Křovinořez Hecht Kendo - po cca 15 min chcípne a nejde nastartovat



host - 118.24 (?)
25.5.2009 13:17

no dobře 100 % nepřesný, hovorový, ale sedí (20 ml vs 40 ml)

Trochu více oleje nevadí, to je fakt, ale pokud se dá místo 20 ml 40 ml, tak podle mě nepojede. Svíčka bude černá velmi rychle

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 142.54 (?), 25.5.2009 9:40
Pane PP. Jiz jsem psal, ze prvni rok pouzivani s Castrolem TTS 1:25 byl motor krasne cisty a svicka cihlove zbarvena. Nejvetsi zasluhu na vytvareni karbonu mel prave onen Mogul. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 70.100 (?), 25.5.2009 10:08

Já Vám to neberu. Je to Vaše zkušenost. Reagoval jsem na něco jiného.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 118.24 (?), 25.5.2009 11:22

no možná motor stavěnej na jiný poměr je neodborný, nepřesný termín, ale pokud má jeden v manuálu psáno 1:25 a druhý 1:50, tak asi na poměru záleží a pokud bychom poměry prohodili, tak první poškodíme a druhý slušně zaolejujem.

Pokud by nebyl rozdíl, přoč by se poměry u různých motorech lišily? Část rozdílu může být k dobru kvalitnějšímu oleji, ale že by rozdíl byl 100 %?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 70.100 (?), 25.5.2009 11:37

Řekl bych, že zase částečně nemáte pravdu. Termín "zaolejovat motor" je nesmysl. Kdybyste si přečetl jednu nedávnou diskusi a flame na toto téma, věděl byste, že se všichni vcellku shodli na tomto: Motoru méně škodí mastnější směs oproti chudší. Je menší možnost zadření. K tomu tam ten olej koneckonců je, skoro to vypadá, že na to všichni diskutující zapomínají.  Že by větší množství oleje u moderních motorů způsobovalo nějaké problémy nikdo nepostoval. Samozřejmě je větší kouřivost. Ale už nikdo neukazoval nadměrné zakarbonování (zdůrazňuju _nadměrné_) při použití mastnější směsi a moderního oleje. Rozdíl 100% nechápu, ale 1:25 je dvojnásobné množství oproti 1:50. Tedy chcete-li, 100%, ale stejně to nechápu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 118.24 (?), 25.5.2009 13:17

no dobře 100 % nepřesný, hovorový, ale sedí (20 ml vs 40 ml)

Trochu více oleje nevadí, to je fakt, ale pokud se dá místo 20 ml 40 ml, tak podle mě nepojede. Svíčka bude černá velmi rychle

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 25.5.2009 16:46

Zde si neodvažuji po určitých zkušenostech radit tak, aby to nějak zjednodušilo postup opravy, neboť jsem přesvědčen, že nejjednodušší je to dát někomu, kdo tomu rozumí. Jen pro představu McCulloch Mac 130. Pila, která se mezi prvními dostala po převratu k běžným lidem za celkem přijatelnou cenu a hlavně si ji mohl koupit,  kdo chtěl. 1,5kW na tehdejší dobu dostatečný výkon na palivové dřevo vs. obyčejná pilka a sekera. Po první eufórii majitelů se začaly objevovat problémy s tím, že pokud se pila zastavila teplá, tak ji nedokázali znovu nastartovat, až se ochladil motor, tak to šlo. Tak se zjišťovalo a bylo hodně různých verzí úvah, čím by to mohlo být. Tak jsme jednu rozdělali a podívali se kudy vede benzín ke karburátoru a bylo to jasné. Benzín se ve vedení odpařoval, protože bylo přímo na motoru. Když motor běžel, stačilo to k tomu, aby se palivo neodpařilo, protože dotékalo nové, chladnější. Jakmile se motor zastavil, přestal se chladit a teploty se rázem zvýšily tak, že palivo se odpařilo - zplynovalo. Takže nakonec ty nekonečné startovací pokusy majitelů těchto pil nebyly způsobeny jejich neznalostí, nebo nezkušeností, ale konstrukční vadou. Tato pila, tehdy prezentovaná, jako dobrá hobby pila byla určena k tomu, aby se použila krátkodobě k uvolnění cesty, nebo ořezání koruny stromu, případně něco přeřezala. Další zkušenost s touto pilou mám tu, že mnoho majitelů této pily chtělo používat místo poměru 1:20 a oleje M6A, nebo M2T, olej do pil např. HQ, nebo Stihl v poměru 1:50. To byl konec této pily, neboť po několika nádržích se úplně opotřeboval píst a válec a vůle byly tak velké, že komprese téměř zmizela. Proto je třeba počítat i s konstrukčním problémem a vlastně pořádně zjistit, zda tam není něco podobného, potom postupovat klasicky, podle příznaků chodu motoru.Není vůbec žádnou výjimkou, že je nejlepší řešení přístroj v záruce vrátit, než se s tím otravovat a dopadne to stejně, ale déle to trvá a stojí to více psychických sil i finančních prostředků.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 25.5.2009 17:54

No oni ti Mac-kové, celá řada 100,120,130, měli ještě více nectností a téměř vždy se aspoň jedna ukázala. Karburátor upevněný na jedněch šroubech se zapalováním, odizolování / zkratování přez tyto šrouby a karburátor a zažil jsem také doslova explozi karburátoru, při souběhu proražená izolace šroubů a přehřátá pila!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 24.5.2009 21:47
Když jsem přebíral sekačku vari od předchozího majitele, byla tato mazána mogulem TSF v poměru 1:40 asi 12 let, možná déle. Když jsem ji po 15 letech rozebral, bylo vytažené ojniční oko, ložiska měla minimální vůli a gufera neměla břit. Ale válec byl bez rantlu, bez ovality, pouze měl u kanálů rozleštěné honování. Karbonu na hlavě a ve výfuku byla asi 1/2 mm vrstva. Takže za sebe spokojenost. Nicméně do pily bych to nelil a do křováku, když teď nad tím tak uvažuju, tak asi taky ne. To jsou pro takový olej asi už moc velké otáčky.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 128.44 (?), 24.5.2009 19:45

Jestli je na svíčce fajfka (botka, koncovka), dělá to ona. Když se zahřeje, přestane vést. Jestli není, (kabel je na svíčku nasazený pevně kovovou svěrkou), pak nevím.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 19:55

PP, jenže to by nevybíhal motor do vysokých otáček, pravdu máte, protože by se mohl "natahovat" kabel. Na těchto všech strojích, vyjma např. Dolmar 100 a pár dalších, je svíčka připojena drátěnou pružinkou, zapíchnutou do kabelu, uloženou v gumové botce, klasické neduhy fajfky moto, jsou tím odstraněny. Takto by jen motor zhasl, po předchozím vynechávání a po vychladnutí cca 1 hod. by opět do ohřátí statečně běžel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika