Dural vs.ocel



host - 9.129 (?)
26.5.2017 15:36

Pokud je trubka rámu ocelová, asi to nebude nějak zvlášť hodnotné kolo. Z vlastní zkušenosti bych se s ocelovým rámem už tahat nechtěl. Přesedlání na alu rám byla dost citelná změna a to nejsem žádný závodník, abych dal za kolo 50 a více tisíc (jako pár mých kolegů v práci). Nechtěl bych se s ocelákem tahat ani na dojíždění do práce.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 84.190 (?), 26.5.2017 10:30, zobrazeno: 8072x

Poprosil bych o zamyšlení, jak od sebe oddělit duralovou trubku, která je zasunuta v ocelové a postupem času tam zarostla.Nějaká chemická reakce?Plamen a hrubá síla je vyloučena.Něco jako se čistí konvice octem, tak to by semi líbilo.Chemicky.Neví někdo? Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 238.74 (?), 26.5.2017 11:59

Hliník a jeho slitiny silně leptají a rozpouštějí NaOH a KOH, louh sodný nebo draselný. K dostání ve všech lepších drogeriích. Reakci urychluje teplota a koncentrace. Dále je třeba aby byly předměty v lázní promíchávány.
Ve Vašem případě by asi šlo o to rozpustit duralovou trubku celou směrem zevnitř.
Do místa styku trubek se nedostane.
*
Pozor na vývin dráždivých plynů a hlavně na nebezpečí poleptání - jedná se v koncentrovaném stavu o nebezpečné žíraviny.
(V případě potřísnění neutralizovat octem nebo jinou dostupnou zředěnou kyselinou).

Rafael.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
pkovarik - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1331) - 112.187 (?), 26.5.2017 12:02

Ale pán nechce použít násilí, tzn. asi trubku rozpustit nechce. wink

Dural má 2x větší tepelnou roztažnost než ocel. Tzn. počkat si, až bude pořádně mrznout, a vytáhnout ji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 9.129 (?), 26.5.2017 13:22

No abyste při tom čekání na dědu Mrazíka nedopadl jak Marfuška v lese. :-)

Já bych zkusil použít kapalný CO2, který má každý zámečník-svářeč na dílně. Lze vymrazit až k cca -90°C. Ale z láhve se musí brát kapalná fáze, tedy odpojit regulátor, připojit kousek nějaké tenké trubičky (aby to nevyletělo hned všechno ven), otočit dnem vzhůru a opatrně upouštět. Pozor! Hrozí velmi ošklivé spáleniny mrazem!
Ještě lépe lze vymrazit kapalným dusíkem, ale ten má málokdo, protože jeho uchování vyžaduje tzv. Dewarovu nádobu a jeho využití není tak široké jako u CO2. Ten je navíc dost levný na takové pokusy - naplnit 6kg láhev stojí 200 Kč.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 84.190 (?), 26.5.2017 14:38

Tak nápad je to dobrý to zmrazení, děkuji všem, ale já nejvíc věřím tomu tvrzení, že vlivem chemické reakce se s toho stal nerozebiratelný spoj.Hliník zarostl do železa.Odsoustružit se to nedá a odvrtat taky ne.Co vím bezpečně tak se to dá odcizit.Jedná se totiš o velociped.Tak krásné kolo, spousta převodů a někdo to zabije tím, že dá hliníkovou trubku na seřizování sedla.No asi když se to maže a jinak udržuje, tak to nevadí.Pokud ne, tak běda, když to dostane po 5ti letech někdo menší a nedošlápne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
pkovarik - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1331) - 112.187 (?), 26.5.2017 14:46

Jestli myslíte sedlovku, tak tam je přeci v kostře vůle, zářez, který se dá utahovat. Či ne? Pokud je to napevno zaražené, asi bych volil cestu provrtat sedlovku skrz, vzniklými dírami prostčit ocelovou tyč a silou otočit. Případně několika poťukáními na tyč do strany sedlovku povolit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 9.129 (?), 26.5.2017 15:36

Pokud je trubka rámu ocelová, asi to nebude nějak zvlášť hodnotné kolo. Z vlastní zkušenosti bych se s ocelovým rámem už tahat nechtěl. Přesedlání na alu rám byla dost citelná změna a to nejsem žádný závodník, abych dal za kolo 50 a více tisíc (jako pár mých kolegů v práci). Nechtěl bych se s ocelákem tahat ani na dojíždění do práce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 244.164 (?), 26.5.2017 17:13

Ono je to tiez vecou nazoru a sposobu pohladu na zivot. Váš nazor Vam neberiem,  ale neriadim sa nim. Ked som zacal pouzivat bycikel ako stroj na zlepsenie kondicie, tak prehadzovackovy special ostal v garaži a vytiahol som staručky bicykel sovietskej vyroby znacky ukrajina. Tato stara rachotina je pomerne nekvalitny stroj už z vyroby: velmi ťažký ocelovy ram, nekvalitne ložiská, nevhodne zvoleny jednostupnovy prevodovy pomer reťazoveho pohonu kolesa,... atd. Proste stara hajtra. Vybral som si ho podla vzoru, ako si vyberaju napr. kulturisti ťažké činky na cvičenie. A učel splnil. Podobne ako tá ťažká činka. Sádlo šlo dolu a svalova hmota spevnela.

 Zlatá dvojkolesova činka sovetskej vyroby... 😓

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 230.200 (?), 26.5.2017 12:16

Pokud byla tato soustava vystavená byť minimální vlhkosti, tak vlivem elektrochemické koroze vzhledem k rozdílným potenciálům obou kovů došlo prakticky k mechanicky nerozebratelnému spojení ani pod lisem – hliník "zarostl" do železa. Hliníkové soli dostupnými prostředky asi těžko rozpustíte. Hraběcí rada: odvrtáním hliníku (prodloužený nebo dělový vrták) zachráníte železo, odsoustružením zachráníte hliník.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 238.74 (?), 26.5.2017 16:02

Nerozebíratelný spoj se z toho stal určitě, to je neoddiskutovatelná skutečnost! Já jen reagoval na dotaz jak se chemicky zbavit hliníku.
*
Ale fakt je, že hliník a i jeho slitiny jsou poměrně měkké a pokud to hodně přeženu, dají se "krájet i běžným kuchyňským nožem".
Pokud by se dal použil nějaký nástroj, celkem je jedno jaký, ale z kvalitní oceli, určitě by se ten dural dal nějak narušit, rozrušit, rozsekat a zlikvidovat.
Úzký sekáč, pilník, vrták, fréza, starý závitník nebo i jakákoliv tvrdší ocel ve vhodném tvaru. Jen to bude pracné a zabere to dost času.
*
To zmrazení si myslím v tom případě nepomůže, ale neberte mně vážně, nic podobného v tom směru jsem nikdy nezkoušel a neviděl. Jen vím, že nějak podobným způsobem se do sebe lisují některé strojní součástí.
(Že se něco něco nahřeje, něco podchladí a pak už to drží navěky...)

Rafael.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika