviděl.
Problém jsou šrouby a matice obecně, skutečně se povolují, ztrácí a otravují.
Pomoc je ale docela snadná - nahradit tam, kde to jde samojistícími maticemi, koupíte je u kdejakého "Šroubkaře" za pár peněz.
Pro začátečníka doporučuji výše uvedenou příručku "Jak pracovat s kultivýtorem " z Mountfieldu. Měli by to ke stroji dávat automaticky a ne to prodávat extra. Návod typu jak se dnes píšou, že se sním nemá jezdit po obýváku a podobné nesmysly je k ničemu. Většina návodů dnes je o tom, že spousta stran je o tom co se strojem nedělat, ale návod co se strojem dělat schází.
Na stroji jsem měnil předlohu (uvnitř je válečkový řetěz) - stála tuším 5000.
Pokud chcete se strojem jezdit s vlečkou, vlečka by neměla být větší než ta co prodávají je to vždy na úkor životnosti.
Je také otázka, zda máte zahradu přímo u domu nebo tam musíte dojet s vlečkou a na poli dělat v polních podmínkách přestavbu na konkrétní práci a po skončení zase na zpět. V tom je Vari opravdu lepší.
Mnoho majitelů jezdí stále se závažími v kolech (zbytečně) jsou potřeba jen na orbu nebo těžký terén. Většina pojížděk se dá udělat bez nich, je to daleko elegantnější jízda bez rázů a také se šetří stroj. Nikde v návodu ale nic takového nenajdete.
Jediná neoddiskutovalně dobrá věc na stroji je motor B a S. Je nenáročný na provoz a údržbu. Stačí měnit olej a filtry vzduchu. Občas svíčku a případně nechat odborně seřídit ventily. Vychvalované motory Honda u Vari jsou dobré, ale náš nekvalitní a ošizený benzín je pro ně problém. Stejně ostatně dopadla s naší naftou vstřikování Common rail u aut. U nás se vyskytují často problémy o kterých v Německu a Francii ani neví.
Ale na závěr: nemáte-li peníze, kupte raději Vari postupně a MS se vyhněte po 15 letech s MS svého rozhodnutí lituji, měl jsem přišetřit a koupit Vari. Vari si drží svou cenu i jako použité při následném prodeji.
Radek
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.68 (?), 5.10.2017 16:42
Musím se připojit k této zkušenosti. Vyjma prasklé pružiny ve startovacím mechanismu přibližnjě za stejnou dobu jako v předchzím případě jsem s pohonnou jednotkou neměl naprosto žádný problém. Za tu dobu pouze 1x vyměněná svíčka, vzduchový filtr, samozřejmně každoročně olej a jinak údržba žádná. Žádný ze strojů malé zahradní mechanizace tak dobře nechytá, jako tento SV motor Briggs. Pravda je, že spaliny u tohoto motoru smrdí poněkud více, než u OHV nebo OHC motorů. Ale na tu občasnou práci, pominu-li horší obslužný komfort stroje jako celku, si na nic nestěžuji. Mirek
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.110 (?), 29.10.2016 18:09
Pokud nejste strojní inženýr s praxí a nemáte pojízdnou dílnu, tak se toho stroje zbavte co nejdřív, protože Vaše práce na zahradě bude sestávat z 30% dopravou stroje a nářadí na zahradu a zpět, 50% sestavování, seřizování stroje k práci, a když se zadaří, tak 20% vlastní práce, když ne, tak opravy na místě... Pokud jste cholerik, jste ohrožen na životě předčasným infarktem. A teď vážně: je to stroj, který se jim nepovedl ani jako hobby nářadí, mají to nehorázně předražené, komfort obsluhy žádný.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 29.10.2016 19:23
Také souhlasím, nicméně se najde mnoho lidí, kteří jsou pyšní, že stroj uvedli do použitelnèho stavu. S Vari nesrovnávat, jiná liga od A do Z. Servis mounfield je další kapitola. 7 let záruka, blamáž, všechno je opotřebováním a používáním. Koupit a nechat 7 let stát, plná záruka.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 3.19 (?), 8.7.2021 19:34
Otec kupoval mfd 06 někdy v roce 1993, má ke stroji znad veškeré příslušenství. První motor vydržel asi 11 let s rozvodem SV 5,5 koně, od roku 2004 tam má novější motor s rozvodem ohv 6.5 koně. Stroj se za ty roky nikdy neporouchal, byla to dobrá koupě 😉
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
1, 2
|
|
|
9 rychle rostoucích stálezelených stromů
Stálezelené stromy vytvářejí na zahradách krásné přírodní ohraničení, které lze použít místo tradičn...
Návod, jak na odplevelování při péči o trávník
Odplevelování trávníku je důležitý proces, který udržuje vaši krajinu zdravou. Když se na trávníku n...
Nejlepší rostliny pro rajčata a tipy, jak zajistit, aby se jim dařilo
Pokud uvažujete o pěstování rajčat na zahradě, měli byste zvážit pěstování doprovodných rostlin. Dop...
Závěsná velikonoční vajíčka: kreativní DIY projekt pro jarní výzdobu
Pokud hledáte velikonoční výzdobu, která je elegantní a zároveň snadno zvládnutelná jako DIY projekt...
Pěstování jahod: nejlepší tipy pro obrovskou úrodu
Vyzývám vás, abyste našli jahodu, která by chutnala stejně dobře jako ta, kterou jste si sami vypěst...
|
|
|
|