Kolísání otáček motoru sekačky Honda HRG415



pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?)
6.4.2009 21:26

Dobrý den. Začal bych kontrolou paliva - otec kupoval levný benzín do sekačky a dělala mu přesně to samé. Čili vyměnit palivo. Pokud nepomůže, zkuste se ještě podívat na palivové sítko - třeba je zanesené. Nejsem si úplně jistý, jestli ho tento typ motoru má, ale vzhledem ke zkušenostem s honda motory bych řekl, že tam bude. Pokud ani tohle nepomůže, pak doporučuji navštívit odborníka.

P.S. Rozebírat karburátor se mnohdy nevyplatí. Lepší je začít u přesně nedefinovatelné závady filtry vzduchu a paliva, svíčkou, palivem samotným a až nakonec karburátor. Jinak na hondě mi po 4 letech provozu odešlo zapalování pro pravý válec (malotraktor), příznaky byly dost podobné - jenže druhý válec motor vždy utáhl a po ohřátí zapalování se zase rozběhl i ten pravý. Startoval ovšem krásně...

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 64.8 (?), 6.4.2009 20:46, zobrazeno: 62934x

Rád bych se zeptal odborníků na příčinu kolísání otáček OHC motoru sekačky Honda IZY HRG415.

Sekacku mam cca rok a pul, jarní přípravu jsem provedl (výměna oleje, očištění svíčky, vypuštění nádrže+nový Natural95). Startovat jde vcelku bez problému. Po nastartování na sytič a přepnutí na zajíce běží chvilku dobře, ale pak začnou otáčky kolísat, na želvu zhasne. Ze zkušeností s auta jsem rozebral karburátor a hledal jsem nějakou nečistotu na vzdušníku. Karburátor byl však čistý. Koupil jsem i novou svíčku, která je za chvíli černá. Výsledek je stále stejný. Vzduchový filtr neprůchodný není, protože i bez něj se motor chová stejně. Připadá mi jakoby měl málo paliva a tak si přidá, následně ubere,... atd. Prosím o radu jak řešit svépomocí. Děkuji.

   
pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?), 6.4.2009 21:26

Dobrý den. Začal bych kontrolou paliva - otec kupoval levný benzín do sekačky a dělala mu přesně to samé. Čili vyměnit palivo. Pokud nepomůže, zkuste se ještě podívat na palivové sítko - třeba je zanesené. Nejsem si úplně jistý, jestli ho tento typ motoru má, ale vzhledem ke zkušenostem s honda motory bych řekl, že tam bude. Pokud ani tohle nepomůže, pak doporučuji navštívit odborníka.

P.S. Rozebírat karburátor se mnohdy nevyplatí. Lepší je začít u přesně nedefinovatelné závady filtry vzduchu a paliva, svíčkou, palivem samotným a až nakonec karburátor. Jinak na hondě mi po 4 letech provozu odešlo zapalování pro pravý válec (malotraktor), příznaky byly dost podobné - jenže druhý válec motor vždy utáhl a po ohřátí zapalování se zase rozběhl i ten pravý. Startoval ovšem krásně...

      
host - 14.234 (?), 7.4.2009 7:25

Praveze jsem takto zacal, filtr, svicka, palivo, olej a nakonec karburator. Palivove sitko v nadrzi je, ale neda se k nemu dostat, jelikoz nadrz je ze dvou plastovych pulek slepenych dohromady a sitko je uvnitr. Snad jedine profouknout v opacnem smeru.

         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 7.4.2009 8:05

Zdravím, zkontrolujte mechanizmus regulátoru otáček, za klidu se všechy díly musí pohybovat lehoučce, zkontrolujte uchycení pružinek v očkách, lehkost pohybu klapky karburátoru. Nepíšete jestli se to uklidní po zahřátí motoru, při studeném oleji může odstředivý regulátor reagovat skokově, jaký jste použil olej? Standa.

            
host - 14.234 (?), 7.4.2009 9:42

Jeste jsem opomel odpovedet panu Standovi. Olej je pouzit ten ktery jsem dostal v prodejne k prvni vymene. Vystacil i na tu druhou. Jelikoz jsem kupoval sekacku od profesionalu, tak nemyslim, ze by mi dali nejaky smejd. Znacku oleje si nepamatuju, ta neni dulezita, ale specifikace s pozadavky vyrobce souhlasi. Motor se chova stejne i po zahrati. Zkusil jsem i trosku privrit vzduch a to tak ze jsem paku trosku pritahl smerem k sytici, takze se mirne privrela syticova klapka na sani. Otacky uz tak nekolisaly, ale motoru se to dle zvuku a vibraci moc nelibilo. Marek 

         
pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?), 7.4.2009 8:36

Nemyslím palivové sítko přímo v nádrži, ale sítko na palivovém potrubí před karburátorem... já tu Yzi (píše se to tak?) co jsem kupoval známé nemám doma abych se kouknul jestli to má, nicméně centrála, traktůrek a drtič co mám od hondy tenhle filtr má... něco podobného bylo na všech škodovkách, taková sklenička se sítkem, pokud je zanesené stačí vyprat v čistém benzínu měkkým štětcem a jede se dál. J.K.

            
host - 14.234 (?), 7.4.2009 9:24

Diky za rady. Vim jake sitko s odkalovacem myslite (meli jsme doma skodovku), ale to na Honde neni.

Viz obrazek a obrazek

Jedine snad jestli uvnitr palivoveho kohoutu neni neco. Odpoledne se podivam.

               
pikacu - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (69) - 109.17 (?), 7.4.2009 10:52

Díky za obrázky. Kohout na uzavírání paliva, pokud je plně otevřen, to způsobovat nemůže. Neumím si představit tak obrovskou nečistotu, která by se tam musela chytit... čili ušetřete si čas a námahu, tohle to vážně nebude. Takže bych se přikláněl k tomu profouknutí palivového filtru v nádrži a kontrole pružinových táhel regulace otáček, tak jak to popsal jeden pisatel výše. JK

                  
host - 14.234 (?), 22.4.2009 8:29

Abych tuto diskusy nejak ukoncil: sekacku jsem odvezl do servisu. Ani tem neopravitelne, nasledovala vymena karburatoru. Nastesti v zaruce.

Jen mne zarazi, ze na podzim bezela OK, na jare zminene problemy a vymena karburatoru. Vot technika.

Marek

                     
host - 170.155 (?), 17.7.2011 10:28
trochu opozdena reakce ale uplne stejny problem, ale tez zatim bez zjistene zavady
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Napojení na novou kanalizaci9.6.2025
Robotická sekačka na chalupu6.6.2025
Filtrace kohoutkové vody6.6.2025
Robotická sekačka na chalupu5.6.2025
Robotická sekačka na chalupu3.6.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika