Kolísání otáček motoru sekačky Honda HRG415



host - 64.8 (?) 
6.4.2009 20:46, zobrazeno: 62922x

Rád bych se zeptal odborníků na příčinu kolísání otáček OHC motoru sekačky Honda IZY HRG415.

Sekacku mam cca rok a pul, jarní přípravu jsem provedl (výměna oleje, očištění svíčky, vypuštění nádrže+nový Natural95). Startovat jde vcelku bez problému. Po nastartování na sytič a přepnutí na zajíce běží chvilku dobře, ale pak začnou otáčky kolísat, na želvu zhasne. Ze zkušeností s auta jsem rozebral karburátor a hledal jsem nějakou nečistotu na vzdušníku. Karburátor byl však čistý. Koupil jsem i novou svíčku, která je za chvíli černá. Výsledek je stále stejný. Vzduchový filtr neprůchodný není, protože i bez něj se motor chová stejně. Připadá mi jakoby měl málo paliva a tak si přidá, následně ubere,... atd. Prosím o radu jak řešit svépomocí. Děkuji.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?), 6.4.2009 21:26

Dobrý den. Začal bych kontrolou paliva - otec kupoval levný benzín do sekačky a dělala mu přesně to samé. Čili vyměnit palivo. Pokud nepomůže, zkuste se ještě podívat na palivové sítko - třeba je zanesené. Nejsem si úplně jistý, jestli ho tento typ motoru má, ale vzhledem ke zkušenostem s honda motory bych řekl, že tam bude. Pokud ani tohle nepomůže, pak doporučuji navštívit odborníka.

P.S. Rozebírat karburátor se mnohdy nevyplatí. Lepší je začít u přesně nedefinovatelné závady filtry vzduchu a paliva, svíčkou, palivem samotným a až nakonec karburátor. Jinak na hondě mi po 4 letech provozu odešlo zapalování pro pravý válec (malotraktor), příznaky byly dost podobné - jenže druhý válec motor vždy utáhl a po ohřátí zapalování se zase rozběhl i ten pravý. Startoval ovšem krásně...

      
host - 14.234 (?), 7.4.2009 7:25

Praveze jsem takto zacal, filtr, svicka, palivo, olej a nakonec karburator. Palivove sitko v nadrzi je, ale neda se k nemu dostat, jelikoz nadrz je ze dvou plastovych pulek slepenych dohromady a sitko je uvnitr. Snad jedine profouknout v opacnem smeru.

         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 7.4.2009 8:05

Zdravím, zkontrolujte mechanizmus regulátoru otáček, za klidu se všechy díly musí pohybovat lehoučce, zkontrolujte uchycení pružinek v očkách, lehkost pohybu klapky karburátoru. Nepíšete jestli se to uklidní po zahřátí motoru, při studeném oleji může odstředivý regulátor reagovat skokově, jaký jste použil olej? Standa.

            
host - 14.234 (?), 7.4.2009 9:42

Jeste jsem opomel odpovedet panu Standovi. Olej je pouzit ten ktery jsem dostal v prodejne k prvni vymene. Vystacil i na tu druhou. Jelikoz jsem kupoval sekacku od profesionalu, tak nemyslim, ze by mi dali nejaky smejd. Znacku oleje si nepamatuju, ta neni dulezita, ale specifikace s pozadavky vyrobce souhlasi. Motor se chova stejne i po zahrati. Zkusil jsem i trosku privrit vzduch a to tak ze jsem paku trosku pritahl smerem k sytici, takze se mirne privrela syticova klapka na sani. Otacky uz tak nekolisaly, ale motoru se to dle zvuku a vibraci moc nelibilo. Marek 

         
pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?), 7.4.2009 8:36

Nemyslím palivové sítko přímo v nádrži, ale sítko na palivovém potrubí před karburátorem... já tu Yzi (píše se to tak?) co jsem kupoval známé nemám doma abych se kouknul jestli to má, nicméně centrála, traktůrek a drtič co mám od hondy tenhle filtr má... něco podobného bylo na všech škodovkách, taková sklenička se sítkem, pokud je zanesené stačí vyprat v čistém benzínu měkkým štětcem a jede se dál. J.K.

            
host - 14.234 (?), 7.4.2009 9:24

Diky za rady. Vim jake sitko s odkalovacem myslite (meli jsme doma skodovku), ale to na Honde neni.

Viz obrazek a obrazek

Jedine snad jestli uvnitr palivoveho kohoutu neni neco. Odpoledne se podivam.

               
pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?), 7.4.2009 10:52

Díky za obrázky. Kohout na uzavírání paliva, pokud je plně otevřen, to způsobovat nemůže. Neumím si představit tak obrovskou nečistotu, která by se tam musela chytit... čili ušetřete si čas a námahu, tohle to vážně nebude. Takže bych se přikláněl k tomu profouknutí palivového filtru v nádrži a kontrole pružinových táhel regulace otáček, tak jak to popsal jeden pisatel výše. JK

                  
host - 14.234 (?), 22.4.2009 8:29

Abych tuto diskusy nejak ukoncil: sekacku jsem odvezl do servisu. Ani tem neopravitelne, nasledovala vymena karburatoru. Nastesti v zaruce.

Jen mne zarazi, ze na podzim bezela OK, na jare zminene problemy a vymena karburatoru. Vot technika.

Marek

                     
host - 170.155 (?), 17.7.2011 10:28
trochu opozdena reakce ale uplne stejny problem, ale tez zatim bez zjistene zavady
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika