Honda GSV 190



host - 14.151 (?)
4.4.2011 19:34

Mám 1 rok Agzat s diferenciálem a uzávěrkou s motorem GSV190. Výrobce pokles rychlosti neřeší, já jsem to částečně vyřešil pneumatikami o rozměru 6.00x12, které jsou o 4,5 cm větší. Předělal jsem závěs, aby výška pro pluh byla stejná. Agzat používám na vožení nákladů (mám koupenou vlečku na 500 kg) a hlavně na orbu, poněvadž je mnohem konstrukčně povedenější než Vari, která si v mé těžké půdě moc nevrzne, na rozdíl od Agzatu, který s většími koly jede jak tank. Také závěz a pluh je mnohem masivnější než u Vari, takže se nenatahuje a nepraská. Loni můj soused zničil od Vari dva závěsy na pluh (praskly jak nic), nakonec si půjčil Agzat a pole dooral. Agzat bych bez diferenciálu nekupoval, to stačí Vari. Je pravdou, že na Agzat s diferenciálem se rotavátor nedá přidělat, pouze závěsný, ale ten stojí za prd. Proto na rotavátorování používám Vari. Motor GSV je kultivovaný, ale pracuje v malém rozmezí otáček - musí se na něj navyknout. Osobně bych volil raději motor z Vari o obsahu150, ale ten se v provedení s větší spojkou nadělá. Jistě, lze si koupit Agzat se spojkou 80 mm a tento motor použít, ale já jsem tuto možnost neměl. Proč fandím 2taktům? Pracují v širokém rozmezí otáček, jsou snadno generálkovatelné, výborné pro rotavátor a hlavně já jsem dvoutakty odkojen (moped Stadion, Pionýr, Tatran 125...). S tou vysokou spotřebou to také není docela pravda, dvoutakt se zdaleka nepoužívá jenom v režimu vysokých otáček, často se s ním jezdí na otáčky nízké, takže spotřeba je rovněž nízká. Závěr - Vari je pro zahrádkaře univerzálnější, ale Agzat s diferenciálem je lepší pro jízdu s vlečkou (zejména na asfaltu se výborně zatáčí) a orbu. P.G.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 186.113 (?), 3.4.2011 20:34, zobrazeno: 82468x
Dobrý večer, mám v pláne zakupiť na môj malotraktor AGZAT motor Honda GSV 190. Chcel by som poprosiť o skúsenosti s týmto motorom na akomkoľvek malotraktore - napr.: Vari, Agzat,... Dakujem veľmi pekne
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.214 (?), 3.4.2011 21:15
Těžko Vás přesvědčí názor, že 2 roky jede bez problémů, ale určitě Vás bude zajímat, že je to poloprofi motor, vylepšený GCV s ložisky na klice, vložkou válce, jiné pístní kroužky, lepším vzduchovým filtrem a 2 násobnou životností.
      
host - 186.113 (?), 3.4.2011 21:27
Zdravím. prečo by nepresvedčilo? Tie veci o valci, krúžkoch, filtri,...si zistím aj sám. To nie je predsa problém. Mňa zaujímajú praktiické skúsenosti. Ten AGZAT mám od r. 1998, je tam povodný 2-takt - aby som pravdu povedal, tak mi už trochu lezie na nervy - po 13 rokoch sa zle nastavuje. Aj ked nemám veľa rokov, prekonal som dosť ťažkú chorobu a chcem si trochu ešte ulahčiť život nakoľko toto mám ako hobby = zahrada + vinohrad, a zdá sa mi, že práca s týmto 4-taktom by mohla byť kludnejšia. 4-takt som zatiaľ nemal - len na sekačke - tam je Tecumseh. Já si to tu sem-tam poprečitujem >>> pane J.S. Vy tuším máte práve nejaké Vari s Hondou, tak ak môžem poprosiť, skúste pustiť nejaké skúsenosti, určite budem povďačný. Ďakujem M.Belica
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.91 (?), 3.4.2011 21:56
Vím o majiteli Vari, který má motor GSV asi 2 roky. Já používám Vari s Hondami GXV 160 a v navijáku s GCV 160. Z těch možností motorizací, co na Vari byly jsou Hondy 1*. Po více jak 15 letech bez závady a to ořu, velmi často vozím dřevo na dělaném vozíku na 1,5 metru dřeva, rotavátor, sečení 10let, naviják v lese k tomu další nárazové práce - válení, vláčení, brambory komplet. Vždy naskočí hned a teplé vždy napoprvé. Automatická dekomprese - na takový motor velmi snadný start. Spotřeba vynikající, výkon vysoký, konstantní, údržba velmi snadná. Já říkám, když Vari, tak s Hondou. Teď jsem koupil v akci za 100,- olej 5W-40 a udělal údržby, ty motory si to zaslouží a potom to majiteli vrátí roky provozu bez závad.
            
host - 4.243 (?), 4.4.2011 7:46

No a výrobce Agzatu neřeší "dorovnání" převodů ke čtyřtaktní motorům, když točí míň než dvoutakt?

               
host - 14.151 (?), 4.4.2011 19:34

Mám 1 rok Agzat s diferenciálem a uzávěrkou s motorem GSV190. Výrobce pokles rychlosti neřeší, já jsem to částečně vyřešil pneumatikami o rozměru 6.00x12, které jsou o 4,5 cm větší. Předělal jsem závěs, aby výška pro pluh byla stejná. Agzat používám na vožení nákladů (mám koupenou vlečku na 500 kg) a hlavně na orbu, poněvadž je mnohem konstrukčně povedenější než Vari, která si v mé těžké půdě moc nevrzne, na rozdíl od Agzatu, který s většími koly jede jak tank. Také závěz a pluh je mnohem masivnější než u Vari, takže se nenatahuje a nepraská. Loni můj soused zničil od Vari dva závěsy na pluh (praskly jak nic), nakonec si půjčil Agzat a pole dooral. Agzat bych bez diferenciálu nekupoval, to stačí Vari. Je pravdou, že na Agzat s diferenciálem se rotavátor nedá přidělat, pouze závěsný, ale ten stojí za prd. Proto na rotavátorování používám Vari. Motor GSV je kultivovaný, ale pracuje v malém rozmezí otáček - musí se na něj navyknout. Osobně bych volil raději motor z Vari o obsahu150, ale ten se v provedení s větší spojkou nadělá. Jistě, lze si koupit Agzat se spojkou 80 mm a tento motor použít, ale já jsem tuto možnost neměl. Proč fandím 2taktům? Pracují v širokém rozmezí otáček, jsou snadno generálkovatelné, výborné pro rotavátor a hlavně já jsem dvoutakty odkojen (moped Stadion, Pionýr, Tatran 125...). S tou vysokou spotřebou to také není docela pravda, dvoutakt se zdaleka nepoužívá jenom v režimu vysokých otáček, často se s ním jezdí na otáčky nízké, takže spotřeba je rovněž nízká. Závěr - Vari je pro zahrádkaře univerzálnější, ale Agzat s diferenciálem je lepší pro jízdu s vlečkou (zejména na asfaltu se výborně zatáčí) a orbu. P.G.

                  
host - 14.151 (?), 4.4.2011 19:55

Trošku jsem se nechal unést a zapomněl na původní tazatelův dotaz. Rozhodně Vám doporučuji (vzhledem k Vaší indispozici) motor Honda GSV 190 (160 je pro řadu prací slabý). Motory Honda jsou háklivé na kvalitu benzínu, dle mých informací u nás většinou dosahují poloviční plánované životnosti, pro kupujte benzín pouze u dobrých čerpacích stanic (já beru u Benziny) a používejte předepsaný olej. Nepoužívejte tzv. plné syntetiky, ta je spíše ke škodě - používá se u čtyřtaktů, které jsou vodou chlazené, u vzduchem chlazených dochází k lokálnímu přehřívání, proto ten předepsaný olej. Oproti dvoutaktu si musíte dát pozor na náklon, aby olej nevtekl kam nemá - proto na rotavátor používám dvoutakt, poněvadž na konci řádku ve vinohradu se složitě otáčím na svahu, což bych se čtyřtaktem dělat nemohl (obrovské náklony). A nakonec - motor Honda dostatečně zahřejte, než ho naplno zatížíte. P.G.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 4.4.2011 20:25

Zde mám jiný názor a to : lokální přehřívání  - dle mých informací je chlazení těchto motorů s velkou rezervou, přesto i tak olej super mogul, doporučený výrobcem v mém návodu motoru bude těžko lepším proti plně syntetickému oleji 5W, 10W(  např. u olejů 5W-40 je uváděna vysoká teplotní stabilita, oxidační odolnost vůči degradaci, mmch výrobci těchto motorů doporučují 5W - např. BS, nebo např. 10W-30 - to je i syntetika a vyšší) a to  ve všech parametrech,  - o tom, že u nás dosahují Hondy poloviční plánované životnosti z důvodu benzínu slyším poprvé (ale více slyším o problémech 2T od startu po gufera), a já benzín do těchto motorů kupuji bez nějakého spec. výběru, ale problémy se startem po dlouhém odstavení mohou nastat,  -  náklon motoru - používám rotavátor, jezdím do velkých kopců - žádné problémy, pouze při malém objemu paliva do velkého kopce dochází u verze GXV 160 (plechový kryt motoru) palivo, neboť nádrž nemá sběrač, proti verzi s plastovým krytem motoru., - o spotřebě nemá cenu diskutovat, stejně tak o tom, co jde z motoru a snadnosti startu,  - motor nastartuji a po 1 minutě přejedu na pozemek, nebo už odjíždím s vozíkem, je to běžné použití, pouze v zimě dám motoru 5 minut, on si o to řekne dírou po přidání plynu, že je příliš studený.  ............... pro zajímavost :Dobrý den,
od dnešního dne jsem šťastným majitelem vertikulátoru Solo 518. V návodu k motoru je předepsán olej 10W-30/API SG nebo lepší, ale prodejce mi radil Castrol s plnou syntetikou 5W-40/API SM........... 

                     
host - 4.243 (?), 5.4.2011 7:46

Vertikutátor ať vám slouží. Proč se vlastně ozývám je, že vám prodejce dopručil... Já nechápu, co na těch olejích Castrol ti prodejci mají? Jsou to oleje normální a deklarované kvality, ale za nenormální cenu. Většinou existuje v jiných značkách totéž a levněji. Takže vlastně vím co na tom Castrolu mají, zisk!!

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.139 (?), 5.4.2011 8:44
To nebylo mě, nechal jsem to tak, jak to někdo napsal a o Castrol nešlo a nejde, ale o to, že byl do takového 4t takový olej přímo doporučen, takže je jasné, že když je u takového oleje výhodná cena, lze jej používat se všemi jeho přednostmi.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Rozetové kování montáž10.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika