Kultivátor MS 06.1 - Mountfield



host - 192.49 (?)
17.8.2017 15:38
Jsem vlastníkem MS06. Výše uvedené je pravda, Vari je jiná liga. K vašemu dotazu: orba - mám pluh "obracák" u nás je těžká jílovitá půda, každý rok poorám s menšími či většími problémy, ale myslím že Vari by lépe nepooralo jen komfort práce je úplně někde jinde. Pokud je u Vás těžká půda na menší typ (s malými koly) rovnou zapomeňte. Co se týče přehazování rychlostí při jízdě po cestě, není to problém, jen je potřeba více předvídat a včas přeřadit. Kryt řemene si vymysleli bezpečáci, pokud nejste úplný nemotora, můžete ho uskladnit a nikdy více nepoužít (na vlastní nebezpečí). V naší vesnicí je těchto strojů asi sedm, ani jeden jsem s krytem nikdy jet neviděl. Problém jsou šrouby a matice obecně, skutečně se povolují, ztrácí a otravují. Pomoc je ale docela snadná - nahradit tam, kde to jde samojistícími maticemi, koupíte je u kdejakého "Šroubkaře" za pár peněz. Pro začátečníka doporučuji výše uvedenou příručku "Jak pracovat s kultivýtorem " z Mountfieldu. Měli by to ke stroji dávat automaticky a ne to prodávat extra. Návod typu jak se dnes píšou, že se sním nemá jezdit po obýváku a podobné nesmysly je k ničemu. Většina návodů dnes je o tom, že spousta stran je o tom co se strojem nedělat, ale návod co se strojem dělat schází. Na stroji jsem měnil předlohu (uvnitř je válečkový řetěz) - stála tuším 5000. Pokud chcete se strojem jezdit s vlečkou, vlečka by neměla být větší než ta co prodávají je to vždy na úkor životnosti. Je také otázka, zda máte zahradu přímo u domu nebo tam musíte dojet s vlečkou a na poli dělat v polních podmínkách přestavbu na konkrétní práci a po skončení zase na zpět. V tom je Vari opravdu lepší. Mnoho majitelů jezdí stále se závažími v kolech (zbytečně) jsou potřeba jen na orbu nebo těžký terén. Většina pojížděk se dá udělat bez nich, je to daleko elegantnější jízda bez rázů a také se šetří stroj. Nikde v návodu ale nic takového nenajdete. Jediná neoddiskutovalně dobrá věc na stroji je motor B a S. Je nenáročný na provoz a údržbu. Stačí měnit olej a filtry vzduchu. Občas svíčku a případně nechat odborně seřídit ventily. Vychvalované motory Honda u Vari jsou dobré, ale náš nekvalitní a ošizený benzín je pro ně problém. Stejně ostatně dopadla s naší naftou vstřikování Common rail u aut. U nás se vyskytují často problémy o kterých v Německu a Francii ani neví. Ale na závěr: nemáte-li peníze, kupte raději Vari postupně a MS se vyhněte po 15 letech s MS svého rozhodnutí lituji, měl jsem přišetřit a koupit Vari. Vari si drží svou cenu i jako použité při následném prodeji. Radek
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                     
host - 192.49 (?), 17.8.2017 15:38
Jsem vlastníkem MS06. Výše uvedené je pravda, Vari je jiná liga. K vašemu dotazu: orba - mám pluh "obracák" u nás je těžká jílovitá půda, každý rok poorám s menšími či většími problémy, ale myslím že Vari by lépe nepooralo jen komfort práce je úplně někde jinde. Pokud je u Vás těžká půda na menší typ (s malými koly) rovnou zapomeňte. Co se týče přehazování rychlostí při jízdě po cestě, není to problém, jen je potřeba více předvídat a včas přeřadit. Kryt řemene si vymysleli bezpečáci, pokud nejste úplný nemotora, můžete ho uskladnit a nikdy více nepoužít (na vlastní nebezpečí). V naší vesnicí je těchto strojů asi sedm, ani jeden jsem s krytem nikdy jet neviděl. Problém jsou šrouby a matice obecně, skutečně se povolují, ztrácí a otravují. Pomoc je ale docela snadná - nahradit tam, kde to jde samojistícími maticemi, koupíte je u kdejakého "Šroubkaře" za pár peněz. Pro začátečníka doporučuji výše uvedenou příručku "Jak pracovat s kultivýtorem " z Mountfieldu. Měli by to ke stroji dávat automaticky a ne to prodávat extra. Návod typu jak se dnes píšou, že se sním nemá jezdit po obýváku a podobné nesmysly je k ničemu. Většina návodů dnes je o tom, že spousta stran je o tom co se strojem nedělat, ale návod co se strojem dělat schází. Na stroji jsem měnil předlohu (uvnitř je válečkový řetěz) - stála tuším 5000. Pokud chcete se strojem jezdit s vlečkou, vlečka by neměla být větší než ta co prodávají je to vždy na úkor životnosti. Je také otázka, zda máte zahradu přímo u domu nebo tam musíte dojet s vlečkou a na poli dělat v polních podmínkách přestavbu na konkrétní práci a po skončení zase na zpět. V tom je Vari opravdu lepší. Mnoho majitelů jezdí stále se závažími v kolech (zbytečně) jsou potřeba jen na orbu nebo těžký terén. Většina pojížděk se dá udělat bez nich, je to daleko elegantnější jízda bez rázů a také se šetří stroj. Nikde v návodu ale nic takového nenajdete. Jediná neoddiskutovalně dobrá věc na stroji je motor B a S. Je nenáročný na provoz a údržbu. Stačí měnit olej a filtry vzduchu. Občas svíčku a případně nechat odborně seřídit ventily. Vychvalované motory Honda u Vari jsou dobré, ale náš nekvalitní a ošizený benzín je pro ně problém. Stejně ostatně dopadla s naší naftou vstřikování Common rail u aut. U nás se vyskytují často problémy o kterých v Německu a Francii ani neví. Ale na závěr: nemáte-li peníze, kupte raději Vari postupně a MS se vyhněte po 15 letech s MS svého rozhodnutí lituji, měl jsem přišetřit a koupit Vari. Vari si drží svou cenu i jako použité při následném prodeji. Radek
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 225.250 (?), 3.10.2017 20:26

