Honda GSV 190
|
|
 |
 |
host - 14.151 (?) 4.4.2011 19:34
Mám 1 rok Agzat s diferenciálem a uzávěrkou s motorem GSV190. Výrobce pokles rychlosti neřeší, já jsem to částečně vyřešil pneumatikami o rozměru 6.00x12, které jsou o 4,5 cm větší. Předělal jsem závěs, aby výška pro pluh byla stejná. Agzat používám na vožení nákladů (mám koupenou vlečku na 500 kg) a hlavně na orbu, poněvadž je mnohem konstrukčně povedenější než Vari, která si v mé těžké půdě moc nevrzne, na rozdíl od Agzatu, který s většími koly jede jak tank. Také závěz a pluh je mnohem masivnější než u Vari, takže se nenatahuje a nepraská. Loni můj soused zničil od Vari dva závěsy na pluh (praskly jak nic), nakonec si půjčil Agzat a pole dooral. Agzat bych bez diferenciálu nekupoval, to stačí Vari. Je pravdou, že na Agzat s diferenciálem se rotavátor nedá přidělat, pouze závěsný, ale ten stojí za prd. Proto na rotavátorování používám Vari. Motor GSV je kultivovaný, ale pracuje v malém rozmezí otáček - musí se na něj navyknout. Osobně bych volil raději motor z Vari o obsahu150, ale ten se v provedení s větší spojkou nadělá. Jistě, lze si koupit Agzat se spojkou 80 mm a tento motor použít, ale já jsem tuto možnost neměl. Proč fandím 2taktům? Pracují v širokém rozmezí otáček, jsou snadno generálkovatelné, výborné pro rotavátor a hlavně já jsem dvoutakty odkojen (moped Stadion, Pionýr, Tatran 125...). S tou vysokou spotřebou to také není docela pravda, dvoutakt se zdaleka nepoužívá jenom v režimu vysokých otáček, často se s ním jezdí na otáčky nízké, takže spotřeba je rovněž nízká. Závěr - Vari je pro zahrádkaře univerzálnější, ale Agzat s diferenciálem je lepší pro jízdu s vlečkou (zejména na asfaltu se výborně zatáčí) a orbu. P.G.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 186.113 (?), 3.4.2011 20:34, zobrazeno: 82468x
Dobrý večer,
mám v pláne zakupiť na môj malotraktor AGZAT motor Honda GSV 190.
Chcel by som poprosiť o skúsenosti s týmto motorom na akomkoľvek malotraktore - napr.: Vari, Agzat,...
Dakujem veľmi pekne
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 186.113 (?), 3.4.2011 21:27
Zdravím.
prečo by nepresvedčilo? Tie veci o valci, krúžkoch, filtri,...si zistím aj sám.
To nie je predsa problém. Mňa zaujímajú praktiické skúsenosti. Ten AGZAT mám od r. 1998, je tam povodný 2-takt - aby som pravdu povedal, tak mi už trochu lezie na nervy - po 13 rokoch sa zle nastavuje. Aj ked nemám veľa rokov, prekonal som dosť ťažkú chorobu a chcem si trochu ešte ulahčiť život nakoľko toto mám ako hobby = zahrada + vinohrad, a zdá sa mi, že práca s týmto 4-taktom by mohla byť kludnejšia.
4-takt som zatiaľ nemal - len na sekačke - tam je Tecumseh.
Já si to tu sem-tam poprečitujem >>> pane J.S. Vy tuším máte práve nejaké Vari s Hondou, tak ak môžem poprosiť, skúste pustiť nejaké skúsenosti, určite budem povďačný. Ďakujem
M.Belica
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 209.91 (?), 3.4.2011 21:56
Vím o majiteli Vari, který má motor GSV asi 2 roky. Já používám Vari s Hondami GXV 160 a v navijáku s GCV 160. Z těch možností motorizací, co na Vari byly jsou Hondy 1*. Po více jak 15 letech bez závady a to ořu, velmi často vozím dřevo na dělaném vozíku na 1,5 metru dřeva, rotavátor, sečení 10let, naviják v lese k tomu další nárazové práce - válení, vláčení, brambory komplet. Vždy naskočí hned a teplé vždy napoprvé. Automatická dekomprese - na takový motor velmi snadný start. Spotřeba vynikající, výkon vysoký, konstantní, údržba velmi snadná. Já říkám, když Vari, tak s Hondou. Teď jsem koupil v akci za 100,- olej 5W-40 a udělal údržby, ty motory si to zaslouží a potom to majiteli vrátí roky provozu bez závad.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 4.4.2011 7:46
No a výrobce Agzatu neřeší "dorovnání" převodů ke čtyřtaktní motorům, když točí míň než dvoutakt?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 14.151 (?), 4.4.2011 19:34
Mám 1 rok Agzat s diferenciálem a uzávěrkou s motorem GSV190. Výrobce pokles rychlosti neřeší, já jsem to částečně vyřešil pneumatikami o rozměru 6.00x12, které jsou o 4,5 cm větší. Předělal jsem závěs, aby výška pro pluh byla stejná. Agzat používám na vožení nákladů (mám koupenou vlečku na 500 kg) a hlavně na orbu, poněvadž je mnohem konstrukčně povedenější než Vari, která si v mé těžké půdě moc nevrzne, na rozdíl od Agzatu, který s většími koly jede jak tank. Také závěz a pluh je mnohem masivnější než u Vari, takže se nenatahuje a nepraská. Loni můj soused zničil od Vari dva závěsy na pluh (praskly jak nic), nakonec si půjčil Agzat a pole dooral. Agzat bych bez diferenciálu nekupoval, to stačí Vari. Je pravdou, že na Agzat s diferenciálem se rotavátor nedá přidělat, pouze závěsný, ale ten stojí za prd. Proto na rotavátorování používám Vari. Motor GSV je kultivovaný, ale pracuje v malém rozmezí otáček - musí se na něj navyknout. Osobně bych volil raději motor z Vari o obsahu150, ale ten se v provedení s větší spojkou nadělá. Jistě, lze si koupit Agzat se spojkou 80 mm a tento motor použít, ale já jsem tuto možnost neměl. Proč fandím 2taktům? Pracují v širokém rozmezí otáček, jsou snadno generálkovatelné, výborné pro rotavátor a hlavně já jsem dvoutakty odkojen (moped Stadion, Pionýr, Tatran 125...). S tou vysokou spotřebou to také není docela pravda, dvoutakt se zdaleka nepoužívá jenom v režimu vysokých otáček, často se s ním jezdí na otáčky nízké, takže spotřeba je rovněž nízká. Závěr - Vari je pro zahrádkaře univerzálnější, ale Agzat s diferenciálem je lepší pro jízdu s vlečkou (zejména na asfaltu se výborně zatáčí) a orbu. P.G.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 14.151 (?), 4.4.2011 19:55
Trošku jsem se nechal unést a zapomněl na původní tazatelův dotaz. Rozhodně Vám doporučuji (vzhledem k Vaší indispozici) motor Honda GSV 190 (160 je pro řadu prací slabý). Motory Honda jsou háklivé na kvalitu benzínu, dle mých informací u nás většinou dosahují poloviční plánované životnosti, pro kupujte benzín pouze u dobrých čerpacích stanic (já beru u Benziny) a používejte předepsaný olej. Nepoužívejte tzv. plné syntetiky, ta je spíše ke škodě - používá se u čtyřtaktů, které jsou vodou chlazené, u vzduchem chlazených dochází k lokálnímu přehřívání, proto ten předepsaný olej. Oproti dvoutaktu si musíte dát pozor na náklon, aby olej nevtekl kam nemá - proto na rotavátor používám dvoutakt, poněvadž na konci řádku ve vinohradu se složitě otáčím na svahu, což bych se čtyřtaktem dělat nemohl (obrovské náklony). A nakonec - motor Honda dostatečně zahřejte, než ho naplno zatížíte. P.G.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 4.4.2011 20:25
Zde mám jiný názor a to : lokální přehřívání - dle mých informací je chlazení těchto motorů s velkou rezervou, přesto i tak olej super mogul, doporučený výrobcem v mém návodu motoru bude těžko lepším proti plně syntetickému oleji 5W, 10W( např. u olejů 5W-40 je uváděna vysoká teplotní stabilita, oxidační odolnost vůči degradaci, mmch výrobci těchto motorů doporučují 5W - např. BS, nebo např. 10W-30 - to je i syntetika a vyšší) a to ve všech parametrech, - o tom, že u nás dosahují Hondy poloviční plánované životnosti z důvodu benzínu slyším poprvé (ale více slyším o problémech 2T od startu po gufera), a já benzín do těchto motorů kupuji bez nějakého spec. výběru, ale problémy se startem po dlouhém odstavení mohou nastat, - náklon motoru - používám rotavátor, jezdím do velkých kopců - žádné problémy, pouze při malém objemu paliva do velkého kopce dochází u verze GXV 160 (plechový kryt motoru) palivo, neboť nádrž nemá sběrač, proti verzi s plastovým krytem motoru., - o spotřebě nemá cenu diskutovat, stejně tak o tom, co jde z motoru a snadnosti startu, - motor nastartuji a po 1 minutě přejedu na pozemek, nebo už odjíždím s vozíkem, je to běžné použití, pouze v zimě dám motoru 5 minut, on si o to řekne dírou po přidání plynu, že je příliš studený. ............... pro zajímavost :Dobrý den,
od dnešního dne jsem šťastným majitelem vertikulátoru Solo 518. V návodu k motoru je předepsán olej 10W-30/API SG nebo lepší, ale prodejce mi radil Castrol s plnou syntetikou 5W-40/API SM...........
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 5.4.2011 7:46
Vertikutátor ať vám slouží. Proč se vlastně ozývám je, že vám prodejce dopručil... Já nechápu, co na těch olejích Castrol ti prodejci mají? Jsou to oleje normální a deklarované kvality, ale za nenormální cenu. Většinou existuje v jiných značkách totéž a levněji. Takže vlastně vím co na tom Castrolu mají, zisk!!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|