Klepani a ctyrtaktovani dvoudobeho motoru
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 136.198 (?), 20.6.2013 6:39, zobrazeno: 13379x
Dobry den. Vysvetlite mi prosim tyto dva pojmy a poradite jak je u motoru poznam?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 178.235 (?), 20.6.2013 8:38
Klepání uslyšíte (pokud je dost velké opotřebení a velká vůle v uložení ojnice a kliky),když vytáhnete svíčku a ručně pootáčíte setrvačníkem oběma směry.Při běhu motoru je markantnější, je slyšet i klika. Čtyřtaktování znamená, že dvoutakt.motor běží jako čtyřtakt, neboli pracovní zdvih se zápalem směsi je na každou druhou otáčku.Dvoutakt takto pracuje při příliš bohaté směsi, jeho výkon je velmi nízký, svíčka je mokrá a černá(pokud vůbec jiskra jde). AB
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 136.198 (?), 20.6.2013 10:14
klepanim jsem mel namysli samozapal pri kompresi nebo kvuli nizkemu oktanovemu cislu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 178.235 (?), 20.6.2013 11:37
Vlivem nižšího oktanového čísla (antidetonačních přísad) je možné, že dojde k samozápalům u vyšších kompresních poměrů a klepání, které je slyšet, jsou opět vůle na ojnici nebo klice.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 72.149 (?), 20.6.2013 12:45
Je to jak píše PP. Samozápalem se rozumí stav, kdy i při vypnutí zapalování motor běží. Při normálním běhu motoru začně spalování zapálením směsi svíčkou. Aby hořící směs předala co nejvíce energie musí spalování probíhat plynule. Při velkém kompresním poměru nebo malém oktanovém čísle dojde k uvedenému detonačnímu hoření. Vzniká to co popsal PP. jen namáhání motoru a žádná práce. Starší motory krátce zaklepaly po prudkém přidání plynu. Jinak oktanové číslo vyjadřuje odolnost benzínu proti detonačnímu hoření.
FO
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 178.235 (?), 20.6.2013 13:54
PP, přiznám se, že Vašemu příspěvku nerozumím.Tazatel začal o čtyřtaktování dvoutaktu, nebo o detonačním hoření směsi? Domnívám se, že tato rubrika ani není vhodná nad věcí teoretizovat.Většina čtenářů se mnou jistě bude souhlasit. AB
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 72.149 (?), 20.6.2013 16:45
Sice je to ale daleko od původního dotazu, ale Rony víš jak se měří oktanové číslo? Víš, že v horní úvrati je rychost pístu nulová? Že rázová vlna se šíří rychostí zvuku? Ke klepání dochází při nízkých otáčkách proto, že se při přidání plynu navalí víc směsi než při malých otáčkách stačí motor spotřebovat. Přitom nastane detonační hoření. Pak samozřejmě vzniká rázová vlna, která dostihne dno pístu. Jinak by nemělo. To je jedna ze základních úloh v konstrukci motoru, vyřešit spalovací prostor tak, aby bylo možné co nejvíce zvýšit kompresní poměr.
FO
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|