Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:Jsem vlastníkem MS06. Výše uvedené je pravda, Vari je jiná liga. K vašemu dotazu:
orba - mám pluh "obracák" u nás je těžká jílovitá půda, každý rok poorám s menšími či většími problémy, ale myslím že Vari by lépe nepooralo jen komfort práce je úplně někde jinde.
Pokud je u Vás těžká půda na menší typ (s malými koly) rovnou zapomeňte.
Co se týče přehazování rychlostí při jízdě po cestě, není to problém, jen je potřeba více předvídat a včas přeřadit. Kryt řemene si vymysleli bezpečáci, pokud nejste úplný nemotora, můžete ho uskladnit a nikdy více nepoužít (na vlastní nebezpečí). V naší vesnicí je těchto strojů asi sedm, ani jeden jsem s krytem nikdy jet neviděl.
Problém jsou šrouby a matice obecně, skutečně se povolují, ztrácí a otravují.
Pomoc je ale docela snadná - nahradit tam, kde to jde samojistícími maticemi, koupíte je u kdejakého "Šroubkaře" za pár peněz.
Pro začátečníka doporučuji výše uvedenou příručku "Jak pracovat s kultivýtorem " z Mountfieldu. Měli by to ke stroji dávat automaticky a ne to prodávat extra. Návod typu jak se dnes píšou, že se sním nemá jezdit po obýváku a podobné nesmysly je k ničemu. Většina návodů dnes je o tom, že spousta stran je o tom co se strojem nedělat, ale návod co se strojem dělat schází.
Na stroji jsem měnil předlohu (uvnitř je válečkový řetěz) - stála tuším 5000.
Pokud chcete se strojem jezdit s vlečkou, vlečka by neměla být větší než ta co prodávají je to vždy na úkor životnosti.
Je také otázka, zda máte zahradu přímo u domu nebo tam musíte dojet s vlečkou a na poli dělat v polních podmínkách přestavbu na konkrétní práci a po skončení zase na zpět. V tom je Vari opravdu lepší.
Mnoho majitelů jezdí stále se závažími v kolech (zbytečně) jsou potřeba jen na orbu nebo těžký terén. Většina pojížděk se dá udělat bez nich, je to daleko elegantnější jízda bez rázů a také se šetří stroj. Nikde v návodu ale nic takového nenajdete.
Jediná neoddiskutovalně dobrá věc na stroji je motor B a S. Je nenáročný na provoz a údržbu. Stačí měnit olej a filtry vzduchu. Občas svíčku a případně nechat odborně seřídit ventily. Vychvalované motory Honda u Vari jsou dobré, ale náš nekvalitní a ošizený benzín je pro ně problém. Stejně ostatně dopadla s naší naftou vstřikování Common rail u aut. U nás se vyskytují často problémy o kterých v Německu a Francii ani neví.
Ale na závěr: nemáte-li peníze, kupte raději Vari postupně a MS se vyhněte po 15 letech s MS svého rozhodnutí lituji, měl jsem přišetřit a koupit Vari. Vari si drží svou cenu i jako použité při následném prodeji.
Radek