Já mám MS 16 od roku1999 a šlape jako hodinky.Nikdy jsem neseřizoval ventily.Je to nezmar.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.68 (?), 5.10.2017 16:42

Musím se připojit k této zkušenosti. Vyjma prasklé pružiny ve startovacím mechanismu přibližnjě za stejnou dobu jako v předchzím případě jsem s pohonnou jednotkou neměl naprosto žádný problém. Za tu dobu pouze 1x vyměněná svíčka, vzduchový filtr, samozřejmně každoročně olej a jinak údržba žádná. Žádný ze strojů malé zahradní mechanizace tak dobře nechytá, jako tento SV motor Briggs. Pravda je, že spaliny u tohoto motoru smrdí poněkud více, než u OHV nebo OHC motorů. Ale na tu občasnou práci, pominu-li horší obslužný komfort stroje jako celku, si na nic nestěžuji. Mirek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 140.110 (?), 29.10.2016 18:09

Pokud nejste strojní inženýr s praxí a nemáte pojízdnou dílnu, tak se toho stroje zbavte co nejdřív, protože Vaše práce na zahradě bude sestávat z 30% dopravou stroje a nářadí na zahradu a zpět, 50% sestavování, seřizování stroje k práci, a když se zadaří, tak 20% vlastní práce, když ne, tak opravy na místě... Pokud jste cholerik, jste ohrožen na životě předčasným infarktem. A teď vážně: je to stroj, který se jim nepovedl ani jako hobby nářadí, mají to nehorázně předražené, komfort obsluhy žádný. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 161.166 (?), 29.10.2016 19:05

Odpověď sice na 3,5 roků starý dotaz, ale obsahově s ní souhlasím.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 105.167 (?), 29.10.2016 19:23
Také souhlasím, nicméně se najde mnoho lidí, kteří jsou pyšní, že stroj uvedli do použitelnèho stavu. S Vari nesrovnávat, jiná liga od A do Z. Servis mounfield je další kapitola. 7 let záruka, blamáž, všechno je opotřebováním a používáním. Koupit a nechat 7 let stát, plná záruka.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 3.19 (?), 8.7.2021 19:34
Otec kupoval mfd 06 někdy v roce 1993, má ke stroji znad veškeré příslušenství. První motor vydržel asi 11 let s rozvodem SV 5,5 koně, od roku 2004 tam má novější motor s rozvodem ohv 6.5 koně. Stroj se za ty roky nikdy neporouchal, byla to dobrá koupě 😉
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika