Dolmar MS335.4U - vada motoru?



host - 163.90 (?)
1.5.2019 11:56

Já měl za to, že aretace plynu slouží ke startování, protože tak se má používat. Pochybuji o tom, že je tam z provozních důvodů - kvůli bezpečnosti.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 236.167 (?), 27.4.2019 21:50, zobrazeno: 4191x
Zdravím, je tu nějaký majitel tohoto křovinořezu, popř. nějaký odborník? Na mém křovinořezu nastal problém, že v otáčkách mírně nad volnoběhem v motoru zvoní/cinká, prostě takový škaredý kovový zvuk. Zdá se mi, že to dělalo již při konci loňské sezony, avšak nebylo to v takové míře nebo jsem si toho nevšiml. Sekáno s ním bylo asi 3x, v provozu byl když to přeženu max. 2 hodiny (kupován až v červenci a pak už rostlo jen seno, resp. ani nerostlo). Má s tím někdo zkušenost, popř. tuší, co by to mohlo být? Křoviňák je v záruce, kupován v 7/2018. Problém je ten, že byl kupován přes internet a reklamaci budu muset pravděpodobně reklamovat u prodejce. Četl jsem něco ohledně servisování u jiných autorizovaných prodejců, ale ti prý s tím mají problém - nekoupil jsi u nás, tak neotravuj. Jinak ze servisů, co se týče nejblíže okr. Blansko jsem našel snad jen Garteko v Brně. Tam si ale nejsem jistý, zda by na opravu vzali, taky nebyl kupovaný u nich. Než to budu řešit formou reklamace, rád bych znal nějaký názor. Zde přidávám odkaz na video s oným krásným zvukem. Kdybych ho byl býval nastartoval o týden dříve, mohl jsem ho dětem místo řehtaček. :-) Hezký večer. https://youtu.be/6XarzAdtLMM
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 116.244 (?), 28.4.2019 17:59

Dobrý den. Takto zvoní spojka, ked su otáčky na hrane zopnutia spojky. Skuste znížit volnobežné otáčky, ked nepomože, bude problém v spojke-ulomená alebo vadná pružina-reklamácia. Vada motora to nebude.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 223.69 (?), 29.4.2019 21:13

Ano, trochu cinká spojka. Možná si s křovinořezem moc hrajete, tedy s plynem. Neustále vrkat plynem u křoviňáků slýchám často. A to se právě nelíbí odstředivým spojkám. Křoviňák má buď sekat pod víceméně stabilním plynem, nebo volnoběh. Ale takové to známé vrn, vrn, vrn, to je na pohlavek.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1484) - 254.167 (?), 29.4.2019 22:57

4T křoviňák se provozuje prakticky jen na dvoje otáčky. Volnoběžné a ty maximální. Některé kvůli tomu dokonce mají aretaci plynu v pozici 90% maximálních otáček tak aby sekáč mohl řidítka držet volněji, jen je vodit a nepřenášet si silným stislem plynu na pravou ruku silnější vibrace.

Tož opravdu jak radí předřečníci, nechte si seřídit otáčky (pokud to neumíte sám) na konkrétní jakost benzínu, aby volnoběh necinkal do spojky.

SfK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 163.90 (?), 1.5.2019 11:56

Já měl za to, že aretace plynu slouží ke startování, protože tak se má používat. Pochybuji o tom, že je tam z provozních důvodů - kvůli bezpečnosti.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1484) - 182.6 (?), 1.5.2019 18:15

Pokud by byla jen pro účely startování, pak by byla jako sytič na motoru. Protože má ale 4T nižší otáčky a vysoký kroutící moment, je nejúspornější sekat se zaaretovaným plynem a rukou jen kotrolovat, že mírným ťuknutím na plyn aretace vypadne.

Z důvodu bezpečnosti? Vždyť rychleji uberete plyn vyhozením aretace než je fyzická setrvačnost trojzubu. To by pak bezpečnost musela vyžadovat zabrždění nástroje i za cenu chcípnutí motoru (např. u VARI traktoru) nebo prokluzu spojky (u JMP).

SfK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 163.90 (?), 2.5.2019 14:09


S bezpečností jsem to myslel jinak - ne, že by to opravdu pro uživatele (který používá mozek) bylo nebezpečné, ale z hlediska papírové bezpečnosti. V dnešní době, kdy se už v EU pomalu přebírají americké předpisy a návody (nezavírejte kočku do mikrovlnné trouby apod.) si nedokážu představit, že by se u tak nebezpečného stroje dovolovalo provozně aretovat plyn.

Opravdový účel beru tak, že se opravdu jedná pouze o potřebu studeného startu. To, že to lze používat i za provozu je pouze výrobcem neprezentovaný bonus. Nebo to snad někdo máte uvedeno v návodu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 96.42 (?), 2.5.2019 20:29
Žádnej půlplyn tato mašina nemá.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1484) - 223.242 (?), 3.5.2019 22:47

Berte si to jak chcete, já to tak používám na 4T Hondě k naprosté spokojenosti už 4 roky. V návodu to sice není přímo uvedeno jako doporučené, ale také to není zakázané. Navíc má Honda ještě sytič na motoru pro opravdu studené starty po dojetí nádrže dosucha. Obecně ale chytá bez zaaretovaného plynu a bez sytiče.

U 2T mám sytiče vždy na motoru a aretaci plynu žádnou.

SfK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.42 (?), 4.5.2019 9:08
Má Dolmar né Hondu. Dolmar 4T kosa nemá půlplyn. Naco by měl 4T půlplyn když chytá na drc. Sekačka Honda má sytič na konci dráhy plynu páčky.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika