Starjet nebo Karsit?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 144.56 (?), 23.10.2011 10:48
Kohouta to nechává asi 3cm širokého, ale ne v původní výšce stébla. Trošku ho sesekne a něco nechá. Kolem plošiny to krásně přisává trávu takže sací efekt je pěkný, ale uprotřed za noži vzniká zřejmě nějaké víření a pak to tam tlačí trávu dolů. Zvláštní je že po nasazení nožů nových se nic nedělo, ale jak se trošičku zajely... Jo ta automatická uzávěra má své výhody, ale i nevýhody, asi jako každá věc. To zamykání se při zatáčení je otravné. s plným košem je to někdy celkem boj, ale je to jen o zvyku. Já o tom vím a dostupnost ve svahu bez potřeby cokoli vyšlapovat (pedál uzávěrky) je mi útěchou. V nabídce samozřejně existují i varianty s K62 s mechanickou pedálem ovládanou uzávěrkou diferenciálu.
No on Starjet je větší robustnější a občas ho někdo chce pro svou robusnost, ale spokojí se s jednoválcem, pravdou je že nový model s 92cm plošinou je mu cenově velkým soupeřem. Je celkově nižší stavby s nižším posezem (ubyl řemen časování nožů), ergonomicky je zdařilejší, vyklápění koše je klasické s vysouvací pákou (Karsit má nějaký svůj vynález na vyklápění) a taky bude mít převodovku Hydrogear, která celkem pěkně upaluje když je potřeba zajet vysypat koš. Náprava je použitá ze Starjetu a jde velmi lehce a s větším rejdem. Počítejte ale s tím že nosný rám je navrhován na menší zatížení než před čtrnácti lety Starjet.
Tuším že v Rakousku měli Challange v hromadném testu traktorů se sečením kolem 92cm a čtyři porotci (nevím z kolika celkem) ho vyhlásili za nejlepší traktor v testu. Jen ta kvalita první serie aby byla dobrá. Nože budou v nabídce troje- klasické, vysokosběrné a mulčovací. V Jičíně se dušují že dělají maximum, ale dětské nemoci nových modelů se nevyhýbají snad nikomu, ani Husqvarně.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 19.98 (?), 23.10.2011 21:31
Díka za odpověď. 3 cm kohout by na zahradě se smíšeným porostem neměl vadit, horší bude ten slabý sací efekt za středem stroje. Nízké těžiště je dokonalá výhoda a navíc se při něm vejdete pod lecjaký strom. Nízké těžiště mívá právě Vámi zmíněná Husqvarna, ovšem u ní je to vykoupeno celkem nešťastnou, mnoho let nezměněnou konstrukcí ostatních komponent s velmi problematickým sáním a dopravou posečené hmoty do koše(prostě tvar a rozměry sacího tubusu jsou tam na prd).Není nic horšího než sedět na vratkém travním traktoru vysoko jako na bidýlku.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 144.56 (?), 24.10.2011 6:16
starjet je vysoký až až, ale je to o zvyku. Samozřejmě když si koupíte nový traktor první co bude tak asi nebudete zkoušet kolik ustojí v bočním náklonu, ale když mu trošku pomáháte přenášením vlastní váhy není to vůbec zlé. A právě uzávěrka pohybu při takových bláznivých bočních náklonech dost pomáhá. Huska má problémy se sáním trávy do koše? To myslíte asi s bočním výhozem po instalaci tubusu. Nějak sem nezaznamenal připomínky o sběru traktorů se středovým tunelem. To s šestihnannými hnacími řemeny to je jiná... jinak Hsq přepracovala v letošním roce plošiny, ustoupila od šestihranných řemenů - nahradila je klínovými a mají jiný systém táhel př. nápravy, takže i přes tak malé čepy jaké používají BY to mělo držet lépe. Výhodou je i šílený rejd, kdy se traktor otočí skoro na místě. Tady Starjet pokulhává.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 6.13 (?), 24.10.2011 15:09
Vidím, že jste odborník, který tomu hodně rozumí. Rád bych se Vás ještě zeptal na Seco Challange.
1. Nevíte zda motor 16hp bude Intek nebo Vanguard?
2. Jestli jsem to pochopil správně, tak na sběr listí je potřeba použít vysokozdvižné nože?
3. Prodejce nám trvrdil, že kvůli malému výkonu nepůjde mulčovat. Vy jste psal, že půjdou dokoupit mulčovací nože. Na jak vysokou trávu lze asi tak použít?
4. Test v Rakousku - nevíte, jak dopadl v celkovém pořadí a z kolika asi traktorů?
5. Psal jste, že konstrukce nebude na vysokou zátěž jako u Starjetu. Půjde vůbec připojit vozík (většinou na odvoz trávy) a radlice?
6. Naznačil jste, že první série bude mít dětské nemoci. Doporučil by jste tedy nákup až v roce 2013, kdy už to mohlo být více vychytané? Očekáváte zásadní problémy u první série nebo jenom drobné nedostatky, které bude možné řešit standartní reklamací?
Jak jsem psal, máme malý pozemek, kde 1500 m2 sečeme bubnovkou 3-4 ročně max.40 cm vysokou trávu a zbytek necelých 800 m2 el.sekačkou bez koše. Největší pakárna je hrabání a odvoz trávy na kárce nějákých 500 m daleko. Ten traktůrek by nám to dost ulehčil a myslím si, že Challange by měl úplně bohatě stačit. Nemám z traktůrkama vůbec žádné zkušenosti a nejsem moudrý ani z některých diskuzí na tomto fóru, kde jeden říká, že seče přerostlou trávu a druhý píše, že se to nedá... Je mi jasné, že od 16hp se nedají čekat žádné zázraky, ale neradi bychom koupili něco co nebude fungovat.
Děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 144.56 (?), 25.10.2011 15:49
Takže popoředě:
1. Intek 16hp
2. dle vyjádření techniků Seca budou k dispozici tři sady nožů jak sem psal výše
3. mulčovat určitě půjde s tím se počítá, v dnešní době vyvíjet traktor bez mulčování je nesmysl. Jak vysokou trávu to bude mulčovat? Ono není mulčovat jako mulčovat. Princip posekání stébla na víc kousků= mulčování. Je rozdíl mulčer vysoké trávy (Vari, Dakr, SECO mulčovací plošina, SECO CrossJet...) a mulčování nízké trávy (zahradní traktory, ridery, parkové sekačky...). Když s Crossjetem posekáte strom do průměru 4cm a sešrotujete s ním keř maliní, nepočítejte že to samé dokážete i s riderem Husqvarna- ve vašem případě zahradním traktorem. Mulčování na něž je Seco Challange vyrobeno se doporučuje cca 3x za 14dní aby mělo smysl a požadovaný výsledek stál za to. Požadovaným výsledkem se považuje najemno nasekaná stébla která se ztratí v trávníku a velice brzy se v něm rozloží. Což asi ve vašem případě po sekání 4-5x ročně nepřichází v úvahu. Na to je vhodnější právě CrossJet v jiné cenové, nebo Vari mulčer. Pokud by jste chtěl ale traktor SECO nabízí se ve stejné pořizovací ceně mulčer i k traktorům Starjet. Dojdete k dealerovi, líbol se Vám model 22hp, oka, dáme požadavek do továrny a oni Vám vyrobí a dodají za stejnou cenu traktor osazený mulčerem (bez klasické sekací plošiny, tunelu a koše). Toto sečení poseká trávu rovnoměrně (na rozdíl od CrossJeta) ale jelikož má tři rotory se dvěmi páry nožů na každém z nich je energeticky velice náročný a doporučuje se na motory Intek V2 22hp a víc a Vanguarda V2 20hp a víc
4. test v Rakousku nám při prezentaci Seca letem světem ukázali, a zmínili se že jim dali k dispozici traktor a nevedl si zle, nevím, možná to chce zagooglit a nějaký výsledek testu najdete
5. příslušenství bude časem rozsáhlé, tahat vozík není problém i radlice by měla být, ale Challange je konstruovám pro běžného uživatele a ne poloprofi užívání, proto nebude zjednodušeně řečeno tak robustní.
6. kdyby věděli výrobci nebo prodejci co se dá očekávat za dětské nemoci, nebyly by to dětské nemoci. Co já vím, co se může časem i přes intenzivní testování sypat? U sekaček Hsq LC48 zjistili u prvních strojů, že jim dodavatel posílal materiál z tenších trubek na rukojeti- v záruce bez debat měněno, u prvních serií riderů a traktorů bylo potřeba dle předepsaných kroků stroj zkontrolovat jestli byl správně sestaven, zda-li nemá ty a ty šrouby- nahrazeny později pro snadnější identifikaci šrouby jiné barvy které už nepraskaly atd... Lepší je rok si počkat a pak... A toto bohužel platí úplně všude- včetně automobilového průmyslu (první motory VW 1.2TSI).
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 234.21 (?), 20.3.2012 6:11
Dobrý den.Vlastním zahradu 2 000m čtverečních a seču jednou za dva týdny sekačkou s pojezdem, nyní uvažuji o koupi traktůrku Seco Challange15,5hp nebo Mtd 160 92h, mtd vychází o 8tisíc méně (55 000kč),chci znát Váš názor jaký traktůrek je vhodný a zajímala by mě spotřeba Seco Challange, (mtd uvádí 2l na hodinu provozu).Předem děkuji za odpoveď, Ondra.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 21.3.2012 21:46
Ceny Challange15,5hp jsou snad už známé, ne? Já zase nenašel jaká tam bude převodovka a zdá se to být opravdu dobrý obchodní tah.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 144.56 (?), 22.3.2012 5:42
Ceny známy jsou, to ano, ale ceny ND (náhradních dílů) jsou, nebo aspoň u starjeta byly v porovnání s konkurencí za hubičku. Převodovku má Challange Hydrogear. MTD nemám ponětí.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 50.60 (?), 23.3.2012 22:07
Za mne jednoznačně STAR JET a to nejenom proto, že ho máme několik sezon a je to bezproblémový stroj. Solidní, bytelná konstrukce, žádné fórové výlisky, valivá ložiska, skoro nezničitelné motory Vanguard, příznivé ceny náhradních dílů a dostupný servis. S tím servisem to ale nebude až tak žhavé - máme doma motorvou sekačku MF70 přes 30!!! let a mimo opotřebení nožů jenom lejeme benzin.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|