Křovinořez Hecht Kendo - po cca 15 min chcípne a nejde nastartovat
|
|
|
|
 |
 |
|
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář (404) - 142.54 (?) 25.5.2009 9:40
Pane PP. Jiz jsem psal, ze prvni rok pouzivani s Castrolem TTS 1:25 byl motor krasne cisty a svicka cihlove zbarvena. Nejvetsi zasluhu na vytvareni karbonu mel prave onen Mogul. R.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.24 (?), 25.5.2009 11:22
no možná motor stavěnej na jiný poměr je neodborný, nepřesný termín, ale pokud má jeden v manuálu psáno 1:25 a druhý 1:50, tak asi na poměru záleží a pokud bychom poměry prohodili, tak první poškodíme a druhý slušně zaolejujem.
Pokud by nebyl rozdíl, přoč by se poměry u různých motorech lišily? Část rozdílu může být k dobru kvalitnějšímu oleji, ale že by rozdíl byl 100 %?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.24 (?), 25.5.2009 13:17
no dobře 100 % nepřesný, hovorový, ale sedí (20 ml vs 40 ml)
Trochu více oleje nevadí, to je fakt, ale pokud se dá místo 20 ml 40 ml, tak podle mě nepojede. Svíčka bude černá velmi rychle
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 25.5.2009 16:46
Zde si neodvažuji po určitých zkušenostech radit tak, aby to nějak zjednodušilo postup opravy, neboť jsem přesvědčen, že nejjednodušší je to dát někomu, kdo tomu rozumí. Jen pro představu McCulloch Mac 130. Pila, která se mezi prvními dostala po převratu k běžným lidem za celkem přijatelnou cenu a hlavně si ji mohl koupit, kdo chtěl. 1,5kW na tehdejší dobu dostatečný výkon na palivové dřevo vs. obyčejná pilka a sekera. Po první eufórii majitelů se začaly objevovat problémy s tím, že pokud se pila zastavila teplá, tak ji nedokázali znovu nastartovat, až se ochladil motor, tak to šlo. Tak se zjišťovalo a bylo hodně různých verzí úvah, čím by to mohlo být. Tak jsme jednu rozdělali a podívali se kudy vede benzín ke karburátoru a bylo to jasné. Benzín se ve vedení odpařoval, protože bylo přímo na motoru. Když motor běžel, stačilo to k tomu, aby se palivo neodpařilo, protože dotékalo nové, chladnější. Jakmile se motor zastavil, přestal se chladit a teploty se rázem zvýšily tak, že palivo se odpařilo - zplynovalo. Takže nakonec ty nekonečné startovací pokusy majitelů těchto pil nebyly způsobeny jejich neznalostí, nebo nezkušeností, ale konstrukční vadou. Tato pila, tehdy prezentovaná, jako dobrá hobby pila byla určena k tomu, aby se použila krátkodobě k uvolnění cesty, nebo ořezání koruny stromu, případně něco přeřezala. Další zkušenost s touto pilou mám tu, že mnoho majitelů této pily chtělo používat místo poměru 1:20 a oleje M6A, nebo M2T, olej do pil např. HQ, nebo Stihl v poměru 1:50. To byl konec této pily, neboť po několika nádržích se úplně opotřeboval píst a válec a vůle byly tak velké, že komprese téměř zmizela. Proto je třeba počítat i s konstrukčním problémem a vlastně pořádně zjistit, zda tam není něco podobného, potom postupovat klasicky, podle příznaků chodu motoru.Není vůbec žádnou výjimkou, že je nejlepší řešení přístroj v záruce vrátit, než se s tím otravovat a dopadne to stejně, ale déle to trvá a stojí to více psychických sil i finančních prostředků.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 19:55
PP, jenže to by nevybíhal motor do vysokých otáček, pravdu máte, protože by se mohl "natahovat" kabel. Na těchto všech strojích, vyjma např. Dolmar 100 a pár dalších, je svíčka připojena drátěnou pružinkou, zapíchnutou do kabelu, uloženou v gumové botce, klasické neduhy fajfky moto, jsou tím odstraněny. Takto by jen motor zhasl, po předchozím vynechávání a po vychladnutí cca 1 hod. by opět do ohřátí statečně běžel.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|