Honda GCV - DOV



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
24.6.2009 8:59
Já mám v návodu ke čtyřtaktnímu, vzduchem chlazenému motoru sekačky předepsán olej SAE 10W-30 nebo 10W-40. Na kultivátoru SAE 10W-40 nebo 15W-40. U obého bez jakéhokoliv dodatku či jiné specifikace.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6488) - 128.44 (?), 23.6.2009 19:55

___Naopak olej, který je vícerozsahový a určený pro motor, který je provozován při provozních teplotách kolem 90°C, nevyhovuje teplotám kolem cca 170 - 200°C___

Tohle není pravda. Jakou teplotu má píst? Dříky ventilů? Jakou teplotu mají spaliny ve válci? Asi víc než 90. Řekl bych, že i u vodou chlazeného motoru. Dokonce předpokládám, že budou velmi podobné. Tedy vysoké teploty potká olej i u vodou chlazeného motoru. Spíš bych soudil, že pokud výrobce doporučuje jen SAE 30, tak tam nic horoucího nebude. Jsou i SAE 40 a 50.

Pořád mi nejde na rozum ta vyšší spotřeba "automobilového" oleje oproti "sekačkovému" (samozřejmě se stejným stupněm SAE). Nevidím totiž pro ni důvod.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 23.6.2009 20:24
Teplota na prvním kroužku vodou chlazeného spalovacího motoru je až 250 °C. MMCH vojenská Praga V3S - chlazená vzduchem, pracující v extrémních podmínkách, měla doporučený olej M6 AD, později byl armádou používán M7 ADS III 15W-40. Avšak pravda je, že oleje na bázi syntetických esterů - PAO (zpravidla nejdražší oleje s vysokým rozsahem viskozity, a pouze od několika výrobců) se přehřátím trvale degradují (řetězce esterů se po zchladnutí nespojí, zatímco levnější hydrokrakové oleje sice teplem degradují také, ale po zchladnutí se řetězce z velké části opět spojí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.6.2009 21:49

www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm. Doporučuji nejen přečíst, ale také se podle toho řídit. Závěr je klasický pro tuto diskuzi, do motoru auta je použitý nevhodný olej, který podle majitele určitě stačí, vždyť nějakou korunu musel ušetřit, proto provozuje takové auto. To stejné platí u sekaček, olej je k dispozici, jiný není výrobci doporučován, ale když trocha zbyla při údržbě auta, tak je škoda ji nepoužít :)). Teplota na prvním kroužku může být 250°C, ale jasně jsem doložil, že na plochách válce je už pro nevhodný olej kritických 170°C, neboť to nemusí olej umazat, jednoduše ztrácí svoje schopnosti mazat při takových teplotách, navíc se špatně stírá z válce a spaluje v motoru. První kroužek se stejně, jako další chladí válcem, resp. přenáší teplo na válec, o který se chladí a rozhodující je teplota válce, která je z pohledu odvedení tepla z jeho plochy vs. soudržnost olejového filmu velmi důležitá.     

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6488) - 128.44 (?), 23.6.2009 22:29

Končím diskusi. Nejde o nějaké "zbytky", které mám v garáži, ale o specifikace. Ty jsou pro Vás asi nepřekonatelný problém. Neustále opakujete termín "nevhodný olej", aniž byste upřesnil, JAKÝ tím myslíte. To doložení, že na válci je 170 st. jsem nenašel. Ale o teploty tu primárně nejde, ty změřil výrobce a podle toho doporučil teplotní specifikaci. Vzhledem k tomu, že BS dělá motory které pracují od Mexika po Aljašku, měl by o teplotách něco vědět. A do našich podmínek doporučuje SAE30. Nikoliv 40, nikoliv 50, což by odpovídalo těm Vašim strašlivým teplotám. Mimoto u SV motoru s kompresí skoro žádnou a benzínem s doporučeným OČ 77, to nebude opravdu tak horké.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.6.2009 22:39

Vždyť to máte podtržené na obr. Musíte skončit, neboť byste jinak musel uznat, že je to tak. Je to těžší, ale férové. Ale já to mám jednodušší, neboť jsem si pouze ověřil, co je v návodech, kdežto Vy hledáte to, co si myslíte, že tak je, přitom je dávno ověřené, že vzduchový 4T, potřebuje jiný olej než vodou chlazený.  Mimochodem SAE 30 je údaj pro okolní teplotu, ne provozní motoru, nebo kde jsou ty podle Vás ty strašlivé teploty...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6488) - 70.100 (?), 24.6.2009 6:54

Jen pro upřesnění, v tom podtrženém textu je uvedeno "pokud teplota přesáhne...". Nikoliv, že tam je!!! Ano, SAE30 je údaj pro okolní teplotu, vždyť o tom se pořád bavíme. Jiné kritérium výrobce ani uvést nemůže, jak by to zákazník měřil? Pořád jste neuvedl důvod, proč se "sekačkový" olej stejné hodnoty spaluje více, než "nesekačkový".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 24.6.2009 7:56
Ten článek z odkazu na mjauto psal člověk, který nemá s tribotechnikou nic společného. Naopak několik tribotechniků svými diletantskými vývody nas*al natolik, že vznikl seriál "Mazivářské mýty" od Jaroslava Černého. Doporučuji nejen přečíst, ale také se tím řídit :-).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 126.121 (?), 24.6.2009 8:46
Tak napište tribotechnikům, oni Vám to určitě vysvětlí, já jsem si to ověřoval jen na zastoupení Stihl, HQ, Dolmar, Exel, Jonsered, BS už jak zde byla první diskuze. Je zajímavé, že se všichni vzácně shodli. Asi je to tím, že nejsou tribotechnici a slepě dodržují nesmyslné návody nezkušených výrobců těchto motorů.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 24.6.2009 8:59
Já mám v návodu ke čtyřtaktnímu, vzduchem chlazenému motoru sekačky předepsán olej SAE 10W-30 nebo 10W-40. Na kultivátoru SAE 10W-40 nebo 15W-40. U obého bez jakéhokoliv dodatku či jiné specifikace.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 24.6.2009 10:00

V pořádku, tak víte, co máte používat. Některé motory např. Honda jsou používané nejen na sekačkách, ale např. na čerpadlech, malotraktorech. potom je logické, že návod obsahuje zohlednění těchto podmínek vzhledem k používaným olejům, neboť je předpoklad, že se bude takový stroj provozovat celý rok. Ovšem nic to nemění na uvedení v návodech BS, že automobilový olej(já tak označuji oleje, které mají na obalu uvedené různé typy současných automobilů a o sekačkách nic)  více ubývá při teplotách nad 4°C a je třeba jej častěji doplňovat. Vyšší spotřebu automobilového oleje zde potvrdil dle svých servisních zkušeností např. Jani.O sobě psát nebudu, neboť to mnozí raději zesměšní, než zohlední. Takže je to vyzkoušené a ověřené. Ale moje reakce nejsou zákazem, ale upozorněním, každý má svůj rozum, předpokládám, že dokáže vyhodnotit informace a následky svého jednání.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu8:34
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika